אורה פרומיסלובסקי ומנהל יחידת הבקרה והקשר של מכבי שירותי בריאות במחוז צפון סאלח כרים (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
אורה פרומיסלובסקי ומנהל יחידת הבקרה והקשר של מכבי שירותי בריאות במחוז צפון סאלח כרים (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

מכבי תאפשר להעביר חולים מהמיון ברמב"ם לאשפוז בבית

יוזמה חדשה של מכבי שירותי בריאות והקריה הרפואית רמב"ם תסייע להפחית עומסים במחלקות הפנימיות של בית החולים ולמנוע זיהומים וסיבוכים בעקבות אשפוז

פורסם בתאריך: 4.2.18 13:25

מכבי שירותי בריאות והקריה הרפואית רמב"ם חתמו על הסכם שיתוף פעולה שבמסגרתו מטופלי קופת החולים שמגיעים לחדר המיון ומיועדים לאשפוז במחלקות הפנימיות יוכלו להתאשפז בביתם.

במסגרת שיתוף הפעולה, אחות של מכבי תהיה נוכחת מדי יום בחדר המיון ברמב"ם ותציע למטופלים של הקופה לקבל בביתם את הטיפול שאותו הם היו מקבלים במחלקה הפנימית. מנתוני שנת 2017 עולה כי 28 אחוז מהמטופלים שהגיעו למיון אושפזו במחלקות הפנימיות, ולכן הוחלט להתחיל את הפרויקט במחלקה זו שסובלת מהעומסים הכבדים ביותר. השירות מוצע לחולים שמיועדים לאשפוז של עד שלושה ימים ואשר סובלים ממחלות זיהומיות כמו דלקת בדרכי השתן או דלקת ריאות, לחולים במחלות כרוניות כמו לב או ריאה, ולחולים עם הפרעה מטבולית שזקוקים בעיקר להשגחה על ידי צוות רפואי ולטיפול דרך הווריד.

אם החולה ייעתר להצעתה של האחות, מכבי תפנה אותו באמבולנס לביתו ותהיה אחראית על כל צרכיו במסגרת האשפוז בבית. השירות כולל ביקור יומי של רופא ואחות, אספקה של כל התרופות שלהן זקוק המטופל במסגרת האשפוז, ביצוע בדיקות דם, שירותי רנטגן ושירותי סיעוד.

מטרתו של שיתוף הפעולה הוא היא להפחית את מקרי הסיבוכים של החולים בעקבות זיהומים בבית החולים ולמנוע אשפוזים חוזרים. השירות מיועד לכל הגילאים אך אינו מתאים לחולים שאינם יציבים רפואית ושמצבם עלול להידרדר בזמן האשפוז. יצוין כי המטופל רשאי לבטל את האשפוז הביתי בכל שלב ולהחליט לחזור לבית החולים.

 

 

אורה פרומיסלובסקי, מזכירה במחלקת הניתוחים ברמב"ם, היא אחת מהמטופלים הראשונים שהשתתפו בפרויקט. לאחרונה היא סבלה ממחלה שהצריכה אשפוז, וכשהוצע לה על ידי הצוות הרפואי של מכבי לקבל את המשך הטיפול בביתה היא הסכימה. "פוניתי לבית החולים באמבולנס והוחלט שאשאר לאשפוז", מספרת פרומיסלובסקי, "כשהציעו לי לקבל המשך טיפול בביתי שמחתי מאוד מכך שלא אשאר בחדר המיון".

ראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות ד"ר גלית קאופמן: "מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין מכבי לרמב"ם שבמסגרתו מבוטחים שמגיעים לאשפוז במחלקות הפנימיות יוכלו לקבל את אותו הטיפול בסביבתם הטבעית. זה ימנע מהם זיהומים, חרדה וטלטלות מיותרות. אין ספק שמדובר בבשורה פורצת דרך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר