המרפאה לטיפול בטרשת נפוצה (צילום: מכבי שירותי בריאות)
המרפאה לטיפול בטרשת נפוצה (צילום: מכבי שירותי בריאות)

מכבי חנכה מרפאה לטיפול בחולי טרשת נפוצה

המרפאה שפתחה מכבי שירותי בריאות נועדה לטיפול ולייעוץ לתזונה נכונה ולפעילות גופנית לחולי טרשת נפוצה. במרפאה יקבלו החולים ייעוץ מקצועי במסגרת הטיפול והמעקב בקהילה

פורסם בתאריך: 12.2.18 07:01

מכבי שירותי בריאות פתחה בחיפה מרפאה ייעודית לטיפול ולייעוץ לתזונה נכונה ולפעילות גופנית לחולי טרשת נפוצה (Multiple sclerosis).

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית אוטואימונית הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית, לרוב בגילאים 40-20, ובמקרים נדירים גם בילדים. הפגיעה נגרמת כתוצאה מתקיפה של תאי הדם הלבנים את שכבת המיאלין שעוטפת את העצבים ואשר אחראית על העברה חשמלית תקינה בין תאי העצב. הפגיעה בשכבת המיאלין מקשה על תפקוד תקין של המוח ומשפיעה על תפקוד הגוף כולו. למחלת הטרשת יש תסמינים רבים, ובהם ראייה מטושטשת, היעדר תחושה, ניוון שרירים, עייפות כרונית, כאבי ראש, דיכאון ופגיעה בתנועה.

במכבי מציינים כי כ-600 מחברי הקופה במחוז הצפון אובחנו כחולי טרשת נפוצה. כעת מציעה קופת החולים למטופליה חולי הטרשת מרפאה ייעודית שבה מרוכזים תחת קורת גג אחת כל השירותים לחולים – דיאטנית, פיזיותרפיסטים ועובדת סוציאלית שמתמחים בטיפול במחלה ובונים תוכנית טיפול מותאמת לחולה. שירות זה לא מיועד להחליף טיפול תרופתי אלא מוצע כהשלמה לטיפול.

 

 

המרפאה, שאותה מובילות הדיאטנית הדס חרדון והפיזיותרפיסטית נועה אורבך, נפתחה בעקבות מחקרים המוכיחים כי פעילות גופנית ותזונה נכונה מסייעים בהתמודדות עם תסמיני המחלה ואף עשויים להפחית את הסיכוי למוגבלות בשל המחלה. הטיפול התרופתי נועד בעיקר להפחית את תדירות ההתקפים שמהם סובלים החולים ואת מספר הנגעים החדשים במערכת העצבים. כדי לשפר את איכות החיים שלהם פונים רבים מהחולים לטיפולים אלטרנטיביים. עד כה שינוי אורח החיים עבור חולי טרשת נפוצה היה תחום פרוץ והם פנו למטפלים שונים מחוץ לקופות החולים באופן עצמאי.

במרפאה יקבלו החולים ייעוץ מקצועי ומבוסס מחקרית במסגרת הטיפול והמעקב בקהילה. נוסף על כך הוקם דף פייסבוק לחולים מבוטחי מכבי, שבמסגרתו הם יכולים לקיים לשיח וירטואלי עם חולים אחרים ולשתף את חוויותיהם באופן חופשי וגלוי. צוות המרפאה שמנהל את דף הפייסבוק מעלה טיפים ומידע עדכני לגבי דרכי טיפול ושיטות חדשות לניהול המחלה.

חרדון: "היוזמה להקמת המרפאה נולדה בשל העובדה שאין אף טיפול מקצועי בארץ לתופעה. החזון שלי הוא שחולי טרשת יבואו בהמוניהם למרפאה כדי להבין כיצד לטפל בעצמם. חשוב לעורר מודעות לנושא ולהעניק לציבור החולים מידע מקצועי. בטרשת נפוצה כל יום שונה מקודמו ובכל יום מתעוררות שאלות וצרכים חדשים שזקוקים למענה של מומחים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביחי

    איך נרשמים לטיפול ? כשפונים למכון לפזיוטרפיה, מופנים לזימון תורים של מכבי ושם אין להם מושג על מה מדובר.
    הרעיון נחמד, אבל קודם שינגישו את השירות למי שצריך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר