פרופ' יורם אברהמוב וד"ר אריאל זילברליכט עם התעודה (צילום: אלי דדון) 
פרופ' יורם אברהמוב וד"ר אריאל זילברליכט עם התעודה (צילום: אלי דדון) 

הוכח מדעית: מנגנון השליטה על שלפוחית השתן שונה בין נשים וגברים

היחידה לאורוגינקולוגיה וכירורגיה אגנית משקמת במרכז הרפואי כרמל זכתה בפרס על עבודת מחקר מצטיינת, שבה בדקו תסמינים הקשורים במערכת השתן אצל גברים ונשים

פורסם בתאריך: 29.5.18 08:00

בכנס של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה וכירורגיה אגנית משקמת שהתקיים במושב שבי ציון זכתה היחידה לאורוגינקולוגיה וכירורגיה אגנית משקמת במחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי כרמל בפרס על עבודת מחקר מצטיינת.

לדברי מנהל היחידה פרופ' יורם אברהמוב, בעבודה "טריגרים פסיכולוגיים וסומטיים לתסמינים במערכת השתן: גברים ממאדים ונשים מנוגה?" נבדקו תסמינים הקשורים במערכת השתן כגון תכיפות ודחיפות בהטלת שתן ודליפת שתן אצל גברים ונשים, ונמצא כי אצל נשים קיימת שכיחות מוגברת באופן ניכר של תסמינים אלה ביחס לגברים. כמו כן נמצא כי אצל נשים קיימים גורמים פסיכולוגיים, תחושתיים ושמיעתיים שונים אשר משפיעים לרעה על התסמינים הללו ואף מעוררים אותם. לדוגמה, הכנסת מפתח לחור המנעול בדלת, מגע עם מים או שמיעה של מים זורמים נמצאו כגורמים להחמרה או להתעוררות התסמינים הללו. לעומת זאת, אצל גברים כמעט לא נמצאו גורמים פסיכולוגיים או תחושתיים שגורמים להתעוררות או להחמרה של התסמינים במערכת השתן. המסקנה העולה מהמחקר היא כי מנגנון השליטה על שלפוחית השתן המתבצע במוח הוא שונה בין נשים וגברים. בעתיד מתוכננות להתבצע בדיקות תהודה מגנטית גרעינית של המוח בנשים ובגברים כדי לאפיין טוב יותר את מנגנוני השליטה בשתן.

 

 

החוקר הראשי של העבודה הוא ד"ר אריאל זילברליכט, וחוקרי המשנה הם ד"ר ניר חייא, ד"ר עידו פפרקורן, ד"ר נטע בומס-יונאי, מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא ופרופ' אברהמוב.

היחידה לאורוגינקולוגיה וכירורגיה אגנית משקמת של כרמל מטפלת בכל מגוון ההפרעות ברצפת האגן, כולל ניתוחים לצניחת אברי האגן תוך שימוש בשתלים או ברשתות, ניתוחים לכריתת רחם בגישה לפרוסקופית, נרתיקית או משולבת, וניתוחי מתלה (TVT) לתיקון דליפת שתן במאמץ.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר