קמפיין המלחמה בזיהומים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
קמפיין המלחמה בזיהומים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

המרכז הרפואי כרמל פתח בקמפיין למלחמה בזיהומים

תחת הכותרת "בכרמל לוקחים את האחריות לידיים ונלחמים בזיהומים" החל המרכז הרפואי כרמל בקמפיין למלחמה בזיהומים, אשר פונה לצוותי בית החולים, למטופלים ולבני משפחותיהם ומתמקד בהקפדה על חיטוי ידיים ועל רחיצתן

פורסם בתאריך: 5.8.18 11:49

המרכז הרפואי כרמל פתח בקמפיין למלחמה בזיהומים תחת הכותרת "בכרמל לוקחים את האחריות לידיים ונלחמים בזיהומים". הקמפיין פונה הן לצוותי בית החולים והן למטופלים ולבני משפחותיהם ומתמקד בצורך להקפיד על חיטוי ידיים ועל רחיצתן.

לפי הערכות של משרד הבריאות, יותר מ-4,000 מטופלים מתים בכל שנה בישראל מזיהומים נרכשים בבתי החולים, בעיקר בשל חשיפה לחיידקים עמידים בני אנטיביוטיקה. הזיהומים עלולים לגרום למוות, לנכות, להארכת משך האשפוז ולאשפוזים חוזרים, ובמשרד הבריאות מציינים כי ניתן למנוע רבים מהמקרים באמצעות הקפדה על היגיינת ידיים ועל ניקיון סביבת המטופל.

סגן מנהל כרמל ד"ר גיל לביא: "הקמפיין מצטרף לפעילות מאומצת שבוצעה בבית החולים בחצי השנה האחרונה ושכללה שינוי וחידוד של תהליכי עבודה, רכש לוגיסטי של ציוד טיפול ייעודי למטופלים בבידוד, הגדלה משמעותית של צוות הניקיון בבית החולים וכן שיתופם ורתימתם של מנהלים להובלת תהליך של שינוי. לאחר חודשים של פעילות ציוותי עבודה רב סקטוריאליים, שכללה מיפוי וטיפול בתהליכי עבודה בבית החולים, הושק גם קמפיין פרסומי פנימי רחב שנועד לייצר תרבות ארגונית אשר מעודדת היענות להיגיינת ידיים בקרב הצוותים, המטופלים והמבקרים".

במסגרת הקמפיין כוסו דלתות הכניסה לבית החולים ודלתות המעליות בו בססמאות של המלחמה בזיהומים, מנהלי מחלקות ומנהלי סיעוד הצטלמו כשהם משתמשים בחומר חיטוי, במחלקות ובחדרי האשפוז מחולקים פלאיירים עם מידע למטופלים ולבני משפחותיהם על חשיבות המלחמה בזיהומים ועוד.

 

 

כחלק מהקמפיין ובמסגרת שיתוף הפעולה בין כרמל לעמותת רפואה בטוחה יועבר סרטון שהופק על ידי העמותה לכל אדם שמתקבל לאשפוז בבית החולים, ובו כללי התנהלות בסיסיים למטופלים ולמבקרים. עמותת רפואה בטוחה, שהוקמה לפני כשנה במטרה להילחם במקורות הזיהומים בבתי החולים, מובילה פעילויות הסברה בקרב הציבור ומשלבת כוחות עם הנהלות בתי החולים בנושא.

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג ציין באגרת לעובדים כי "המלחמה הבלתי מתפשרת בחיידקים עמידים ובזיהומים נרכשים היא אתגר מתמשך של בית החולים. ההקפדה על היגיינת הידיים היא מרכיב משמעותי מאוד בפעילות זו ומהווה אתגר למרכזים רפואיים רבים בארץ ובעולם. שמנו לעצמנו מטרה להוביל בתחום מניעת הזיהומים".

יו"ר עמותת רפואה בטוחה רחל לייקוביץ': "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה החשוב עם כרמל. העלאת המודעות לנושא הזיהומים בקרב הציבור והדרכתו יכולות למנוע מקרי זיהום עם פוטנציאל קטלני. באמצעות מיזם זה נוכל להעמיק את הקשר בין הצוות המטפל לבין המטופל ומשפחתו, ועל ידי פעולה פשוטה כמו נטילת ידיים – להציל חיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר