מומחי המרכז הרפואי כרמל בכנס הבין לאומי בהודו (צילום: בית החולים כרמל)
מומחי המרכז הרפואי כרמל בכנס הבין לאומי בהודו (צילום: בית החולים כרמל)

מחקר בנושא סוכרת שנערך בכרמל הוצג בהודו

מומחים מהמרכז הרפואי כרמל הציגו עבודות מחקר בכנס הפדרציה הבין לאומי לסוכרת (IDF) שהתקיים בהודו בהשתתפותם של כ-1,200 חוקרים ורופאים מכל העולם

פורסם בתאריך: 19.11.18 08:51

במסגרת השבוע הלאומי למלחמה בסוכרת הציגו מומחים מהמרכז הרפואי כרמל עבודות מחקר מתקדמות בכנס הפדרציה הבין לאומי לסוכרת (IDF) שהתקיים בהודו. בכנס השתתפו כ-1,200 חוקרים ורופאים מכל העולם שדנו במגוון בעיות ומחקרים הנוגעים למחלת הסוכרת.

ד"ר יוסף שאחדה מהמחלקה הפנימית א' 1 הציג מחקר על סיבוכי סוכרת בחולים המאושפזים במחלקה הפנימית. המחקר, שהוצג בהנחייתו של מנהל המחלקה ד"ר סמיר קאסם, בדק 1,800 מטופלים חולי סוכרת שאושפזו במחלקה הפנימית בשנים האחרונות עם זיהום חיידקי בדם. במסגרת המחקר גילה ד"ר שאחדה כי למטופלים חולי סוכרת יש נטייה מוגברת לפתח זיהומים עם חיידקים ממשפחת חיידקי המעיים ודרכי השתן (חיידקי גרם שליליים), ובכרמל מקווים כי נתוני המחקר ישמשו בסיס לבחירת טיפולים אנטיביוטיים מתאימים יותר לחולי סוכרת עם זיהום חיידקי בדם.

 

 

לדבריו של ד"ר קאסם, הסוכרת היא מחלה כרונית מתקדמת שיוצרת נטל כבד על המטופל, על משפחתו, על מערכת הבריאות ועל החברה בשל סיבוכי המחלה והשלכותיהם, הקשורים בריבוי הוצאות רפואיות, בפגיעה באיכות החיים וביכולת התפקודית והתעסוקתית, ובתמותה מוקדמת.

לפי נתוני הפדרציה הבין לאומית לסוכרת שפורסם בספטמבר 2017, בכל שנה מתים בעולם כארבעה מיליון אנשים מסוכרת. לפי דוח של משרד הבריאות שפורסם במאי 2018 תחת הכותרת "סיבות המוות המובילות בישראל", בשנת 2015 היתה הסוכרת גורם המוות השלישי בגברים ובנשים בישראל אחרי מחלות סרטן ומחלות לב ובאותו שיעור כמו מחלות כלי דם במוח. על בסיס רשם הסוכרת הלאומי חיים בישראל כ-550,000 חולי סוכרת ומספר דומה של אנשים בשלבים של טרום מחלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר