צוות איכות הסביבה של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
צוות איכות הסביבה של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

תעודת הוקרה לכרמל על פעילותו להפחתת גזי חממה

המשרד להגנת הסביבה העניק למרכז הרפואי כרמל תעודת הוקרה על היותו בית חולים ירוק שפועל להפחתת פליטות גזי החממה בישראל

פורסם בתאריך: 5.12.18 13:33

המרכז הרפואי כרמל זכה בתעודת הוקרה מהמשרד לאיכות הסביבה על היותו בית חולים ירוק שפועל להפחתת פליטות גזי החממה בישראל. בכרמל מציינים כי בכל ישראל קיימים רק כ-70 גופים, מפעלים וארגונים אשר מדווחים באופן וולונטרי את תוצאות פליטת גזי החממה שלהם, ובית החולים הוא אחד מהם.

צוות היחידה לבריאות הסביבה בכרמל אחראי ומנהל את כל תחום החומרים הכימיים הנכנסים לכרמל כמו חומרי ניקוי, חומרי מעבדה ותרופות, כך שתהיה פגיעה מינימלית לסביבה, גם בהיבטים של שפכים, פסולת ופליטות לאוויר. מרכזת היחידה הילית שצקין: "גם בית חולים הוא סוג של מפעל שמשתמש בחומרים מורכבים שביכולתם ליצור זיהום סביבתי, ובכרמל אנחנו פועלים לצמצם את הזיהום הזה".

במסגרת מנגנון הדיווח למשרד לאיכות הסביבה נסקרת כל פעילות בית החולים – שימוש בדלקים לרכבים, שימוש בחשמל ובסולר לגנרטורים, צריכת פריאונים (גז מזגנים) ועוד. סקירה זו מאפשרת לבית החולים לשנות תהליכים וצריכות של חומרים מזהמים – היערכות להפסקת השימוש בפריאונים, שינוי פעילויות רפואיות כמו החלפת גזי הרדמה בחדרי ניתוח הידועים כגזי חממה בזריקות ובחומרי הרדמה ידידותיים יותר לסביבה, מעבר מצריכת סולר לחשמל במערכות תשתית ועוד.

 

 

המשרד להגנת הסביבה מפעיל מערך לאומי למעקב, לבקרה ולדיווח אחר פליטות גזי חממה של מדינת ישראל כחלק מתוכנית לאומית להפחתת גזי חממה. לישראל, כחברה בארגון ה-OECD, יש מחויבות בין לאומית לבצע מעקב ובקרה אחר פליטות גזי החממה ופעילויות ההפחתה שלהם, ולדווח על כך בפורומים בין לאומיים שונים.

שצקין: "התחלנו בדיווח מתוך מטרה לכמת ולנטר את השימוש בחומרים בעייתיים בבית החולים. בכוחות משותפים, תוך התגייסות של רופאים מרדימים וצוותי אחזקה והנדסה, הצלחנו להוריד את הצריכות ואת הפליטות ולהחליף חומרים בעייתיים".

המרכז הרפואי כרמל מחזיק בתקן 14001 ISO – התקן לאיכות ניהול סביבתי – והוא נחשב כבית חולים ירוק משנת 2013.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר