ד"ר ווליד סליבה, ד"ר ילנה מישצ'נקו וד"ר מאיר פרייס (צילום: אלי דדון)
ד"ר ווליד סליבה, ד"ר ילנה מישצ'נקו וד"ר מאיר פרייס (צילום: אלי דדון)

כנס המטולוגי בין לאומי ראשון נערך בכרמל

במסגרת כנס בין לאומי בתחומי ההמטולוגיה, הריאה והקרדיולוגיה שנערך לראשונה במרכז הרפואי כרמל נושא הסיבוכים הקשורים למחלת הדם המורכבת המילאופיברוזיס

פורסם בתאריך: 7.1.19 10:23

לראשונה בישראל קידמו חוקרים ומומחים מהמרכז הרפואי כרמל את נושא הסיבוכים הקשורים למחלת הדם המורכבת המילאופיברוזיס. את הנושא הציגו מנהל המכון ההמטולוגי בכרמל ד"ר מאיר פרייס ומרכזת התחום ד"ר ילנה מישצ'נקו במסגרת כנס בין לאומי בתחומי ההמטולוגיה, הריאה והקרדיולוגיה שנערך לראשונה בכרמל.

בכנס, שאותו הפיקה ד"ר מישצ'נקו, השתתפו מומחים מכל העולם, ולדבריו של ד"ר פרייס היתה זו הפעם הראשונה שבה נדונו בצורה רחבה ורב תחומית סיבוכי מחלת המילאופיברוזיס – מחלה שאין לה כיום מרפא. במחלה פועל מוח העצם בגוף בתפוקת יתר ומייצר כדוריות דם בכמות גדולה מהכמות הרגילה, והדבר עלול לגרום להגדלה של איברים פנימיים ולפגיעה בהם. ד"ר פרייס מציין עוד כי מדובר במחלה מסוכנת לא שכיחה: "באזור חיפה ובצפון יש רק עשרות חולים במחלה. היא אינה ניתנת לריפוי אלא רק באמצעות השתלת מוח עצם, ושיעור התמותה בה הוא גבוה".

 

 

בכנס נדונו דרכים חדשות לגישה רב תחומית בטיפול בחולים אלה במטרה לשפר את איכות חייהם ולמנוע סיבוכים, ונוצרו שיתופי פעולה בין לאומיים כמו בניית פרוטוקול אחיד להערכה של סיבוכים לבביים, לטיפול בהם ולמניעתם, איסוף נתונים וגיבוש המלצות למניעת אירועים של קרישי דם, וגיבוש פרוטוקול הערכה לאבחון של יתר דם לחץ ריאתי ולטיפול בו.

בין המומחים הבולטים שהגיעו מחו"ל היו פרופ' ג'וזפה סיגליו מטורינו, איטליה, שדיבר על סיבוכי הטיפול בלוקמיה כרונית; פרופ' מריו קזולה מאוניברסיטת פביה באיטליה שדיבר על סיבוכי המילאופיברוזיס; פרופ' אייל הרצוג מבית החולים הר סיני בניו יורק שדיבר על הסיבוכים הלבביים של המחלה; ופרופ' פלורנס רופוס מאוניברסיטת בריסל בבלגיה שדיברה על הקשר בין המערכת החיסונית לסיבוכי המחלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר