ביקורה של שגרירת צרפת הלן לה גל במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
ביקורה של שגרירת צרפת הלן לה גל במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

שגרירת צרפת בישראל ביקרה את המתנדבים הצרפתים בכרמל

שגרירת צרפת בישראל הלן לה גל ביקרה במרכז הרפואי כרמל ופגשה צעירים ממולדתה שמתנדבים בבית החולים במסגרת הפרויקט "גרעין כרמל". לה גל: "ישראל הפכה ליעד השני בעולם להתנדבות של צעירים צרפתים"

פורסם בתאריך: 3.2.19 10:17

שגרירת צרפת בישראל הלן לה גל ערכה ביקור במרכז הרפואי כרמל ופגשה צעירים מצרפת שמתנדבים בבית החולים במסגרת הפרויקט "גרעין כרמל". במהלך הביקור ציינה לה גל כי ישראל היא היעד השני בעולם המועדף על המתנדבים מצרפת. אל השגרירה התלוו קונסול צרפת בחיפה פטריק סרוונטי וחברי משלחת מהסוכנות הצרפתית לשירות לאומי בראשותו של מנכ"ל הסוכנות לודוביק אביוון.

פרויקט "גרעין כרמל" פועל זה שש שנים, ולאחרונה זכה בית החולים בפרס כמקום השמה מועדף על המתנדבים מחו"ל. לאחר פרק זמן קצר של לימודי עברית באולפן והשתתפות בקורס בסיסי במיומנויות סיעוד ואק"ג, מוצב המתנדב במחלקה ועובד צמוד לצוות הסיעודי. המתנדבים עוסקים בפעילויות כמו חלוקת אוכל, סיוע ברחצה, ניקיון סביבת המטופל, קיפול כביסה, סידור ארונות, שליחויות ועזרה לצוות האחיות ולכוחות העזר.

 

 

בשנתיים הראשונות הגיעו לכרמל מתנדבים מגרמניה, ובשלוש השנים האחרונות מגיעים המתנדבים מגרמניה ומצרפת. את קבוצת המתנדבים הנוכחית מובילות עובדות המחלקה לעבודה סוציאלית בכרמל – עו"ס ענת אורן גדות אחראית על הקבוצה הגרמנית ועו"ס אליזבט פרץ אחראית על הקבוצה הצרפתית. השתיים עורכות מפגשים פרטניים וקבוצתיים, ונוסף על כך מקבלים המתנדבים תוכנית העשרה בנושאים כמו חגי ישראל, מבנה החברה הישראלית ואקטואליה.

לה גל הודתה למנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג ולצוות בית החולים ואמרה: "התנדבות בישראל היא מסורת חזקה, וצרפת היא קיימת זה שמונה שנים, עם הקמתה של הסוכנות לשירות לאומי בשנת 2010. הסוכנות מציעה לצעירים חוויה חינוכית בעלת ערך ומקלה עליהם את שילובם בחיים המקצועיים. מאז הקמתה של הסוכנות כ-300,000 צרפתים היו מעורבים במשימות התנדבות, שמהם יצאו כמה אלפים להתנדב במשימות ביותר מ100 מדינות ברחבי העולם. ישראל הצטרפה לאחרונה כיעד למתנדבים צרפתים, ומספרם בה צומח בכל שנה עד שהיא הפכה ליעד השני בעולם להתנדבות של צעירים צרפתים. זהו הישג ענק".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר