צוותי המרכז הרפואי כרמל בתרגיל אר"ן קרינה (צילום: אלי דדון)
צוותי המרכז הרפואי כרמל בתרגיל אר"ן קרינה (צילום: אלי דדון)

תרגיל אר"ן משולב בקרינה נערך בכרמל

במרכז הרפואי כרמל נערך תרגיל אירוע רב נפגעים משולב באירוע קרינה רדיואקטיבית בהשתתפותם של עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוות. על התרגיל פיקחו קציני פיקוד העורף, אנשי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות ומומחים מהוועדה לאנרגיה אטומית בישראל

פורסם בתאריך: 24.3.19 09:34

תרגיל אירוע רב נפגעים משולב באירוע קרינה רדיו אקטיבית הסתיים בהצלחה במרכז הרפואי כרמל. בתרגיל השתתפו עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוות מכל חטיבות בית החולים, שבוקרו ונבדקו על ידי קציני פיקוד העורף, אנשי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, נציגי ועדת קרינה במפקדת קצין רפואה ראשי, מומחים מהוועדה לאנרגיה אטומית בישראל ועוד.

התרגיל החל בתרחיש של פיצוץ באוניברסיטת חיפה, ועשרות נפגעים זרמו לכל בתי החולים באזור שפרשו את מערכי החירום שלהם. בבדיקה שנערכה לאחד הפצועים התגלה כי הוא סובל גם מפגיעת קרינה, והאירוע הפך במהירות מאר"ן (אירוע רב נפגעים) לאירוע משולב שכולל גם קרינה.

לצורך תרגול הטיפול בנפגעי הקרינה התמגנו כל צוותי הטיפול בביגוד מיוחד, כולל מסיכות, כפפות וחליפות מגן, ובעמדות הכניסה לבית החולים ולחדר המיון נפרשו בקרי קרינה שבדקו באמצעות מוני גייגר את עוצמת הקרינה שספג כל פצוע. משם עברו הנפגעים לפי הצורך הפשטות ושטיפות בעמדות המיועדות לכך.

"הסכנות מפגיעות קרינה תלויות בעוצמת הקרינה שספג הנפגע וממשך זמן הקרינה", מסביר סגן מנהל כרמל ד"ר רוני דיוקמן, המשמש אחראי שעת חירום בבית החולים, "הקרינה עלולה לגרום לפגיעות קשות – החל בבחילות ובכוויות חיצוניות על העור ועד למחלות המטולוגיות, להרס רקמות ובמקרים קשים אף למוות. אנחנו מתייחסים לאורך כל השנה לכל תרגיל במלוא הרצינות ומשקיעים מאמצים ואמצעים רבים כדי להכשיר את הצוות לרמת המוכנות הגבוה ביותר".

 

 

יצוין כי בתרגיל נפרס כל מערך שעת החירום של כרמל ונבדקו ותורגלו צוותי חדר המיון, חדרי הניתוח, מכוני הדימות והרנטגן, בנק הדם, המעבדות, המערך הלוגיסטי ושינוע הנפגעים, המשק, משרד קבלה ורישום, המערך הסוציאלי, הדוברות ומרכזי המידע ומערך האבטחה. "כרמל הוא אחד מבתי החולים הבודדים בישראל שמוסמכים לטפל באירוע קרינה, ואנו דורשים מעצמנו עמידה באיכות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר", אמר ד"ר דיוקמן.

רס"ן ד"ר ערן אלון, רמ"ד רפואה בתי חולים בפיקוד העורף, אמר כי מטרת התרגיל היתה להעלות את הכשירות לקליטה, למיון, לטיהור ולטיפול בנפגעי האירוע, בדגש על טרור רדיולוגי, שכולל פגיעות טראומה, זיהום רדיואקטיבי חיצוני וזיהום רדיואקטיבי פנימי.

סא"ל מירב שבי סולטן, ראש ענף היערכות בתי חולים לשעת חירום בפיקוד העורף, סיכמה את התרגיל ואמרה כי כרמל נבחן בשני תרחישים מורכבים ועמד בהם בהצלחה: "נעשתה כאן עבודה מעוררת הערכה ואני בטוחה כי בזמן אמת בית החולים ייתן את המענה הנכון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר