צוות הפגייה של המרכז הרפואי כרמל במרתון קנגורו (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
צוות הפגייה של המרכז הרפואי כרמל במרתון קנגורו (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

מרתון קנגורו בפגייה של המרכז הרפואי כרמל

צוות הפגייה של המרכז הרפואי כרמל הצטרף לאתגר הקנגורו הבין לאומי שמטרתו היא להגביר את המודעות של ההורים ושל הצוות המטפל לשיטת קנגורו אשר מעודדת מגע של עור בעור בין הפג להוריו

פורסם בתאריך: 13.5.19 06:52

צוות הפגייה של המרכז הרפואי כרמל בניהולו של פרופ' אבי רוטשילד הצטרף לאתגר הקנגורו הבין לאומי – Kangaroo Challenge 2019. חודש מאי הוכרז בפגיות ברחבי העולם כחודש אתגר הקנגורו, שמטרתו היא להגביר את המודעות של ההורים ושל הצוות המטפל לשיטת קנגורו אשר מעודדת מגע של עור בעור בין הפג להוריו. שיטת קנגורו, שידועה כבעלת יתרונות בריאותיים, פיזיים ונפשיים לפג, נהוגה בפגייה בכרמל כבר שנים רבות, והיא מומלצת על ידי מומחים מכל רחבי העולם.

"אנו מאמינים בשיטת קנגורו ומקדמים אותה", אומר פרופ' רוטשילד, "באינטואיציה אנו יודעים שאין כמו תינוק בחיק הוריו. בתצפיות קליניות אשר מגובות במחקרים אובייקטיביים בפגייה שלנו ובפגיות נוספות בארץ ובעולם נוכחנו עד כמה הישיבה עור לעור בחיק ההורים משפרת את בריאותו של התינוק ויוצרת קשר נפשי חזק בינו לבין הוריו".

 

 

מנהלת הסיעוד של הפגייה ליאור שקד: "שיטת קנגורו היא אחת מהדרכים הטבעיות ביותר לחיבור בין התינוק להוריו. ההורים, שבניגוד לחוויית לידה של תינוק במועד אינם יכולים לטפל בצורה עצמאית בתינוקם, יכולים באמצעות השיטה לחוש את גופו, את חומו ואת הלמות לבו של הפג, והוא יכול לחוש את שלהם. לאחר טיפול בקנגורו מדווחות אמהות על עלייה בתפוקת החלב, על רוגע ועל תחושת ביטחון, והפגים מפגינים יציבות רבה יותר בכל המדדים".

שושי קליין, מנהלת הסיעוד של חטיבת טיפולים נמרצים ומערך האמהות, אומרת כי לשיטת קנגורו יש חשיבות רבה בתקשורת בין האם ליילוד וכי הקשר שנוצר בעקבות מגע העור מסייע ביצירת מוגברת של חלב ומשפיע על איזון רמות הסוכר בדם של הפגים, על יציבות נשימתית ועל איזון טמפרטורת הגוף. כמו כן, השיטה עוזרת ליולדת במשכב הלידה ומונעת דיכאון לאחר לידה.

את מרתון קנגורו בכרמל ארגנו האחיות ויועצות ההנקה של הפגייה אלינה גיידמן, אוקסנה ויז'גורודסקי וטלי בן ארי.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר