צוות המרדימים של המרכז הרפואי כרמל במרכז הסימולציה של בית החולים (צילום: אלי דדון) 
צוות המרדימים של המרכז הרפואי כרמל במרכז הסימולציה של בית החולים (צילום: אלי דדון) 

לראשונה בישראל: קורס סימולציה בהרדמה אפידורלית

במרכז הרפואי כרמל הסתיים קורס סימולציה לביצוע הרדמה אפידורלית, המאפשר לימוד, תרגול וביצוע של הרדמה אפידורלית בעמוד השדרה באמצעות סימולציה מתקדמת על דגם של בובה בשילוב של תוכנות הדמיה ממוחשבת מתקדמת

פורסם בתאריך: 2.6.19 15:36

קורס סימולציה לביצוע הרדמה אפידורלית הסתיים בהצלחה במרכז הרפואי כרמל. בבית החולים מציינים כי זהו קורס ראשון מסוגו בישראל המאפשר לימוד, תרגול וביצוע של הרדמה אפידורלית בעמוד השדרה באמצעות סימולציה מתקדמת על דגם של בובה בשילוב של תוכנות הדמיה ממוחשבת מתקדמת. יוזמי הקורס הם מנהל מחלקת ההרדמה וטיפול נמרץ בכרמל ד"ר זאב גולדיק המשמש נשיא החברה האירופאית להרדמה (ESA), והאחראית על מרכז הסימולציה של כרמל יעל הוד.

"הרדמה אפידורלית היא הרדמה שמבוצעת באופן שגרתי בחדרי לידה, ובכרמל אנו מבצעים יותר מ-200 הרדמות אפידורליות ביולדות בכל חודש", מסביר ד"ר גולדיק, "עם זאת, ההרדמה טומנת בחובה סיכונים לא מעטים אם היא לא מבוצעת כהלכה. על אף זאת, שיטת ההכשרה הפורמלית המקובלת כיום היא שיטת השוליה, כלומר הרופאים המתמחים לומדים מהמומחים בצפייה ולאחר מכן מבצעים את ההרדמה על מטופלות".

מתוך רצון למנף את הכשרת רופאים מרדימים בתחום ההרדמה אפידורלית יצר ד"ר גולדיק קשר עם קבוצת חוקרים מאירלנד, שפיתחה רשימת משימות הנדרשות בשיטת ההכשרה Profciency Based Progression ללימוד של הרדמה אפידורלית בלידה. בהמשך פותחה סדנה מעשית ראשונה בישראל בשיתוף פעולה של קבוצת החוקרים האירים, מרכז הסימולציה המסונף לאוניברסיטת קורק ומרכז הסימולציה בכרמל. לסדנה הראשונה שנערכה בכרמל הגיעו רופאים מרדימים מומחים שהוכשרו להיות מדריכים ומתמחים שתרגלו את ביצוע ההרדמה האפידורלית.

 

 

"אין סיבה שבפעולה מסוכנת כל כך של הרדמה לא תהיה לרופא אפשרות לתרגל אותה", אומר ד"ר גולדיק, "המטרה שלנו היא שכל מתמחה יתרגל את ביצוע ההרדמה האפידורלית על הסימולטור, ייבחן בשיטה ולידית על הסימולטור ורק לאחר מכן יבצע את ההרדמה בחדר לידה".

לדבריה של הוד, בשנים האחרונות יש מגמה לשנות את ההכשרה של אנשי צוות רפואי מתוך הבנה שטיפול באנשים תוך ביצוע פרוצדורות פולשניות דורש לימוד ותרגול ברמה גבוהה ומובנית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר