המרצים המצטיינים של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
המרצים המצטיינים של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

כרמל: נבחרו המחלקות המצטיינות בהוראה

בטקס שנערך במרכז הרפואיכרמל בנוכחותם של דיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופ' אילון רוזנברג ומנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג, חולקו הפרסים ותעודות ההוקרה וההצטיינות למחלקות המצטיינות בהוראה ולכ-40 רופאים שהם מרצים מצטיינים

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:04

מחלקת אף, אוזן וגרון – ניתוחי ראש וצוואר במרכז בניהולה של פרופ' אילנה דואק, המערך הקרדיולוגי בניהולו של פרופ' משה פליגלמן, מחלקת ילדים בניהולו של פרופ' גיורא פילר ומחלקת כלי דם בניהולו של ד"ר עופר גלילי – כולן של המרכז הרפואי כרמל – נבחרו למחלקות מצטיינות בהוראה לשנת 2018 מטעם הפקולטה לרפואה של הטכניון.

בטקס שנערך בבית החולים בנוכחותם של דיקן הפקולטה פרופ' אילון רוזנברג, נציגים בכירים מהפקולטה, מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג והנהלת המרכז הרפואי חולקו הפרסים ותעודות ההוקרה וההצטיינות למחלקות הנבחרות וכן תעודות הצטיינות לכ-40 רופאים מכרמל שהם מרצים מצטיינים – שמונה ממחלקת נשים ויולדות, שבעה מהחטיבה הפנימית, חמישה ממחלקת ילדים, ארבעה ממחלקת הרדמה, ארבעה ממחלקת התאוששות, ארבעה ממחלקת אף, אוזן וגרון, שניים מהמחלקה הרדיולוגית ואחד מהחטיבה הכירורגית, ממחלקת טיפול נמרץ כללי, ממחלקת פלסטיקה ומהמחלקה לאנדוקרינולוגיה בלין.

בפתיחת הטקס אמר ד"ר גולדברג למצטיינים: "המשותף לכל המצטיינים הוא התשוקה למקצוע הרפואה. אתם אוהבים את המקצוע ומעבירים את זה הלאה לסטודנטים שלכם. אני גאה על כך שכרמל מעורב מאוד בפקולטה, בעיצוב כיוון ההוראה ובחיזוק הקשר לבתי החולים, ותודה לכם על כך".

פרופ' רוזנברג בירך את המצטיינים ואמר: "אתם האחראים לא רק להעברת החומר הלימודי והדידקטי לסטודנטים אלא להעברת החינוך לחמלה ולאהבת האדם. כולנו סטודנטים נצחיים, ומקצוע הרפואה מחייב אותנו ללמוד ולהתעדכן כל הזמן. אתם מחנכים את דור העתיד שלנו ברפואה בישראל, ואנחנו כאן כדי להעריך ולהוקיר אתכם".

פרופ' משה פליגלמן, מנהל המערך הקרדיולוגי בכרמל וסגן הדיקן, עדכן כי הפקולטה עברה לאחרונה שינויים שבמסגרתם הוקמה מחלקה חדשה לחינוך רפואי עם חמישה אשכולות לקידום ההוראה, וכי שיטת הוראה חדשה בשם "הוראה פעילה" נכנסה לשימוש.

יו"ר ועדת ההוראה והאקדמיה של כרמל ד"ר דבי זיסמן עדכנה כי כ-550 סטודנטים לרפואה עברו בשנה האחרונה בבית החולים והתקיימו 83 סבבים קליניים ביותר מ-20 מחלקות המוכרות להוראה.

 

 

בתוך כך, בכנס מתמחים שנערך בתל אביב הציגה ד"ר יו"ר ועדת ההתמחות של כרמל ד"ר יעל גולדברג עמדת מידע על בית החולים למאות סטאז'רים וסטודנטים לרפואה שהגיעו לבחון באיזה בית חולים הם מעדיפים לעשות את ההתמחות הרפואית שלהם. ד"ר גולדברג עדכנה את הסטודנטים כי כרמל מסונף לפקולטה לרפואה של הטכניון ולמכון רפפורט למחקר וכי הוא משלב פעילות אקדמית מחקרית עם עבודה קלינית ענפה.

לדבריה של ד"ר גולדברג, אחד מהאמצעים לעידוד מחקר בבית החולים הוא תוכנית "פסגה", שמטרתה היא קידום רופאים חוקרים המצויים בעשייה הקלינית והמחקרית שיקבעו את כרמל כביתם כדי לבנות עתודה של מצוינות קלינית ומחקרית. במסגרת התוכנית יינתנו לרופאים הנבחרים תמיכה כספית והדרכה מקצועית בביצוע המחקר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר