ד"ר מילנה פיטשני וד"ר חגי בר יוסף (צילום: פיוטר פליטר)
ד"ר מילנה פיטשני וד"ר חגי בר יוסף (צילום: פיוטר פליטר)

רמב"ם: השתלת צואה לטיפול בבעיות במערכת העיכול

בקריה הרפואית רמב"ם מציעים טיפול חדש לבעיות במערכת העיכול לסובלים מקלוסטרידיום דיפיציל - באמצעות השתלת צואה. הצואה, שנלקחת מתרומה של אנשים בריאים, מעובדת לאבקה שניתנת לחולים באמצעות קפסולות

פורסם בתאריך: 17.6.19 17:03

הקריה הרפואית רמב"ם מציעה שירות חדש לטיפול בבעיות קשות במערכת העיכול באמצעות השתלת צואה. הטיפול ניתן לסובלים מקלוסטרידיום דיפיציל – חיידק שגורם לשלשולים מרובים ולפגיעה קשה באיכות החיים. לקשישים או לאנשים שסובלים ממחלות נוספות עלול הקלוסטרידיום להיות מסכן חיים.

ברמב"ם מציינים כי הרפואה מנסה להתמודד עם הקלוסטרידיום כבר עשרות שנים, אבל ככל שמנסים לטפל בו באמצעות אנטיביוטיקה רבה יותר הוא נעשה עמיד יותר. בשנים האחרונות התברר שהדרך להתמודד עם החיידק היא לגרום למיליוני החיידקים שבמערכת העיכול להיות באיזון. החיידקים הנחוצים למערכת העיכול נקראים מיקרוביום, וכאשר הם מאוזנים חיידקים כמו קלוסטרידיום גורמים לפחות נזק. אחת מדרכי הטיפול שמטרתן היא להחזיר את האיזון למערכת העיכול היא השתלת מיקרוביום, כלומר העברה של חיידקים טובים מאדם בריא.

 

 

טיפול זה משיג 90 אחוז הצלחה בזיהום חוזר בקלוסטרידיום – שיעור גבוה בהרבה מזה שמושג באמצעות טיפול אנטיביוטי אגרסיבי. יצוין כי המיקרוביום מופק מצואה של אנשים בריאים וכי המוצר הגולמי מעובד לקפסולות, שמכילות אבקה לבנה אשר בה מיליוני חיידקים "טובים" שנועדו להחזיר את האיזון למערכת העיכול הפגומה של החולים.

"אנו מתחילים עידן חדש ברמב"ם בהתמודדות עם חיידקים עמידים", אומרת ד"ר מילנה פיטשני, החוקרת העומדת בראש השירות, וד"ר חגי בר יוסף ממחלקת גסטרו.

 

הקפסולות המכילות את האבקה להשתלה (צילום: פיוטר פליטר)

הקפסולות המכילות את האבקה להשתלה (צילום: פיוטר פליטר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר