ד"ר אבי גולדברג בכנס למניעת אלימות (צילום: אלי דדון)
ד"ר אבי גולדברג בכנס למניעת אלימות (צילום: אלי דדון)

בכרמל נערך כנס למניעת אלימות כלפי צוותים רפואיים

כנס בנושא התמודדות ומניעת אלימות כלפי צוותים רפואיים נערך במרכז הרפואי כרמל ביוזמתו של מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג. בכנס השתתפו ראש משרד החקירות במשטרת חיפה רפ"ק דרור פסקוביץ' ופרופ' שלמה מור יוסף ששימש יו"ר הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות

פורסם בתאריך: 18.8.19 10:04

כנס בנושא התמודדות ומניעת אלימות כלפי צוותים רפואיים נערך במרכז הרפואי כרמל ביוזמתו של מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג. בכנס השתתפו ראש משרד החקירות במשטרת חיפה רפ"ק דרור פסקוביץ', מנכ"ל בית החולים הדסה לשעבר פרופ' שלמה מור יוסף ששימש יו"ר הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות, יו"ר ועד הרופאים של כרמל ד"ר אריה ביטרמן ויו"ר ועד העובדים של בית החולים אירנה ברייב.

את הכנס פתח גולדברג שאמר כי נגע האלימות הוא רעה חולה הפוגעת קשות במערכת הבריאות בכלל ובעובדי בתי החולים הנמצאים בחזית הטיפול בחולים בפרט. "המטרה שלנו היא להעניק לכל עובדי בית החולים סביבת עבודה מוגנת ובטוחה", אמר ד"ר גולדברג, "יש לנו מערך ביטחון חזק ומקצועי בניהולו של מנהל הביטחון ניר רוגר, שביחד עם עשרות מאבטחים ואחמ"שים הפרושים בכל הנקודות הקריטיות בבית החולים מספק תגובה מהירה ונחרצת בכל אירוע או חשד לאירוע אלימות".

בכרמל מציינים כי בכל המוקדים המרכזיים של בית החולים, בדגש על ריכוזי קהל ועמדות המתנה, פרוסים כ-150 מצלמות אבטחה וכ-150 לחצני מצוקה שמקפיצים מיידית את אנשי הביטחון למקום האירוע.

לדבריו של ד"ר גולדברג, בהתפלגות אירועי האלימות בכרמל מובילה המחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון), שבה סף הרגישות הוא גבוה מאוד, עם כמחצית מאירועי האלימות הפיזית והמילולית בשנת 2018, ולאחריה מחלקת הביטחון והמחלקות הפנימיות והכירורגיות.

 

 

רפ"ק פסקוביץ' ציין כי "תחנת חיפה נותנת עדיפות לתלונות שמגיעות מבתי החולים, ואנו מטפלים באופן מיידי בתלונות על אלימות כלפי צוותים רפואיים. חשוב לנו שכל מי שנפגע כתוצאה מהאלימות יגיש תלונה אישית במשטרה. צריך לדעת שללא הגשת תלונה על ידי הנפגע עצמו, ידי המשטרה כבולות".

פרופ' מור יוסף אמר כי בישראל מתרחשים בממוצע כ-3,000 מקרה אלימות כלפי צוותים רפואיים בשנה וכי האלימות נמצאת בכל נקודות המגע של המטופלים עם אנשי צוות. לדבריו, חלק ממסקנות הוועדה שבראשה הוא עמד הן הצורך הברור והשקעה ביצירת ודאות כלפי המטופלים: "חשוב מאוד שהמטופל יידע מה הולך לקרות איתו במהלך הטיפול. זה חוסך ומונע המון בעיות. כמו כן נדרשים מגע אנושי ומרגיע כלפי המטופלים מצד אחד, ומצד שני מהירות תגובה חדה כלפי אלימות כדי להראות שהאלימות אינה משתלמת. נדרשת מחויבות ארגונית בשילוב של אבטחה פיזית וטכנולוגית כדי לזהות מוקדם מקרה אלימות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר