מהנדס המרכז הרפואי כרמל דורי בז'רנו, מרכזת בריאות הסביבה הילית שצקין והמנהל הלוגיסטי עוז יאיר (צילום: אלי דדון)
מהנדס המרכז הרפואי כרמל דורי בז'רנו, מרכזת בריאות הסביבה הילית שצקין והמנהל הלוגיסטי עוז יאיר (צילום: אלי דדון)

כרמל זכה באות השר להגנת הסביבה

המרכז הרפואי כרמל זכה בפעם השנייה ברציפות באות השר להגנת הסביבה על פעילותו בדיווח פליטות גזי חממה. מרכזת בריאות הסביבה בכרמל הילית שצקין: "מנגנון הדיווח מסייע לזהות אפשרויות לשיפור בחיסכון במשאבים, וברוב המקרים שינוי בתשתיות מוביל גם לחיסכון כלכלי"

פורסם בתאריך: 1.9.19 10:53

המרכז הרפואי כרמל זכה באות השר להגנת הסביבה זו הפעם השנייה ברציפות על פעילותו בדיווח פליטות גזי חממה. כרמל מחזיק בתקן ניהול סביבתי כבר משנת 2013, ובמהלך השנים הוא מנהל פרויקטים גדולים להפחתת כמות המזהמים הנפלטים בצורות שונות.

"מנגנון דיווח פליטות גזי חממה מסייע לזהות אפשרויות לשיפור בחיסכון במשאבים, וברוב המקרים שינוי בתשתיות מוביל גם לחיסכון כלכלי", מסבירה מרכזת בריאות הסביבה של בית החולים הילית שצקין.

הוועדה לניהול סביבתי בכרמל עובדת בשיתוף עם כל מחלקות בית החולים, ובראשן מחלקות הנדסה ואחזקה, משק ולוגיסטיקה, ועם המעבדות השונות, ובכרמל מציינים כי עבודות לשדרוג תשתיות להתייעלות אנרגטית ותהליכי עבודה לשימוש מושכל בחשמל, בדלק ובסולר הם חלק מהשיפורים שבוצעו בו.

"אנחנו מבצעים שינויים ושדרוגים בתשתיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להורדת צריכת האנרגיה של בית החולים", אומר מנהל מחלקת הנדסה ואחזקה דורי בז'רנו, "בהיקפי הצריכה של בית החולים אפילו פרויקט להתקנת חיישני תנועה בחדרים לכיבוי מזגנים, תאורה ומחשבים הוא משמעותי מבחינת צריכת אנרגיה. גם ניהול משאבי האנרגיה וביצוע עבודות שוטפות כמו כמו בדיקת ניצולת דוודי הקיטור וההסקה מאפשרות התייעלות בצריכה האנרגטית. כל חיסכון כזה יכול להפנות משאבים לרווחת המטופלים שלנו".

 

 

שצקין: "אפשר להסתכל על פסולת בית החולים כדוגמה. אנחנו ממיינים את הפסולת ל-26 סוגים שונים ומעבירים למיחזור את הפסולת שיש לה פתרון קצה. אחד ההפרויקטים הייחודיים לכרמל הוא מיחזור הפלסטיק. בשנת 2018 העברנו ארבע טונות של פלסטיק למחזור במקום להטמנה. זה מפחית את נפח הפסולת שלנו, וכתוצאה מכך גם את מספר הפינויים של הפסולת הביתית". יצוין כי גם העברת השפכים למערכת הפינוי העירונית נעשית באופן מנוטר.

"אנחנו משגיחים על כל החומרים שנכנסים לבית החולים", אומרת שצקין, "במסגרת התהליך, כל חומרי הניקוי וחיטוי, חומרים שמשמשים לפרוצדורות רפואיות וחומרים שעובדים איתם במעבדות עוברים אישור של אחראית רעלים ושל מרכזת בריאות הסביבה, וללא אישור זה לא יתבצע רכש. אנחנו בודקים את הרכב החומרים מבחינת בטיחות העובד, את אופן האחסון של החומר ואת תוצר הפסולת שעלול להגיע לשפכים, כלומר אם הוא עומד בערכי סף ואם הוא לא יגרום נזק בהמשך התהליך".

לדבריה, התפישה של הוועדה לניהול סביבתי כוללת גם שמירה על בטיחות העובד וגם הגנה על הסביבה, ואות השר משקף את חשיבותו של הנושא.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר