הקורס להחייאת פגים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
הקורס להחייאת פגים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

בכרמל נערך קורס מתקדם בהחייאת יילודים

בקורס מתקדם בהחייאת יילודים השתתפו צוותי רפואה וסיעוד של המרכז הרפואי כרמל. בית החולים. פרופ' דני וייסמן: "כעשרה אחוזים מהתינוקות הנולדים זקוקים לגירוי או לתמיכה נשימתית קצרה לאחר הלידה, וכאחוז אחד מהתינוקות נזקקים לפעולות החייאה מתקדמות"

פורסם בתאריך: 15.9.19 11:53

במרכז הרפואי כרמל הסתיים קורס מתקדם בהחייאת יילודים המיועד לצוותי הרפואה והסיעוד של בית החולים. בקורס השתתפו הצוותים המעורבים במקרי החייאה – רופאים שהתמחותם היא יילודים ופגים, מתמחים ברפואת ילדים, מיילדות, אחיות הפגייה ואחיות יילודים.

פרופ' דני וייסמן, מנהל יחידת היילודים במחלקת יילודים וטיפול נמרץ פגים בכרמל: "כעשרה אחוזים מהתינוקות הנולדים זקוקים לגירוי או לתמיכה נשימתית קצרה לאחר הלידה, וכאחוז אחד מהתינוקות נזקקים לפעולות החייאה מתקדמות, ולכן אנחנו חייבים לשמור על כשירות גבוהה ולאמן ולהדריך את הצוותים שלנו כל הזמן".

כרמל רכש לאחרונה בובת החייאה מתוחכמת, אשר מדמה פג במשקל נמוך מאוד שנולד בשבוע ה-26 להיריון, ובה מערכות אלקטרוניות המדמות קולות לב ונשימה, עם קישור למוניטור ולמערכת שליטה מרחוק על הסימנים החיוניים בשלל תרחישים לתרגול. הבובה המתקדמת שיפרה את היכולת לתרגל קבלת פג מורכב, ובכך לתכנן מראש את הצעדים שמובילים להפחתת סיבוכי פגות, ובעיקר פגיעות במערכת העצבים שעלולות להשפיע על התפתחותו של התינוק.

 

 

מנהל חדרי הלידה בכרמל ד"ר ראובן קידר מציין כי קיומו של הקורס הוא חיוני לצורך הכשרתם של הצוותים שמעורבים בטיפול ביילוד, וכי הקורס הוגדר כקורס חובה על ידי האיגוד הנאונטולוגי, הנהלת הסיעוד של משרד הבריאות והמועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית לצורך שיפור היכולות של הצוותים בבתי החולים בביצוע החייאה, ובכך לתרום לירידה בתמותה ובתחלואה סביב הלידה.

פרופ' וייסמן, המשמש גם חבר בוועדה להחייאת יילודים של האיגוד הנאונטולוגי הישראלי, מציין כי לאורך השנים עבר הקורס שינויים עד שהגיע לתצורתו הנוכחית – מקורס שמבוסס על הרצאות פרונטליות לקורס שמבוסס על סימולציות עם מבחנים, עם רענון של המיומנויות הקליניות ועם דגשים על עבודת צוות במצבי חירום מורכבים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר