חברי הנהלת המרכז הרפואי כרמל ואנשי המכון לטיפול בעיסוק (צילום: אלי דדון)
חברי הנהלת המרכז הרפואי כרמל ואנשי המכון לטיפול בעיסוק (צילום: אלי דדון)

בכרמל ציינו 101 שנים למקצוע הריפוי בעיסוק

צוות המכון לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי כרמל הציג לחברי הנהלת בית החולים מצגת על אמצעי האבחנה והטיפול, ובהם מבחני נוירולוגיה וקוגניציה ואבחונים וטיפולים מתקדמים לכף היד

פורסם בתאריך: 4.11.19 15:32

החודש חגגו ברחבי העולם 101 שנה למקצוע הריפוי בעיסוק, ובמרכז הרפואי כרמל הציג צוות המכון לריפוי בעיסוק מצגת לפני חברי הנהלת בית החולים על אמצעי האבחנה והטיפול, ובהם מבחני נוירולוגיה וקוגניציה, אבחונים וטיפולים מתקדמים לכף היד, אביזרי עזר, תחום התפתחות הילד ועולם הארגונומיה.

לדבריה של מנהלת המכון חני הראל, פרט לשירות למטופלים ולעובדים בכל מחלקות בית החולים שותף צוות המכון גם במרפאות רב מקצועיות כמו מרפאת המעקב לפגים ולילודים, המרפאה לטיפול בקשיי אכילה והאכלה ומרפאת ה-ALS. "אחת מנקודות החוזקה שלנו בכרמל ובשירותי בריאות כללית היא העבודה עם רצף הטיפול בית חולים-קהילה", אמרה הראל, "במקרים של צורך בטיפול מיידי למשל, כבר כשהמטופל נמצא באשפוז אנחנו דואגים שיקבלו אותו במרפאות בקהילה, ואם דרושים התאמות ושינויי דיור אנחנו אחראים לכך שהמשפחות יתחילו להתארגן".

 

 

המכון זכה בפרס הצוות המצטיין של כרמל בשנת 2017, והוא מוביל כבר ארבע שנים ברציפות במקום הראשון בסקר שביעות רצון לקוחות פנים של בית החולים. "שירות הריפוי בעיסוק בכרמל ניתן על ידי תשעה מרפאות בעיסוק למטופלים בכל טווח הגילאים – מלידה ועד לגיל השלישי – שסובלים או שעלולים לסבול מירידה תפקודית בעקבות טראומה, מחלה או כל אירוע אחר המשפיע על תפקודו הגופני ו/או הקוגניטיבי של המטופל", מסבירה הראל.

לדבריה, "עבודת הריפוי בעיסוק בבית החולים כוללת הערכה, אבחון, טיפול והדרכה למטופלים ולבני משפחותיהם, תוך שימת דגש על תפקודם במהלך האשפוז ולקראת השחרור. לאחר השחרור מופנים המטופלים להמשך טיפול במכוני הריפוי בעיסוק בקהילה במטרה להבטיח רצף טיפולי, ובמידת הצורך הם מופנים להמשך טיפול ריפוי בעיסוק בביתם על ידי היחידה להמשך טיפול ומעקב כדי לאפשר תפקוד בסביבה נגישה מותאמת ובטוחה. המטרות המרכזיות שלנו הן לעודד אנשים להשתתף ולהיות מעורבים בעיסוקים משמעותיים, בפעילויות ובתפקידים שונים בכל גיל ובכל מצב בריאותי, ולקדם שינויים חברתיים שיאפשרו הכללה של אנשים במארג החיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר