ד"ר עלוית וולף (צילום: אלי דדון)
ד"ר עלוית וולף (צילום: אלי דדון)

שבוע המודעות לעין עצלה בילדים נערך בכרמל

לכבוד חג החנוכה יזמה ד"ר עלוית וולף מהמרכז הרפואי כרמל את שבוע המודעות לעין עצלה בילדים: "זוהי הסיבה השכיחה ביותר לעיוורון חד עיני בילדים. טיפול בתופעה מתאפשר רק בגיל הילדות, כך שהיעדר טיפול בזמן עלול להוביל לראייה ירודה שאינה בת תיקון"

פורסם בתאריך: 29.12.19 08:54

לכבוד חג החנוכה יזמה ד"ר עלוית וולף, רופאה בכירה במחלקת העיניים של המרכז הרפואי כרמל ויו"ר חוג עיניים ילדים ופזילה באיגוד רופאי העיניים בישראל, את שבוע המודעות לעין עצלה בילדים, וזאת במסגרת חודש המודעות לבריאות העין שצוין בכל הארץ בשיתוף עם עמותת לראות.

לדבריה של ד"ר וולף, שתי בעיות הראייה הנפוצות ביותר שעמן מתמודדים ילדים בגיל הרך הן עין עצלה וקוצר ראייה: "עין עצלה היא הסיבה השכיחה ביותר לעיוורון חד עיני בילדים, ובין שניים לחמישה אחוזים מהילדים סובלים ממנה. למעשה מדובר בעין שלא רואה היטב. אף כי במקרים רבים נראה שהילד מתפקד כרגיל ושהעין שלו תקינה לחלוטין, הוא עדיין עלול לסבול מהתופעה, ולעתים גם באופן חמור. טיפול בתופעה מתאפשר רק בגיל הילדות, כך שהיעדר טיפול בזמן עלול להוביל לראייה ירודה שאינה בת תיקון, ולעתים אף למצב של עיוורון".

 

 

ד"ר וולף מציינת כי ניתן לאתר את הבעיה רק על ידי בדיקת סקר לעין עצלה או בדיקה של רופא עיניים. בדיקה זו מתבצעת בגילאים שנה עד שלוש שנים, כאשר ילדים שלהם קרובי משפחה אשר סובלים מהבעיה נדרשים לבצע את הבדיקה בגיל שנה. עוד מציינת ד"ר וולף כי בדיקות סקר ראייה נכנסו לסל הבריאות והן עתידות להתבצע בגני הילדים, "אך עד שזה יקרה, האחריות מוטלת עליכם – ההורים. כאשר בדיקת סקר מעלה חשד לתופעה, הילד מופנה להמשך מעקב וטיפול אצל רופא העיניים. בשל חוסר מודעות לחשיבות של בדיקות העיניים לאיתור עין עצלה, ילדים רבים אינם מאובחנים ולכן הם אינם מטופלים, וראייתם עלולה להיפגע".

בכרמל קיימת מרפאת עיניים ייעודית לילדים שפועלת ארבע פעמים בשבוע, ונערכות בה פעולות של טיפול בפזילה (כולל ניתוחים), איתור עין עצלה וטיפול בה, וטיפול בקוצר ראייה ובמחלות עיניים כמו חסימת דרכי דמעות, דלקות ובעיות בקרנית וברשתית. כמו כן קיימת בכרמל גם מרפאת אורטאופטיקה שפועלת פעמיים בשבוע.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר