ד"ר לימור בנימיני-בן יעיש והזמרת דיאנה פולי קרפ (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
ד"ר לימור בנימיני-בן יעיש והזמרת דיאנה פולי קרפ (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

כך הצילה רופאה את הקריירה המוזיקלית של זמרת

ד"ר לימור בנימיני-בן יעיש, מומחית אף, אוזן וגרון במכבי שירותי בריאות בחיפה, הצליחה לזהות ולטפל בזמן בפוליפ שהתגלה במיתרי הקול של הזמרת דיאנה פולי קרפ, ניתחה אותה והצילה את הקריירה שלה

פורסם בתאריך: 15.1.20 10:45

ד"ר לימור בנימיני-בן יעיש, מומחית אף, אוזן וגרון במכבי שירותי בריאות בחיפה, הצילה את הקריירה של הזמרת דיאנה פולי קרפ לאחר שהצליחה לזהות ולטפל בזמן בפוליפ שהתגלה במיתרי הקול שלה.

קרפ (47), זמרת כבר יותר מ-30 שנה וסולנית בלהקת "עיניים שחורות", הגיעה למרפאתה של ד"ר בנימיני-בן יעיש והתלוננה על כך שבמשך יותר מחודשיים היא סובלת מצרידות מעיקה ומשינויים בקולה. לדבריה, היא הרגישה שמשהו תקוע לה בגרון, מפריע לה בעבודתה ומונע ממנה לשיר כראוי.

"ניסיתי לטפל בבעיה ללא הצלחה אצל מורה לפיתוח קול, והיו גם כאלה שאמרו לי שזה בגלל שינויי מזג האוויר. במשך זמן רב לא מצאתי פתרון וחשתי תסכול רב", מספרת פולי קרפ.

בבדיקה שערכה לה ד"ר בנימיני-בן יעיש, שהיא גם מנתחת ראש-צוואר בעלת התמחות בהפרעות קול ובליעה, הוכנס סיב אופטי גמיש דרך האף של קרפ לצורך הסתכלות על גרונה. מהבדיקה עלה כי במיתר הקול השמאלי קיים ממצא שפיר מעוגל שמפריע לסגירה של מיתרי הקול, ובכך פוגע באיכות הקול וגורם לכאב. ד"ר בנימיני-בן יעיש ניתחה את קרפ להסרת הנגע בקריה הרפואית רמב"ם, ובמכבי שירותי בריאות מציינים כי אילולא הזיהוי המוקדם, הפציעה במיתרי הקול עלולה היתה להחמיר משמעותית ואף לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בקולה.

 

 

קרפ: "היום, כשאני כבר אחרי התהליך, אני יכולה לומר שחששתי שלעולם לא אוכל לחזור להופיע. ביטלתי לתקופה את כל ההופעות שלי כי פשוט לא הייתי מסוגלת לשיר. אין ספק שהזמן שיחק תפקיד מרכזי, ואם ד"ר בנימיני-בן יעיש לא היתה מזהה מוקדם את הבעיה, כנראה שכבר הייתי מפסיקה להשתמש בקול שלי. רק בזכות הניתוח חזרתי למוטב ואפילו עם קול טוב יותר מזה שזכרתי. אחרי הניתוח הגעתי לטונים גבוהים שכבר שכחתי שהיו לי בעבר. אני מודה לד"ר בנימיני בן-יעיש על המקצועיות שלה".

ד"ר בנימיני-בן יעיש מדגישה כי צרידות היא בעיה שאסור להתעלם ממנה: "כשצרידות נמשכת יותר משבועיים חובה להיבדק. במקרים מסוימים הצרידות מהווה דגל אזהרה למחלות מסוכנות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעל

    רופאה מקסימה
    חכמה, אנושית, לבבית
    עד שלא פוגשים קשה להבין עד כמה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רופאה מדהימה,מקצועית,חייכנית ונעימה…אוהבת אותה…

  3. ברוריה סויסה

    אין כמוה…מדהימה,מקצועית,אנושית וחייכנית…ממש מקסימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר