קרין סבג והתינוקת (צילום: אלי דדון)
קרין סבג והתינוקת (צילום: אלי דדון)

ניצחה את הסרטן והצליחה ללדת אחרי 20 שנות המתנה

בגיל 42, לאחר שהחלימה מסרטן שחלה ועברה 20 שנים של המתנה וטיפולים, הצליחה קרין סבג ללדת תינוקת בריאה במרכז הרפואי כרמל. סבג: "למרות כל הקשיים, אסור לוותר וצריך לעשות הכל כדי להיות אמא"

פורסם בתאריך: 20.1.20 09:49

כאשר קרין סבג מחזיקה בידיה את התינוקת שלה בת היומיים במחלקת היולדות של המרכז הרפואי כרמל קשה שלא להתרגש מול זרי הפרחים והבלונים שמציפים את חדרה. 20 שנה אחרי שהתגלתה אצלה ממאירות שחלתית שהובילה לניתוחים ולטיפולים כימותרפיים, היא ניצחה את הסרטן, וכעת, בגיל 42, היא חובקת תינוקת חדשה ובריאה שנולדה בניתוח קיסרי.

"לפני 20 שנה גרתי באילת, ובבית החולים יוספטל גילו אצלי ציסטה קטנה ולא מזוהה", מספרת סבג, "שלחו אותי לכריתת הציסטה בניתוח במחלקת נשים בכרמל". בבית החולים היא פגשה את ד"ר עופר לביא, אז רופא צעיר במחלקה והיום מנהל מערך נשים ויולדות של כרמל.

"סיכויי ההחלמה מממאירות שחלתית מהסוג שהופיע אצל קרין לפני 20 שנה היו מאוד נמוכים עם פרוגנוזה לא טובה", מסביר פרופ' לביא, "אבל החלטנו לא להרים ידיים ונכנסנו עם קרין לתוכנית טיפולית בממאירות תוך ניסיון לשימור פוטנציאל הפיריון שלה".

לאחר סדרת טיפולים כימותרפיים הוצע לסבג בבתי חולים אחרים להיכנס לטיפול כירורגי ניסיוני, אך בהתייעצות עם פרופ' לביא היא החליטה לדחות את ההצעות. אחרי שהוסברו לה כל הקשיים בכניסה להיריון לאחר טיפולים כימותרפיים היא המשיכה להגיע לכרמל לביקורות ולמעקב. "טיפולים בסרטן גינקולוגי עלולים לפגוע בפוטנציאל הפוריות של נשים בגיל הפיריון", מסביר לביא, "הטיפולים הכימותרפיים, ובמיוחד טיפולי הקרינה, גורמים לפגיעה קשה ולפעמים בלתי הפיכה ביכולת השחלות לייצר הורמונים, ובמקביל לייצר ביציות בשלות. למרות זאת אנחנו משקיעים מאמץ בתכנון של אפשרויות לשימור פיריון בחולות גינקואונקולוגיות ומציעים להן מגוון רחב של אפשרויות לשימור הפריון – הקפאת עוברים, הקפאת ביציות, טיפול בכימותראפיה שממזערת את הפגיעה השחלתית, ניתוחים משמרי פיריון ואף הקפאה ושימור של רקמת שחלה".

 

 

כשהגיעה לגיל 39 הבינה סבג את הקושי שלה להיכנס להיריון בצורה טבעית ופנתה קרין בהמלצתו של פרופ' לביא לטיפולי פריון, שבמסגרתם היא טופלה במשך שנתיים במכון להפריה חוץ גופית. אחרי שנתיים היא התבשרה שהטיפול הצליח ושהיא בהיריון. "כששמעתי את הבשורה קפצתי לשמים. היה לי ברור שלמרות שאני גרה במרכז הארץ, את הלידה אעבור רק בכרמל".

לאחר שבעה חודשי היריון נכנסה סבג למחלקה להיריון בסיכון והמתינה ללידה בשמירת היריון ללידה. כשהגיע מועד הלידה הבחין פרופ' לביא כי התינוקת נמצאת במצג עכוז והחליט לשנות את תוכנית הלידה מלידה רגילה ללידה בניתוח קיסרי, שבסיומו נולדה התינוקת של סבג במשקל של 4.165 ק"ג.

סבג: "אין לי מילים להודות לפרופ' לביא ולכל הצוות הרפואי והסיעודי של כרמל. למרות כל הקשיים, אסור לוותר וצריך לעשות הכל כדי להיות אמא".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר