ד"ר אלנברג וצוות היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
ד"ר אלנברג וצוות היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

ערב "מאסטר שף" לילדים עם מחלות מעיים מורכבות

צוות היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים במרכז הרפואי כרמל ערך לעשרות ילדים הסובלים ממחלות מעיים מורכבות אירוע בנוסח "מאסטר שף", שבו הם נפגשו עם השף דיוויד בורנשטיין ולמדו להכין אוכל טעים בריא שמותאם אישית אליהם

פורסם בתאריך: 2.2.20 08:55

עשרות ילדים הסובלים ממחלות מעיים מורכבות הגיעו לערב "מאסטר שף" שערכה היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים במרכז הרפואי כרמל.

אל האירוע, שהתקיים במתחם סקולינרי בקיבוץ, הגיעו הילדים עם הוריהם, שהוזמנו למפגש עם צוות גסטרו ילדים של כרמל – מנהלת היחידה ד"ר קורינה הרטמן, רופאי היחידה ד"ר יגאל אלנברג וד"ר ענת קינרייך, אחות היחידה אנה כהן, מתאמת המחקר ליאת פריצקר והדיאטנית רבקה שטינמץ. במפגש שיתפו ההורים את הצוות בחוויותיהם כהורים לילדים עם מחלה כרונית ובדרכי ההתמודדות שלהם.

בזמן ששטינמץ העבירה הרצאה על תזונה נכונה והתמקדה במחלת קרוהן, ומנכ"לית העמותה לקרוהן וקוליטיס בישראל סילבי עומר הרצתה על העמותה, על מאבקיה ועל זכויות המטופלים, נפגשו הילדים עם השף דיוויד בורנשטיין ולמדו להכין אוכל טעים בריא אשר מותאם אישית אליהם. האירוע הסתיים בארוחה שבה ההורים, הילדים והצוות של כרמל אכלו את המאכלים שהכינו הילדים.

 

 

ד"ר אלנברג אמר באירוע: "רוב הילדים המאובחנים בקרוהן או בקוליטיס מתמודדים עם המחלה באומץ וסבלנות. עם זאת חלק מהילדים יעברו במהלך המחלה תקופות לא פשוטות, מצבי מועקה ומתחים חברתיים ומשפחתיים. כאשר אתם מרגישים צורך לשתף או זקוקים לעזרה אתם יכולים להסתייע בנו, הצוות המטפל, ובמקרה הצורך נדאג להפנות אתכם לסיוע שיתאים לכם. כמו כן, יש מרכז סיוע דרך העמותה לתמיכה בחולי קרוהן וקוליטיס אשר כולל קו חם שדרכו תוכלו לקבל מענה מיידי בטלפון מס' 03-6421999".

מכרמל נמסר כי המרפאה למחלות מעי דלקתיות בילדים מעניקה ייעוצים ומעקב בנושאים הקשורים למחלות מעי דלקתיות – קרוהן וקוליטיס. הצוות מלווה את הילדים ואת בני משפחותיהם בתהליך האבחון, בטיפולים ובדיקות המעקב שכוללות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה, תוך דגש על התאמת הטיפול התרופתי והתזונתי באופן אישי.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר