לירז וגל כרמלי עם בנם
לירז וגל כרמלי עם בנם

פג ניצל בזכות הבנק הלאומי לחלב שעדיין לא נפתח

במרכז הרפואי כרמל ניצלו חייו של הפג הראשון בישראל שקיבל מנות חלב מהבנק הלאומי לחלב אם של מגן דוד אדום טרם פתיחתו. "ידענו שהסיכוי שיאשרו את אספקת החלב הוא לא גבוה בגלל כל הביורוקרטיה אבל התפללנו לטוב", אומרת לירז כרמלי, אמו של התינוק

פורסם בתאריך: 21.4.20 09:44

ניצלו חייו של הפג הראשון בישראל שקיבל מנות חלב מהבנק הלאומי לחלב אם של מגן דוד אדום טרם פתיחתו. בבנק הלאומי לחלב אם התקבלה לפני כשבועיים פנייה מהפגייה של המרכז הרפואי כרמל לאספקה דחופה של מנות חלב אם בטוחות עבור תינוק שנולד בשלב מוקדם של ההיריון בשל סיבוך רפואי של האם, אשר אינה יכולה להניק אותו.

למרות שטרם הוסדרו כל ההסכמים בנושא הפעלת הבנק לחלב אם מול משרד הבריאות, האישורים המתאימים התקבלו מהמשרד, ומיד לאחר קבלתם אישרו סמנכ"לית שירותי הדם במד"א ומנכ"ל מד"א את אספקת החלב לפג בניסיון להציל את חייו. יצוין כי חלב האם מורכב מחלב של כמה אמהות לפגים, עבר את כל התהליכים הנדרשים בבנק הלאומי לחלב אם של מד"א, ונשמר בטמפרטורה של מינוס 80 מעלות. הזנתו של התינוק באמצעות חלב האם הבטוח והטיפול של צוות הפגייה בכרמל הביאו לשיפור משמעותי במצבו.

"ידענו שהסיכוי שיאשרו את אספקת החלב הוא לא גבוה בגלל כל הביורוקרטיה אבל התפללנו לטוב", אומרת אמו של התינוק לירז כרמלי, בת 32 מחיפה, "מלבד המצב הפיזי הקשה שלי, הדאגה שיש לנו ילד שלא אוכל ושאנחנו לא יכולים לעזור לו מוטטה אותנו. בסופו של דבר קיבלנו תשובה שקרה נס ושאישרו לנו חלב מהבנק הלאומי לחלב אם של מד"א שעוד לא נפתח".

לירז ובעלה גל כרמלי הודו לכרמל, למד"א ולתורמות החלב ואמרו: "רק בזכותם התינוק שלנו מצליח לאכול ולעכל את המזון. אנחנו מקווים שהסיפור האישי שלנו יצליח לפתוח דלת לתינוקות נוספים שהתרומה מבנק החלב היא הכרחית כל כך עבורם".

 

מנות חלב אם מהבנק הלאומי לחלב אם (צילום: דוברות מד"א)

מנות חלב אם מהבנק הלאומי לחלב אם (צילום: דוברות מד"א)

 

 

מנהלת הבנק הלאומי לחלב אם ד"ר שרון ברנסבורג צברי: "התינוק היה במצב מסכן חיים כי הוא קיבל הזנה שלא היה מסוגל לעכל. צוות הפגייה פעל לפי ההמלצות הרפואיות המקובלות בעולם והבין כי יש להשיג לתינוק חלב אם. ואכן, לאחר קבלת האישור ממשרד הבריאות ואספקת החלב לתינוק, השיפור במצבו היה מדהים".

סגנית מנהל הפגייה בכרמל ד"ר איילה גובר: "כשהבנו שהפג לא מצליח לעכל את תחליף החלב ונמצא בסיכון ממשי, מה גם שאמו לא יכולה להניק אותו, היה לנו ברור שאנחנו צריכים להשיג עבורו חלב אם בטוח. בסיוען של ד"ר ברנסבורג צברי ומנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות ד"ר דינה צימרמן הצלחנו להשיג את תרומת חלב האם הבטוח, ולשמחתנו הגדולה מצבו של התינוק השתפר פלאים והוא עולה במשקל".

סמנכ"לית שירותי הדם של מד"א פרופ' אילת שנער: "הבנק הוקם כבר לפני קרוב לשנתיים לבקשתו של משרד הבריאות במטרה להסדיר את אספקת החלב לפגים בישראל וכדי למנוע התפתחות של מחלת הנמק במעי שעלולה לגרום לתחלואה קשה ואף לתמותה. בבנק החלב, שהוקם בתחנת מגן דוד אדום בירושלים, ממתינים מאות בקבוקי חלב אם מוכנים שמיועדים לפגים ולתינוקות בוגרים. כעת אנו מחכים לסיום הסדרתם של ההסכמים השונים שיאפשרו לנו להתחיל להפעיל את הבנק".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כרמליסט

    ואיך אפשר שלא להודות גם לטלי בן ארי, יועצת ההנקה המהממת, שהשקיעה, התרוצצה ודחפה, והכל בצניעותה האופיינית.

  2. כרמליסט

    וכמובן תודות לטלי בן ארי, יועצת ההנקה המדהימה, שהשקיעה, התרוצצה ודחפה את הכל מאחורי הקלעים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר