הילה הוכהוייזר וצוות המיילדות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
הילה הוכהוייזר וצוות המיילדות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

חדש בכרמל: ליווי רגשי לנשים לקראת לידה

המרכז הרפואי כרמל מציע ליולדות שירות חדש בשם Women friendly - ליווי רגשי לנשים לקראת לידה המיועד לנשים עם רקע רגשי בשל חוויות עבר אשר חוות חרדה לקראת הלידה

פורסם בתאריך: 31.5.20 11:12

המרכז הרפואי כרמל מציע שירות חדש ליולדות – ליווי רגשי לנשים לקראת לידה. השירות החדש הוא אישי ומיועד לנשים עם רקע רגשי בשל חוויות עבר אשר חוות חרדה לקראת הלידה מסיבות שונות.

"אנחנו פוגשות לא מעט נשים שמגיעות לחדר הלידה לאחר שחוו טראומה בעברן, והמפגש שלהן עם הבדיקות הגינקולוגיות ועם חוויית הלידה הוא מורכב וקשה עבורן", מסבירה מנהלת הסיעוד של כרמל אהובה טל, "לשם כך פתחנו עבורן שירות ליווי רגשי, שרק מספר קטן של מרכזים רפואיים בארץ מפעילים כמותו".

את תחום הליווי הרגשי מרכזת המיילדת הילה הוכהוייזר. "ליווי זה מיועד לנשים לקראת לידה שעולים בה פחדים וחששות בשל אובדן של תינוק בלידה קודמת, לנשים שעברו טראומה מינית או טראומה אחרת, ולנשים שחוות קושי בבדיקה נרתיקית", היא מסבירה, "לנשים אלו אנו מייצרות מפגש מיוחד בשם Women friendly – מפגש אישי עם מיילדת שאורך כשעה וחצי באווירה אינטימית ונעימה ומונחה על ידי מיילדת מצוות חדר הלידה שעברה הכשרה מיוחדת למתן ליווי רגשי בגישת BOT – Birth Oriented Therapy".

 

 

לדבריה של הוכהוייזר, "מטרת המפגש היא להכיר את האשה, את הרגישויות האישיות שלה ואת הדברים שהיא חווה מולם קושי לקראת הלידה ובמפגש עם הצוות הרפואי. ביחד נאתר דרכים להתמודדות מול כל קושי, נציע דרכים לסייע בזמן השהות בחדר לידה, ונמלא ביחד מסמך Women friendly. במסמך זה יתועדו ההבנות שיעלו מתוך המפגש עם המיילדת והוא יישאר בידיה של היולדת וישמש לה כלי. כשהיולדת תגיע לחדר המיון לפני הלידה היא תוכל להציג את המסמך לצוות המלווה, שיפעל לפי ההנחיות וההמלצות לליווי, תוך מתן מענה מקצועי באופן המיטבי לצרכים שלה".

המפגשים נערכים בדרך כלל פנים אל פנים, אך בעקבות מגיפת הקורונה יתאפשרו מפגשים אונליין. "זו אפשרות פתוחה לנשים שחוששות להגיע לבית החולים בשל החרדה מהנגיף או מסיבה אחרת", אומרת הוכהוייזר, "ובמקרה כזה מתבצעים הליווי והטיפול באמצעות שיחת וידאו".

נשים המעוניינות בפרטים על השירות מוזמנות להתקשר לטלפון 04-8844489 או לפנות באמצעות המייל [email protected]

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר