פרופ' עופר לביא וד"ר אריה ביטרמן (צילום: אלי דדון)
פרופ' עופר לביא וד"ר אריה ביטרמן (צילום: אלי דדון)

גידולי ענק במשקל של חמישה ק"ג הוסרו מבטנה של מטופלת

בניתוח מורכב הוציאו מומחים מהמרכז הרפואי כרמל גידולים במשקל כולל של כחמישה ק"ג מבטנה של מטופלת. מנהל מערך נשים ויולדות פרופ' עופר לביא ומנהל המחלקה הכירורגית א' בבית החולים ד"ר אריה ביטרמן: "בכאלה גידולים גדולים עדיין לא נתקלנו"

פורסם בתאריך: 7.6.20 09:36

מנהל מערך נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל פרופ' עופר לביא ומנהל המחלקה הכירורגית א' בבית החולים ד"ר אריה ביטרמן ביצעו כבר מאות רבות של ניתוחים, אבל במקרה כזה הם מעולם לא נתקלו. בניתוח מורכב שבו השתתפו מומחים מתחומי הכירורגיה, הגינקולוגיה והאורולוגיה הוצאו מבטנה של מטופלת בת 54 מהצפון שמונה גידולים נפרדים במשקל כולל של כחמישה ק"ג שמילאו את חלל הבטן שלה.

המטופלת הגיעה לכרמל לאחר שחשה כאבי בטן עזים, ובטנה תפחה למימדים גדולים. היא עברה בירור רפואי מקיף שכלל בדיקות דימות, ובהן התגלו הגידולים והיא אובחנה כסובלת ממיומטוזיס. לדבריו של פרופ' לביא, "מדובר בתופעה נדירה למדי, בעיקר באשה שעברה כריתת רחם".

לנוכח המסות הגדולות של הגידולים התוך בטניים והלחץ שהם הפעילו על רקמות חיוניות בחלל הבטן, כמו המעיים ודרכי שתן, הוחלט לנתח את המטופלת במהירות בגישה משולבת בהובלתם של פרופ' לביא בצד הגינקולוגי ושל ד"ר ביטרמן בצד הכירורגי. במהלך הניתוח נצפתה חדירה של אחת המיומות לתוך לולאה במעי דק, והדבר חייב כריתה של קטע המעי וחיבורו מחדש. בתום חמש שעות של ניתוח הוצאו המיומות מחלל הבטן של המטופלת.

 

הגידולים שהוצאו מבטנה של המטופלת (ציילום: אלי דדון) 

הגידולים שהוצאו מבטנה של המטופלת (ציילום: אלי דדון)

 

 

"מיומה היא שריר המיוצר על ידי הרחם", מסביר פרופ' לביא, "שרירן מיומה הוא גידול שפיר, וב-30 אחוז מאוכלוסיית הנשים בגיל הפריון ניתן להדגים שרירנים בגוף הרחם. האינדיקציה וההתוויות לניתוח שרירנים הן סימפטומים כמו דימומים, לחץ על איברים סמוכים, אי פריון, כאבי בטן וחשד להתמרה ממארת של השרירן. גודלם ומשקלם של הגידולים במקרה הזה הם בהחלט נדירים. עד היום לא נתקלנו במקרה שבו מספר הגידולים ומשקלם היה גדול כל כך".

"כבר ניתחתי וראיתי מטופלים וגידולים גדולים", אומר ד"ר ביטרמן, "אבל בהחלט מדובר בגידולים גדולים ונדירים. בכאלה גידולים גדולים עדיין לא נתקלנו. השילוב של ניסיון רב, מקצועיות ותמיכה רב מערכתית של כל בית החולים סייע לנו לעבור את הניתוח בהצלחה רבה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר