אבחון טרום השרשתי
אבחון טרום השרשתי

כרמל: הפריה חוץ גופית עם אבחון גנטי טרום השרשתי

לדבריה של מנהלת יחידת הפוריות וה-IVF במרכז הרפואי כרמל ד"ר גליה אורון, אבחון טרום השרשתי הוא בדיקה לאבחון גנטי שמבוצעת בעובר עוד לפני החזרתו אל הרחם במטרה להגדיל את הסיכוי ללידה של ילד בריא לזוגות שנמצאים בסיכון גבוה ללידת ילד חולה במחלה גנטית

פורסם בתאריך: 25.8.20 15:50

המרכז הרפואי כרמל מציע שירות חדש של הפריה חוץ גופית הכוללת אבחון גנטי טרום השרשתי (Preimplantation Genetic Testing).

לדבריה של מנהלת יחידת הפוריות וה-IVF בכרמל ד"ר גליה אורון, אבחון טרום השרשתי הוא בדיקה לאבחון גנטי שמבוצעת בעובר עוד לפני החזרתו אל הרחם במטרה להגדיל את הסיכוי ללידה של ילד בריא לזוגות שנמצאים בסיכון גבוה ללידת ילד חולה במחלה גנטית: "מדובר בשילוב מתקדם של טיפולי הפריה חוץ גופית עם אבחון גנטי של העוברים. בטיפולי ההפריה החוץ גופית נוצרים טרום עוברים, שהם עוברים בימים הראשונים להתפתחותם. לצורך בדיקת ה-PGT נלקח תא בודד מכל טרום עובר, ובאמצעותו בודקים אם הוא נושא את המחלה הגנטית שאותה אנו מנסים למנוע".

 

 

הבדיקה מיועדת לזוגות שהם נשאים של מחלה גנטית, ולכן נמצאים בסיכון מוגבר ללדת ילד שחולה באותה המחלה. לפני הבדיקה מקבלים בני הזוג ייעוץ מרופא מומחה בגנטיקה ומרופא ביחידת הפוריות וההפריה חוץ גופית. בהמשך הם עוברים הליך של הפריה חוץ גופית שכולל שאיבת ביציות והפרייתן בהליך מיקרו-מניפולציה. בשלב ההיווצרות של הטרום עוברים נלקחת הדגימה לצורך האבחון הגנטי שמבוצע במעבדה של המכון הגנטי של בית חולים בילינסון בפתח תקוה, ורק עוברים שיימצא כי הם אינם נושאים את המוטציה הגנטית יוחזרו לאם בתהליך ההחזרה שמתבצע ביחידה להפריה חוץ גופית בכרמל.

ד"ר אורון: "אני נרגשת מכך שאנו יכולים להביא את הרפואה המקצועית ביותר לכרמל ולחסוך מהזוגות את הצורך לנסוע ולקבל את הטיפול רחוק מהבית, במיוחד מכיוון שהליך של הפריה חוץ גופית מחייב בדיקות מעקב רבות ומצריך מהמטופלים מאמץ ומחויבות להליך הטיפול".

 

ד"ר גליה אורון (צילום: אלי דדון)

ד"ר גליה אורון (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר