סדנת מצבים בכרמל (צילום: אלי דדון)
סדנת מצבים בכרמל (צילום: אלי דדון)

סדנת מצבים בחדר הלידה יצאה לדרך בכרמל

במרכז הרפואי כרמל מקיימים סדנת מצבים שבה נסקרים מצבים משתנים בחדר הלידה, ומטרתה היא לייעל ולשדרג את חוויית הלידה ולשפר את התקשורת בין אנשי הצוות המעורבים בתהליך הלידה

פורסם בתאריך: 30.11.20 10:09

סדנת מצבים, שבה נסקרים מצבים משתנים בחדר הלידה, יצאה לדרך במרכז הרפואי כרמל. מטרתה של הסדנה היא לייעל ולשדרג את חוויית הלידה ולשפר את התקשורת בין אנשי הצוות בחדר הלידה, והיא מקנה כלים לשיפורה ולייעולה של התקשורת בתהליך הלידה שבו מעורבים גינקולוג, הרופא המטפל, מיילדת, רופא ילדים שמקבל את התינוק בתינוקייה ורופא מרדים שדואג לאפידורל כדי שהיולדת לא תסבול.

"מטרת העל שלנו היא לאפשר ליולדות שלנו חוויית לידה נעימה וכיפית", אומר מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא, "השילוב של הקלה מהירה על כאבי היולדת ביחד עם צוות מקצועי קשוב ואכפתי הוא הסוד שלנו ללידה קלה ומוצלחת. חדר לידה הוא צומת מפגש מרכזי לפונקציות ולבעלי תפקידים רבים בבית החולים אשר נועד לטפל באשה באופן רב מערכתי".

 

 

את הסדנה מעבירה ד"ר יהודית ראובני, מומחית להתנהגות ארגונית ולעבודת צוותים רב מקצועיים מהפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה, ומשתתפים בה רופאי המערך להרדמה, לטיפול נמרץ ולרפואת כאב בראשותו של ד"ר זאב גולדיק, רופאים ומיילדות ממערך נשים ויולדות בראשותו של פרופ' לביא ומנהל חדרי הלידה ד"ר ראובן קידר.

ד"ר ראובני: "לנוכח ההשתתפות הערה במפגשים שהתקיימו, ניכר הצורך של הצוותים בתהליך מסוג זה, וקיומו מאפשר שיח כן ודיון פתוח על דילמות ועל סוגיות שהן חלק יומיומי בעבודת הצוות בחדר לידה. הסדנה מחדדת ומגבירה את המודעות לאתגרי של המעורבים בתהליך הלידה ולרגשותיהם, ובכך הוא צפוי לקדם ולתרום לפיתוח דפוסי עבודת צוות יעילים יותר לרווחתם של היולדות ואנשי הצוות".

לדבריו של ד"ר גולדיק, 80 אחוז מהלידות בישראל מתבצעות עם הרדמה אפידורלית, ובשל המתח והלחץ ברגעים הקריטיים של הלידה נדרשות הבנה וסבלנות על ידי כל המשתתפים בתהליך, כולל המלווים של היולדת: "הצלחנו לחדד תפישה מקצועית והבנה לצרכי היולדות עם יותר סבלנות וכבוד הדדי. זהו תהליך חשוב שבסופו נקבל יולדות מאושרות ושמחות יותר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר