ד"ר מיכאל היימס וד"ר אור בן שאול בניתוח (צילום: אלי דדון)
ד"ר מיכאל היימס וד"ר אור בן שאול בניתוח (צילום: אלי דדון)

חדש בכרמל: ניתוח קטרקט עם השתלה של עדשה טורית

מחלקת העיניים של המרכז הרפואי כרמל החלה לבצע ניתוח קטרקט עם השתלה של עדשה טורית, אשר פותר גם בעיות של צילינדר. ד"ר אור בן שאול: "בניתוח כזה ניתן בחלק מהמקרים לפטור את המטופל מהצורך במשקפיים לאחר הניתוח או להפחית באופן משמעותי את המספר הנדרש"

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:02

טיפול חדש במחלקת העיניים של המרכז הרפואי כרמל – ניתוח קטרקט עם השתלה של עדשה טורית.  לדבריו של ד"ר אור בן שאול, מומחה ברפואת עיניים ומנתח במחלקה, "קטרקט הוא עכירות של עדשת העין, וזהו אחד מהגורמים המובילים לירידה בראייה. תפקידה של העדשה בעין הוא לרכז את קרני האור, כך שנוכל לראות תמונה ברורה. עם העלייה בגיל, העדשה מפסיקה להיות שקופה, והראייה יורדת. בניתוח קטרקט אנו מחליפים את העדשה הטבעית של העין בעדשה מלאכותית, ובכך משפרים את ראייתו של המטופל".

ד"ר בן שאול מוסיף כי מטופלים רבים סובלים מבעיה אחרת שנקראת צילינדר (אסטיגמציה), וכי "מדובר בהפרעה בשבירת קרני האור בעין, אשר גורמת לעיוות בתמונה שהמטופל רואה. במקרים רבים מטופלים שסובלים גם מקטרקט וגם מצילינדר זקוקים למשקפיים לאחר הניתוח, שכן למרות שבניתוח הושתלה עדשה חדשה, שקופה ותקינה, קיים עיוות בראייה הדורש תיקון. העדשה הטורית היא עדשה מלאכותית שניתן להשתיל בניתוח קטרקט, והיא מתקנת גם את הצילינדר של החולה. בניתוח כזה ניתן בחלק מהמקרים לפטור את המטופל מהצורך במשקפיים לאחר הניתוח או להפחית באופן משמעותי את המספר הנדרש".

העדשה הטורית היא עדשה מתקדמת שמותאמת ספציפית למבנה העין של המנותח. "כדי לדעת בדיוק איזו עדשה להזמין אנו משתמשים בבדיקות טרום הניתוח בשיטות הדמיה מתקדמות, שבהן המטופל עובר בדיקה מלאה של אופטומטריסט מוסמך, מיפוי של הקרנית, בדיקת OCT של קרקעית העין ובדיקה של רופא עיניים מומחה. בבדיקות אלו אנחנו מוודאים התאמה לניתוח כדי להבטיח תוצאה מדויקת וטובה", מסביר ד"ר בן שאול.

 

העדשה הטורית (צילום: אלי דדון)

העדשה הטורית (צילום: אלי דדון)

 

 

ד"ר מיכאל היימס, מנתח ורופא בכיר במחלקת העיניים אשר מבצע את ניתוחי הקטרקט עם העדשה החדשה מסביר כי שיעור הסיבוכים בניתוח החדש הוא נמוך מאוד ואחוזי ההצלחה הם גבוהים מאוד: "הראייה של המנותחים הראשונים שעברו את הניתוח החדשני היא טובה מאוד, גם לתחושתם וגם בבדיקות. חלקם לא נזקק כלל למשקפיים לאחר הניתוח, וחלקם נזקק לתיקון קל. יש מטופלים שנזקקו למשקפיים מאז שהיו ילדים, וכעת בפעם הראשונה בחייהם הם לא נזקקים להם לצורך הפעילויות היומיומיות".

מנהל המחלקה ד"ר אורן טומקינס: "השירות החדש של ניתוחי הקטרקט עם עדשות הפרימיום הוא שלב נוסף בהבאת קדמת טיפולי העיניים למטופלים בחיפה ובצפון. אנו נמצאים כעת במהלך להרחבת טיפולי הקרנית, ובכלל זה טיפולים לייצוב הקרנית לחולי קרטוקונוס והשתלות קרנית מתקדמות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר