ד"ר מיכאל היימס ועמרו שחברי (צילום: אלי דדון)
ד"ר מיכאל היימס ועמרו שחברי (צילום: אלי דדון)

השתלת קשתית, עדשה וקרנית בניתוח אחד

מומחי העיניים של המרכז הרפואי כרמל הצליחו להחזיר את מאור עיניו של עמרו שחברי בן ה-29 מנצרת. בניתוח משולב ומורכב הושתלו לו בפעם אחת קשתית, עדשה וקרנית. שחברי: "המצב שלי לפני הניתוח היה קשה ומסובך, אבל היום אני מרגיש מצוין, הראייה שלי השתפרה מאוד ואין לי כאבים"

פורסם בתאריך: 14.2.21 13:44

בניתוח משולב ומורכב הצליחו מומחי העיניים של המרכז הרפואי כרמל להחזיר את מאור עיניו של עמרו שחברי בן ה-29 מנצרת, לאחר שהשתילו לו בפעם אחת קשתית, עדשה וקרנית.

"מטרתו של הניתוח היא לטפל במקרים שבהם יש חוסר של קשתית", מסביר ד"ר מיכאל היימס שניתח את שחברי, "במקרים מסוימים אנחנו מטפלים גם בחסר עדשה תוך עינית באותו הניתוח. בניתוח הזה השתלנו ממברנה המדמה את הקשתית של העין כדי להחזיר לעין את הצבע ואת המראה הטבעי שלה, את פתח האישון כדי למנוע חדירת אור מיותרת, ואת העדשה. השתמשנו בקשתית כאשר הצבע נבחר לפי התאמה מדויקת לצבע העין הבריאה של המטופל ולא רק לפי צבע סטנדרטי בודד. הקשתית עשויה מחומר גמיש, ובכך היא מאפשרת לנו לבצע בעת הניתוח דרך חתך קטן מאוד בעין".

שחברי שמחלים כעת מהניתוח מספר: "לפני כמה שנים סבלתי ממחלת הקורוקוטנוס ועברתי ניתוח במחלקת עיניים בכרמל. בהמשך, באחד מביקורי העבודה שלי בלונדון, נחבלתי ונפגעתי באזור העין. הקרנית, הקשתית והעדשה נפגעו, והיה ברור שרק ניתוח להשתלת קשתית עם עדשה יתקן את הבעיה".

 

 

שחברי תכנן לעבור את הניתוח באחד מבתי החולים המובילים בעולם לניתוחי עיניים שנמצא בלונדון, אך לאחר התייעצות עם ד"ר היימס טס בחזרה לארץ כדי לעבור את הניתוח בכרמל. הניתוח ארך כשלוש שעות, ובו כאמור השתיל ד"ר היימס קרנית, קשתית, ועדשה בעינו של שחברי. לדבריו של ד"ר היימס, ניתוחים של השתלת קשתית הם נדירים, והם מתבצעים בעיקר בעקבות מקרי טראומה בעין.

שחברי: "המצב שלי לפני הניתוח היה קשה ומסובך, אבל היום אני מרגיש מצוין, הראייה שלי השתפרה מאוד ואין לי כאבים. זאת היתה החלטה נכונה לעבור את הניתוח בכרמל ולא בחו"ל".

 

ד"ר מיכאל היימס (צילום: אלי דדון)

ד"ר מיכאל היימס (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר