ד"ר עלא אלדין מוהנא (צילום: אלאדין קליניקס)
ד"ר עלא אלדין מוהנא (צילום: אלאדין קליניקס)

הרמת סינוס: אתם שואלים, ד"ר עלא-אלדין עונה

ד"ר עלא אלדין, רופא בכיר במחלקת כירורגיה פה ולסתות בבית החולים פוריה, מומחה כירורגיית פה פנים ולסתות, משיב לשאלות הקוראים על כירורגיית פה ולסת. והפעם: אורן מטירת כרמל שואל על הליך הרמת סינוס

פורסם בתאריך: 29.4.21 00:22

שלום ד"ר עלא, מה פירוש המושג הרמת סינוס ולמי מתאים סוג טיפול כזה?

הרמת סינוס היא תהליך המתבצע כשקיים מחסור בעצם לסת. השתלת שיניים בלסת עליונה מחייבת "קרקע מוצקה", כלומר עצם חזקה שעליה אפשר להניח את השתל. לעתים קיים מחסור בעצם באזור ההשתלה בשל סיבות שונות. במצבים כאלה אני לא יכול לבצע השתלה סטנדרטית כי השתל לא יחזיק מעמד.

במצב שכזה אני מרים את ממברנת רצפת הסינוס כלפי מעלה, כך שנוצר חלל בין העצם לבין ממברנת הסינוס. לתוך החלל אני מחדיר עצם, המורכבת מגרגרים דחוסים. כך נוצרת שכבה שמעבה ומגביהה את הסינוס ומכינה את הקרקע לקראת המשך מוצלח להשתלה הדנטלית. כעת, כשישנם היסודות הנכונים, אפשר להשתיל שתל יציב שיחזיק מעמד למשך זמן. בסיום התהליך מתבצעת תפירה של המקום.

הפעולה כולה נמשכת בין שעה לשעה וחצי. היא מתבצעת לרוב בהרדמה מקומית או בסדציה (טשטוש), אך ישנם מקרים המחייבים הרדמה מלאה.

טיפול מסוג הרמת סינוס הוא טיפול מורכב שמבצע כירורג מומחה פה ולסת. לכן רצוי לוודא כבר בהתחלה שהרופא שעתיד לבצע בכם סוג טיפול זה הוא אכן כירורג מומחה.

ומה ההבדל בין הרמת סינוס פתוחה לסגורה?

ישנם שני סוגי הרמת סינוס: פתוחה וסגורה.

הרמת סינוס סגורה היא מתונה יותר ופחות פולשנית. היא נעשית במצבים שבהם יש מחסור קטן יחסית בעצם. הרופא יבצע פתח קטן דרך הלסת כדי שיוכל לדחוס את תחליף העצם לחלל הסינוס. בשיטה זו אין צורך לרוב בתקופת המתנה ובמקרים רבים אפשר כבר להשתיל את השתלים הדנטליים מבלי להמתין לביקור נוסף.

זהו תהליך מקוצר, פשוט, אינו מתבצע על ידי חשיפה של האזור לעין ואינו מצריך ניתוח נוסף.

ניתוח הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס

לעומת זאת, הרמת סינוס פתוחה נקראת כך כיוון שהמנתח רואה את אזור הניתוח באופן ישיר. זהו תהליך ארוך, שבו יש צורך בפתיחת פתח קטן בדופן הלסת העליונה למטרת הרמת הסינוס והרמת ממברנת הסינוס והחדרת חומר תחליף העצם. הליך זה מחייב המתנה ארוכה של כ-6-9 חודשים עד לתחילת ייצור טבעי מחדש, התאחות של העצם והחלפת חומר העצם שהושתל. זהו הליך המתאים לאנשים שסובלים ממחסור חמור בשיניים.

ומה לגבי תופעות לוואי? החלמה?

בצקות, דימומים ונפיחויות הם סימנים אופייניים לאחר הרמת סינוס. טיפול במשככי כאבים אמור להקל עליהם. במקרים מסוימים יכול להיווצר שטף דם חיצוני.

בכל מקרה, מומלץ מאוד להימנע מפעילות מוגברת (ספורט) ומפעולות היוצרות לחץ על מערות האף (למשל: קינוח אף בצורה מסיבית מדי) על מנת לסייע בהחלמה מהירה יותר של המקום.


זקוקים למידע נוסף על פעולת הרמת סינוס? צרו עימי קשר!

פייסבוק: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס

אח"י אילת 30 , קרית חיים, 04-6999788

למעבר לאתר של אלאדין קליניקס >>>

באישור מטעם משרד הבריאות.


 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר