רישיון רכב (צילום מתוך אתר משרד התחבורה)
רישיון רכב (צילום מתוך אתר משרד התחבורה)

משרד התחבורה מציג: הקלות נוספות לנהגים

בשל המצב הביטחוני חתמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב על תקופת הארכה שלישית לרישיונות נהיגה שתוקפם פג. במקביל מקודמת חקיקה שתסדיר את הפטור ממבחני הרישוי למגויסי מילואים ולמפונים

פורסם בתאריך: 8.1.24 09:52

בפעם השלישית מאז תחילת המלחמה פרסם משרד התחבורה שורה של הקלות לנהגים בשל המצב הביטחוני, ובהן הארכת תוקף רישיונות נהיגה שפג בין 7 באוקטובר ל-6 בינואר ב-60 יום נוספים, עד 6 במרץ 2024. בתוך כך מקודמת חקיקה שתסדיר את הפטור ממבחני רישוי (טסטים) למגויסים לשירות מילואים ולמפונים מיישובי קו העימות בדרום ובצפון.

כזכור, ב-16 באוקטובר חתמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב על הוראת שעה אשר האריכה את תוקפם של רישיונות הנהיגה ב-90 ימים ושל רישיונות הרכב ב-60 ימים. תוקפה של הוראת השעה פג, ואתמול (ראשון) חתמה רגב על צו המאריך את תוקף הוראת השעה ב-60 ימים נוספים. יצוין כי תשלום האגרה בגין הארכת הרישוי ייכלל בסכום האגרה המעודכנת עבור חידוש הרישיון שיישלח לבעל הרישיון.

באשר למבחני הרישוי (טסטים), במשרד התחבורה מסבירים כי לא ניתן לחתום על צווים המאריכים את תוקפם מעבר ל-90 יום ממועד מבחן הרישוי המקורי, ועל כן המשרד מקדם חקיקה שתסדיר את הנושא לטובת המילואימניקים והמפונים.

 

 

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", עם פרוץ המלחמה נחתמו צווים שהאריכו את המועד לביצוע מבחני רישוי. בהמשך הוארך המועד פעם נוספת לאוכלוסיות זכאיות שנקבעו, ובכלל זה לרכבים של חיילים שגויסו, אנשי כוחות הביטחון ומפונים. כעת, בשל העובדה שיש עדיין רבבות מילואימניקים ומפונים, נדרש פתרון אחר והוא יגיע באמצעות שינוי החקיקה על רקע צרכי השעה יוצאי הדופן. עם זאת, במשרד התחבורה ממליצים לכל מי שבאפשרותו לעשות את הטסט, לבצע זאת בהקדם האפשרי לטובת בטיחותו ובטיחות כלי הרכב.

רגב: "במטרה להקל על אזרחי מדינת ישראל בעקבות המצב הביטחוני החלטתי להאריך פעם נוספת את תוקף רישיונות הנהיגה. משרד התחבורה יוזם ומקדם פתרונות לכל הקשיים שנוצרו בעקבות המצב, וזאת במטרה להקל ככל האפשר על כל האזרחים, ובהם מגויסי המילואים ובני משפחתם והמפונים הרבים".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "מתחילת המלחמה, משרדנו פועל לשמירה על הרציפות התפקודית ולהקל על האזרחים ככל הניתן בהליכים ביורוקרטיים. הארכת תוקף רישיונות הנהיגה היא נדבך חשוב בסיוע למשרתי המילואים ולתושבים שפונו מבתיהם ולמנוע מצב של נהיגה ללא רישיון שלא באשמתם".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר