שיר ואמה שמיר (צילום: נתנאל אייזיק)
שיר ואמה שמיר (צילום: נתנאל אייזיק)

קצינת הנפגעים ברמב"ם ילדה את בתה הבכורה – ברמב"ם

ב-8 באוקטובר גויסה סרן במיל' שיר שמיר בצו 8 לתפקידה כקצינת הנפגעים של הקריה הרפואית רמב"ם. בדיוק לפני שבוע היא ילדה את בתה הבכורה אמה באותו בית חולים שבו היא משרתת. "הרגשתי צורך ללדת שם", היא מספרת, "במקום שבו אני מרגישה ביטחון"

פורסם בתאריך: 14.3.24 07:57

אמה שמיר נולדה בדיוק לפני שבוע בקריה הרפואית רמב"ם. אמא שלה, שיר, מאוהבת, משוחדת ואומרת שהיא מהממת, למרות שחמשת חודשי ההיריון האחרונים היו מלווים בהמון כאב, קושי ועצבות. 

סרן במיל' שיר שמיר היא קצינת הנפגעים של רמב"ם – תפקיד שאותו היא ממלאת מאז שהשתחררה מהשירות הצבאי. היא החלה כמש"קית נפגעים, ובהמשך שירתה כקצינת נפגעים בקצין העיר חיפה. שמיר נולדה בחיפה לפני 29 שנה. היא למדה בתיכון עירוני ה', סיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה במכללת רופין והמשיכה ללימודי תואר שני במוסד. בין לבין היא התחתנה עם אוהד, והשניים מתגוררים בקרית מוצקין. 

ב-8 באוקטובר, יום לאחר ההתקפה הרצחנית של חמאס על יישובי הדרום, נקראה שמיר בצו 8 לתפקידה כקצינת נפגעים, ושימשה בו עד שבוע לפני הלידה. "מהרגע שהשתחררתי אני רשומה למילואים כקצינת הנפגעים של רמב"ם", היא מספרת, "זה תפקיד שביומיום אין בו הרבה עניין, הוא מיועד בעיקר למצבי חירום".

מהן הגדרות התפקיד?

"במצב לחימה מגיעים פצועים לרמב"ם – אלו יכולים להיות פצועים מעזה שמתגוררים בצפון וצריכים את הקרבה לבית, פצועים מהצפון או כל מי שקשור ללחימה. התפקיד שלי הוא לתת להם את המעטפת של הצבא בתוך בית החולים, לקשר בין בית החולים ליחידה שלהם ולספק להם את כל מה שהם צריכים – צרכים פיזיים כמו ציוד שנשאר מאחור או טלפון נייד שנהרס, וצרכים רגשיים. התפקיד הוא לדאוג לכל צרכיהם מבוקר עד לילה".

חשבון מהיר מגלה שנכנסת למערכה כשאת בהריון בחודש הרביעי. תיארת לעצמך שתהיי במילואים כל כך הרבה זמן?

"לא, לא תיארתי לעצמי בכלל. גדלתי לתוך המדים, וזה באמת היה מאתגר, אבל גם חשוב. חשוב ומרגש ומעצים".

בכמה חיילים טיפלת?

"אני לא יודעת להגיד, אין לי שמץ של מושג. זו עבודה אינטנסיבית מאוד. בהתחלה יותר ועכשיו קצת פחות, אבל אי אפשר לדעת למה לצפות. יכול להיות שבוע שאין בו כלום ושבוע לאחר מכן יש טירוף ועבודה מהבוקר עד הלילה".

 

 

במסגרת התפקיד פגשת בעצב ובכאב. לא פחדת שהלחץ ומצב הרוח ישפיע על ההיריון והלידה?

"זה נכון, באמת חשבתי על כך במהלך ההיריון. בתפקיד קצינת נפגעים יש הרבה כאב. לרמב"ם הגיעו הרבה מאוד חיילים פצועים במצב קשה. זו תחושה של חוסר אונים, כי הם לא התאוששו. חייל אחד נפטר בבית החולים ונאלצנו להודיע על כך למשפחה. זהו קושי גדול שקורה באמצע לחימה, בתוך כל הכאב שחווינו מאז 7 באוקטובר. עם זאת, אני ממשיכה לדבוק בעובדה שדווקא בתפקיד שלי יש הרבה 'חיים'. ראיתי עד כמה הפצועים רוצים להחלים ולהשתקם, איזה כוח רצון יש להם. כוח רצון זה הכל, וזה בעיקר מה ששאבתי מתוך התפקיד כי ראיתי בעיקר כוחות. בשלב מסוים הצלחתי להסב את תשומת לבי בעיקר לכוח ופחות לעצב ולקושי, אבל אי אפשר היה לנתק את זה כשגדלים בתוכך חיים חדשים".

מצב מורכב.

"מורכב מאוד".

היה ברור שתלדי ברמב"ם?

"לא היה ברור לי מההתחלה שאלד שם. איכשהו מצאתי את עצמי קשורה לבית החולים. אני סטודנטית ברופין ועושה את הפרקטיקום שלי וגם את המילואים שלי ברמב"ם. הרגשתי צורך ללדת שם, במקום שבו אני מרגישה ביטחון".

אמה היא הבת הבכורה. איך את מסתדרת עם האמהות?

"היום אני אצל ההורים שלי, סיגל וציון סודרי, בחיפה. חזרתי אליהם בגלל הלידה, והם נותנים לי המון תמיכה. שניהם לצדי, וזה ממש ממש חשוב".

 

סרן (מיל') שיר שמיר (צילום: נתנאל אייזיק)

סרן (מיל') שיר שמיר (צילום: נתנאל אייזיק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הכל בכתבה הזו הזוי ולא ברור גם מה מיוחד בלדת ברמבם מלבד תשלום מאגף יחסי ציבור

    היא גויסה בהריון חודש רביעי??
    .. להיות קצינת נפגעים??
    לעוד מישהו זה נשמע סיפור הזוי!?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר