דוקורסקי וסגן השר קיש עם החוקרים האפידמיולוגיים (צילום: דוברות העירייה)
דוקורסקי וסגן השר קיש עם החוקרים האפידמיולוגיים (צילום: דוברות העירייה)

תעודות הוקרה לחוקרים האפידמיולגיים של קרית ביאליק

שמונה חוקרים אפידמיולוגיים, עובדי עירייה, ביצעו כ-1200 חקירות מאז ספטמבר האחרון. עיריית קרית ביאליק הייתה אחת הרשויות הראשונות שהכשירה חוקרים אפידמיולוגיים

פורסם בתאריך: 2.3.21 16:48

עיריית קרית ביאליק הייתה אחת הרשויות הראשונות שהכשירה חוקרים אפידמיולוגיים, כדי לעצור מהר ככל הניתן את שרשראות ההדבקה בעיר ולהגיב ביעילות לכל קריאה של משרד הבריאות בנוגע לחשד של חולה מאומת.

לצורך ביצוע החקירות האפידמיולוגיות נבחרו עובדי עירייה בכירים, שביצעו כ-80 אחוז מכל החקירות האפידמיולוגיות בעיר. החוקרים הוכשרו בשתי פעימות, כאשר ארבעת הראשונים כבר החלו לפעול בספטמבר האחרון. הקבוצה השנייה שמנתה גם היא ארבעה חוקרים הוכשרה באוקטובר. שליטה בשפות אפשרה לחוקרים לבצע חקירות גם ברוסית ואמהרית. הם פעלו בכל ימות השבוע ובכל שעות היום, בדגש על חקירות במערכת החינוך.

מתונים שאספו החוקרים עולה, כי 34.6 אחוז ממקרי ההידבקות מקורם בהדבקה ביתית, 11.6 אחוז במסגרות החינוכיות, 8.78 אחוז דרך חברים או קרובי משפחה, 8.42 אחוז במקומות העבודה ו-24.1 אחוז ממקור ההדבקה לא ידוע.

 

 

 

אתמול, שני, העניקו ראש העירייה אלי דוקורסקי וסגן שר הבריאות תעודות הוקרה לחוקרים. דוקורסקי: "התחקור הרשותי הוכיח את עצמו. הכשרת חוקרים אפידמיולוגיים בעירייה אפשרה תגובה מיידית, קבלה והעברה של מידע באופן שוטף וממוקד. ההיכרות עם העיר ועם אנשי המפתח שפועלים בה סייעה רבות לקטיעת שרשראות הדבקה. שיתוף הפעולה בין החוקרים אפשר תיעדוף חקירות, בניית אמון והגעה לכל מאומת. החוקרים החלו את חקירתם בתוך שעה מרגע קבלת הדיווח ממשרד הבריאות. כ-1200 חקירות ביצעו חוקרי הרשות. קרית ביאליק הפכה לעיר הירוקה הראשונה אחרי הסגר השני (יחד עם אילת), ובחודש דצמבר הצליחו החוקרים להכיל אירוע התפרצות רחב היקף שעלול היה להשפיע על העיר כולה, אך בודד באופן מיידי".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר