עו"ד סאלי חליפה (צילום: מרינה מרון)
עו"ד סאלי חליפה (צילום: מרינה מרון)

עו"ד סאלי חליפה: "להתעקש על כל לקוח ולהילחם עבורו"

אסרטיביות, עקשנות ועבודה קשה – זה המוטו של עו"ד סאלי חליפה, בעלת משרד העוסק בחדלות פירעון, הוצאה לפועל וליטיגציה אזרחית. היא נלחמת עבור כל לקוח ולקוח, לא מרימה ידיים ולא מוותרת, גם כשנדמה שאפסו כל הסיכויים. הסיפוק הכי גדול שלה הוא לראות לקוח שהיה שקוע בחובות עד צוואר יוצא לדרך חדשה

פורסם בתאריך: 20.11.22 21:19

אחרי שלוש שנים של לימודי הנדסת תעשייה וניהול בטכניון, הבינה עו"ד סאלי חליפה שהתחום לא הכי מתאים לה. היא עשתה הסבה ללימודי משפטים, והיום, כשהיא כבר שבע שנים עורכת דין בעלת משרד עצמאי בחיפה עם שלוחות במרכז הארץ, היא יודעת שמצאה את ייעודה בחיים. היא קרייריסטית ואימא לילד בן 5, ומוכיחה לכל אישה שאפשר לשלב קריירה עם אימהות, למרות שהיא מודה שהיא עובדת 24/7: "אני מביאה את הילד לעזור לי במשרד", היא צוחקת, "וכן. לכל דבר יש מחיר".

עו"ד חליפה עוסקת בתחום חדלות פירעון, הוצאה לפועל, ייצוג חברות בהליכי גבייה, ליטיגציה אזרחית ומשפטי מסחרי, והיא מייצגת צדדים משני צידי המתרס. מצד אחד, היא מייצגת חייבים בהליכי חדלות פירעון שמבקשים לצאת לדרך חדשה, ומצד שני היא מייצגת נושים בהליכים נגד חייבים שמתנערים מתשלום חובות.

נישה ייחודית, שבה פועל משרדה של עו"ד חליפה, הוא ייצוג אסירים בהליך אזרחי, ועו"ד חליפה מסבירה: "אני מייצגת אסירים שמרצים את עונשם בכלא וזקוקים לטיפול בענייניהם הכלכליים. למשל, ביטול עיקול או הגשת תביעה למיצוי זכויות".

דרכה של עו"ד חליפה למשרד עצמאי עברה בפרקליטות האזרחית. "כשסיימתי לימודי משפטים", היא מספרת, "התקבלתי למחלקה הפיסקאלית בפרקליטות מחוז תל אביב. המחלקה הפיסקאלית מטפלת בכל התיקים שבהם מעורבות רשויות מס. במקביל, ניתנה לי הזדמנות לטפל גם בתיקים בתחומים נוספים, כמו קביעת אבהות. כמתמחה, ייצגתי את המדינה במאות תיקים. תקופת ההתמחות המרתקת והמעשירה הקלה עליי את ההשתלבות בשוק. תחילה עבדתי שנתיים כשכירה, ובהמשך פתחתי משרד עצמאי".

למה בחרת דווקא את תחום חדלות הפירעון?

"על פניו זה נראה תחום יבש ואפרורי משהו, אבל זה ממש לא כך. דווקא בתחום הזה ראיתי את עצמי מפתחת מיומנויות. הבנתי שאני טובה בזה. לכל חייב יש מצבת נושים, יש חובות למדינה, לרשות המיסים, לביטוח הלאומי, לחברות, יש חובות של מזונות, ועל מנת לטפל בכל חוב וחוב, צריך להבין את העולם הזה, שנוגע בעצם בהרבה עולמות מסביב. דרך תחום חדלות הפירעון למדתי גם דיני משפחה ליטיגציה אזרחית ומקרקעין".

לדברי עו"ד חליפה, תחום חדלות הפירעון הוא תחום לא פשוט כלל. "יש הליכים שיכולים להימשך שנים", היא אומרת, "אני אף פעם לא אבטיח ללקוח הבטחות שווא. אני לא אגיד לו כמו בפרסומת 'בתוך שנה אתה מקבל הפטר מהחוב'. נכון, יש באמת תיקים שסיימתי בתוך שנה, אבל מנגד יש גם הליכים שנמשכים ארבע שנים. זה תלוי במכלול של נסיבות. למשל, מתי החל ההליך – האם הוא החל לפני שהחוק החדש נכנס לתוקף או לאחר מכן; האם הלקוח מעוניין לפרוש את החזר החוב על פני כמה שנים או שהוא מעוניין לסלק את כל החוב באופן מיידי".

מהו החוק החדש ומהן ההשלכות שלו?

"חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא החוק העיקרי המסדיר את דיני חדלות הפירעון בישראל. החוק אושר בכנסת ב-5 במארס 2018, ונכנס לתוקף ב-15 בספטמבר 2019. למעשה, החוק החדש ביטל את פקודת פשיטת הרגל ותיקן סעיפים רבים בחוק ההוצאה לפועל. לפי החוק החדש, אדם שחייב 51-50 אלף שקלים, יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון, ובתוך ארבע שנים וחצי, הוא יכול לצאת דרך חדשה. אם החובות שלו הם פחות מ-150 אלף שקלים, התיק מתנהל בהוצאה לפועל. אם החובות גדולים יותר, התיק מתנהל בבית משפט השלום. בעבר, לפני שהחוק החדש נכנס לתוקף, כל התיקים, הגדולים והקטנים, התנהלו בבית המשפט המחוזי, והיו תיקים שנמשכו על פני 10 שנים. עכשיו, זה כבר לא קורה. לשופטים יש עניין לסיים את התיקים מהר, כדי שמצד אחד, הנושים יקבלו את הדיבידנד שלהם כמה שיותר מוקדם, ומצד שני, כדי שהחייב ייצא לדרך חדשה לאחר ארבע-ארבע וחצי שנים לכל היותר".

משרדי עורכי דין בתחום חדלות הפירעון יש לרוב. מה מבדל את משרדך ממשרדים אחרים?

"עקשנות, יסודיות ומקצועיות. אני מתעקשת על כל לקוח ולקוח ונלחמת עבורו. אין דבר כזה לעזוב את התיק בלי תוצאות. כשצריך, אנחנו מערערים. הידע וההבנה של התחום מאפשרים לנו את זה. כל לקוח הוא עולם ומלואו, ומוטלת עליי אחריות מאוד-מאוד גדולה, מדובר בדיני נפשות".

 

 

כדי להמחיש את דבקותה במטרה, מספרת עו"ד חליפה על לקוח שהגיע אליה עם חובות של 15 מיליון שקלים. "הוא ביקש שאגיש עבורו חדלות פירעון. בדקנו מה יש לו ומה אין לו, והתברר שיש לו בית. לפי החוק החדש, הנאמן יכול לנקוט בסנקציה מאוד קיצונית ולממש את הבית, גם אם הוא תפוס, כלומר כזה שמתגוררים בו. ייעצתי ללקוח לא להגיש חדלות פירעון ולסגור את החובות באופן פרטני בהסדרים, כי אחרת הוא מעמיד את הבית שלו בסכנה מוחשית. מאז, הלקוח הזה לא מפסיק לשלוח אליי לקוחות".

עו"ד חליפה, כאמור, היא אישה עסוקה שמצליחה לנווט בין היותה אימא לעבודתה מסביב לשעון כעורכת דין, אבל עובדה זו לא מונעת ממנה להתפנות גם לעיסוק נוסף, חלקו בהתנדבות. במסגרת זו היא מוזמנת על ידי עמותות ומתנ"סים להעביר הרצאות לנשים בנושאים של עצמאות כלכלית.

עו"ד חליפה: "בהרצאות אני מדברת, בין היתר, על אלימות כלכלית. אלימות כלכלית היא אלימות לכל דבר ועניין, ואני מייצגת לא מעט נשים שחוות אלימות כלכלית. אנחנו שומעים כמעט מדי יום על אלימות פיזית ועל אלימות מילולית, אבל פחות שומעים על אלימות כלכלית, וזה נושא שחייבים להתייחס אליו. בדרך לאלימות פיזית, שלצערנו מסתיימת לעיתים ברצח נשים, יש איתותים שהאישה חייבת לשים לב אליהם. אלימות כלכלית היא אחד האיתותים, שיכול להביא לאסון".

לסיכום, מה המוטו שלך בעבודה?

"אסרטיביות, עקשנות ועבודה קשה משתלמות בסוף. לראות לקוח שהיה שקוע בחובות עד צוואר יוצא לדרך חדשה – אין סיפוק גדול מזה".


לתגובות:

טל': 04-8831770, 04-8465566

לאתר של עו"ד סאלי חליפה >>>

לפייסבוק >>>

לאינסטגרם >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חאלי סליפה

    בקרוב תקראו כתבה שמימנתי בה אספר לכם למה אני מצוין, נהדר, מוצלח, וגם יפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר