(צילומים: ראובן כהן, מיכה בריקמן, דורון גולן, מירב שדה, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילומים: ראובן כהן, מיכה בריקמן, דורון גולן, מירב שדה, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הו הא מי זה בא?

לכבוד השנה החדשה פנינו אל המתמודדים לראשות העיר כדי לשמוע מהם, פחות מחודשיים לפני הבחירות, מה הם מאחלים לעצמם לשנה החדשה, על מה הם מתחרטים בקריירה הפוליטית שלהם ולמי מהמועמדים האחרים הם ישלחו תפוח בדבש. שנה טובה ומתוקה

פורסם בתאריך: 9.9.18 07:55

 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

“אני מאחל לשנה הקרובה קודם כל בריאות לי ולבני משפחתי. אני מאחל לעם ישראל שיחיה בשלווה, שיהיה לו את הכוח להתעלם מטרור המקלדת, ושכל האיומים שניבטים עלינו, בעיקר מצפון, יהיו עורבא פרח. אני משוכנע בכך שתושבי חיפה יעשו בשנה החדשה את הבחירה הנכונה ויבחרו בי לקדנציה נוספת בראשות העיר”.

על מה אתה מצטער בקריירה הפוליטית שלך?

“אני לעולם לא מדבר ומבטיח לבוחרי ואחר כך לא מקיים. כיום, בעולם שבו אנחנו חוזים חדשות לבקרים במעשי בגידה באמת, הרי שהדרך הישרה, העמידה בהבטחות והכרת הטוב הן התכונות המרכזיות שעושות את החיים להרבה יותר נעימים”.

למי מהמועמדים האחרים תשלח תפוח בדבש?

“לאלו שיסירו את מועמדותם”.

 

 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

“אני מאחל לעצמי להקדיש יותר זמן איכות למשפחה ולקבל את ההחלטות הנבונות ביותר בחיי האישיים ולעתידה של חיפה. כל החלטה היא סוג של צומת ובכל החלטה יש סוג של ויתור. מנהיגות קשורה קשר אמיץ בוויתורים וביכולת להניע תהליכים. חיפה זקוקה למישהו שיש לו את שתי היכולות האלה”.

על מה אתה מצטער בקריירה הפוליטית שלך?

“בקריירה פוליטית אתה יכול להתחרט באופן תדיר. עם זאת, גם החלטות שאולי הייתי צריך להתחרט עליהן בנו אותי והפכו אותי למי שאני. ברור שבראשית הקריירה שלי קיבלתי מדי פעם החלטות שלא היו סיפור הצלחה, אבל רק כך יכולתי לצבור את הניסיון שמאפשר לי כיום להבין את העיקר ולהתעלם מרעשי הרקע. המשפט הכי אמיתי בהקשר הזה הוא ‘בזמן שאדם מבין שהוריו צדקו, כבר יש לו ילדים שחושבים שהוא טועה’”.

למי מהמועמדים האחרים תשלח תפוח בדבש?

“לדוד עציוני. בכיף. לזכותו ניתן לומר שלמרות גילו הצעיר הוא חסר בושה, לומד מהר ויודע להעתיק רעיונות טובים. כך למשל, אחרי שהעלינו קמפיין ענק לביטול פרויקט Car2Go, שהתברר כפרויקט מיותר והשקענו בכך לא מעט מחשבה ומשאבים, עציוני העלה את אותו הקמפיין כמה שבועות אחרינו ונתן יפה את תרומתו לטובת תושבי חיפה”.

 

 

 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

“השנה אוותר על עצמי ואאחל כמה דברים לעיר הולדתי חיפה – שיהיה בה שינוי משמעותי, שהצעירים יישארו, שהמשפחות שעברו לערים שכנות יחזרו, שמקומות עבודה יתווספו, שפוטנציאל התיירות ינוצל, שבתי עסק ייפתחו ולא ייסגרו, שהארנונה תופחת, שההגירה השלילית תיעצר, שמערכת החינוך תשתפר, שמערכת התרבות והפנאי תשתקם, וכמובן שבעיות זיהום האוויר ייפתרו אחת ולתמיד”.

על מה אתה מצטער בקריירה הפוליטית שלך?

“אין הרבה דברים שעשיתי שאני מתחרט עליהם, אבל אני כן מצטער על כך שלא התמודדתי בבחירות המוניציפליות כבר לפני חמש שנים, כאשר זיהיתי את הכיוון הרע שאליו הולכת העיר שכולנו אוהבים, וכך נתקענו במשך חמש שנים נוספות עם שלטון שלא הוביל אותנו לשום מקום ובתחומים רבים אף דרדר את מצבנו”.

למי מהמועמדים האחרים תשלח תפוח בדבש?

“לראש העיר היוצא יונה יהב. שתהיה לו שנה טובה ומתוקה, שנת בריאות ואושר בבית, כי 15 שנים הן די והותר. בהזדמנות זו אאחל שנה טובה ושנת שינויים והתחדשות לכל תושבי חיפה ולחברי ברחבי הארץ”.

 

 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?

“אני מאחל לעיר ולי שאבחר לראשות העיר ואעשה את הטוויסט הזה שחיפה זקוקה לו – להחזיר אותה למעמד של מטרופולין כמו שהיא היתה פעם מבחינת מקומות תעסוקה, מקומות בילוי ודיור בר השגה. במצב שבו חיפה שרויה היא איבדה את ההגמוניה כעיר מובילה בישראל. זהו מצב שכדי להתמודד איתו נדרשים כלים ניהוליים מושחזים, ואני היחיד מבין המועמדים שאוחז בהם”.

על מה אתה מצטער בקריירה הפוליטית שלך?

“הקריירה הפוליטית שלי בחיפה היא קצרצרה, וגם באילת היא לא היתה ארוכה במיוחד כשהתמודדתי לראשות העיר בשנת 1984. אני מצטער על כך שלא נעניתי לפנייתו של גדי כץ שהתמודד מולי לכהן ברוטציה בראשות העיר. לא היה לי את אותה מידת האמון בו כפי שנוצרה אחר כך כשהפכנו לחברים קרובים, ולא האמנתי שהוא אכן יממש את זה. זו החרטה היחידה שלי”.

למי מהמועמדים האחרים תשלח תפוח בדבש?

“עוד לפני שנכנסתי לפוליטיקה התייחסתי לכל אדם שמציג את המועמדות שלו ומקריב את זמן האיכות שלו עם המשפחה לציבור כמי שעושה מלאכת קודש. אשלח תפוח בדבש לכל אחד מהם על הנכונות לוותר על אחד הדברים החשובים בחייו של אדם – הפרטיות שלו”.

 

 

מה אתה מאחל לעצמך לשנה הבאה?

“אני לא מאחל לי דבר אלא לחיפה ולתושביה שהיא תהיה עיר של התושבים, תשרת אותם נאמנה ותדאג לבריאותם, לאיכות חייהם, לתעסוקה איכותית וחדשנית, לפיתוח עסקים, לחינוך איכותי, לתחבורה יעילה ולצהרונים משודרגים. אני מאחל לחיפה שתהיה עיר יפה ונקייה שכיף לחיות בה, עיר ללא זיהום אוויר ותחלואה, עיר אטרקטיבית לצעירים שדואגת גם לתושביה הוותיקים ומכבדת אותם”.

על מה אתה מצטער בקריירה הפוליטית שלך?

“אני מרגיש פספוס על כך שלא התמודדתי לראשות העיר בשנת 2013. ייתכן שכבר אז ניתן היה לייצר את השינויים שחיפה זקוקה להם כל כך. החמצנו חמש שנים יקרות של זיהום ותחלואה, של נטישת צעירים ושל הידרדרות עירונית. אני מרגיש פספוס על כך שאנחנו, הירוקים של חיפה, עדיין לא הצלחנו להציב את זיהום האוויר ואת התחלואה בחיפה בראש סדר העדיפויות של תושבי העיר והנהלתה. אני מרגיש פספוס על כך שיותר מ־50 הצעות לסדר שהגשתי בקדנציה האחרונה שהיו יכולים לסייע לתושבים סורבו על ידי ראש העיר. השינוי יתרחש ב־30 באוקטובר”.

למי מהמועמדים האחרים תשלח תפוח בדבש?

“ליונה יהב כמתנת פרידה לסיום 15 שנים כראש העיר. הגיע הזמן לראש עיר חדש שיביא לעיר את האנרגיות הנדרשות כדי להוציא אותה מהקיפאון העמוק שבו היא שרויה כבר 15 שנה”.

 

* “כלבו – חיפה והצפון” פנה כמובן גם למתמודדת עינת קליש רותם אך היא בחרה לא להשיב. אנו בטוחים שתושבי העיר ישרדו את היעדרן של תובנותיה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יואל

    היצלחתם, זכיתם בניסינות והתעקשות ה"עיתון" כל-בו להיות לא חשוב ולא רלוואנטי – את ראשת העיר הבאה בחרתם שלא לראין. שוב הוכחתם עליבותכם.

  2. דני דין

    חיפה כמתנת פרידה ליהב תקרא את השכונה החדשה שתקום ליד בתי הזקוק נאות יהב כבוד

  3. משה קליין, בשם אזרחים רבים בעיר

    ללא עינת קליש, העיתון מתאים לעטוף איתו דגים. עיתון לא רלוונטי.

  4. ניר

    כל הכבוד לראשת העיר, עינת קליש, שאינה מתעסקת בכתבות קיקיוניות ובצהוב. "אנו בטוחים שתושבי העיר ישרדו את היעדרן של תובנותיה", אנחנו שורדים מעולה גם בלי דברי הטעם של המתמודדים האחרים.

  5. אריה

    שמעתם שיש משבר דיור בארץ שהגיע גם לחיפה ? איזה צעיר יישאר לגור פה במחירים האלה? שמעתם שראש העיר הושיב צוות הדר-עיר בתל אביב שהזרים לפה מ2013 נחיל משקיעים תל אביבי שהעלה את מחירי הדירות פי 3 ודירותיו מיועדות בעתיד להשכרה לא לתושבי חיפה אלא לתיירים?
    מה הפתרון שלכם? ראש העיר הוא גם ראש ועדת התכנון והבנייה שנותן הטבות מפליגות לבונים בתמא 38 ובפינוי בינוי.הם צריכים להחזיר במכירת חלק מהדירות ב800אלף שח לדירה (דיור בר השגה) לזכאי מחיר למשתכן

  6. א.א.

    מאפיונרים. אף אחד מהם לא מתקרב אפילו לחצי מהרמה של המועמדת היחידה. ולא, לא בגלל שהיא אישה, אלא בגלל שהיא יותר מתאימה לתפקיד, חכמה יותר, ולא חייה כמו מנותקת בדנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר