פרופ' ברהום בוועדת הבריאות בכנסת (צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל נהריה)

מנהל המרכז הרפואי לגליל בוועדת הבריאות של הכנסת: "זה סיפור קפקאי על מדינה שנאבקת בעצמה"

בוועדת הבריאות ערכו היום דיון במטרה לפתור את סוגיית הרובוט שנרכש עבור המרכז הרפואי בנהריה וטרם ניתן אישור להפעלתו ע"י משרד הבריאות. יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "הנושא הזה חייב להיפתר".

פורסם בתאריך: 26.10.21 20:49

 

בוועדת הבריאות של הכנסת התקיים היום (שלישי) דיון תחת הכותרת "מניעת הפעלת שירותים רפואיים בפריפריה", בנושא החלטת משרד הבריאות שלא לאשר את הפעלתו של רובוט דה וינצ'י במרכז הרפואי לגליל.

הרובוט נרכש ע"י עמותת הידידים של ביה"ח, בסכום של כ-10 מיליון שקלים, במטרה לבצע ניתוחים כירורגיים חדשניים עבור תושבי הצפון, אלא שבמשרד הבריאות הוחלט שלא לאשר את הפעלתו עד שביה"ח לא יציג תוכנית סדורה וכלכלית להפעלתו. הדיון התקיים ביוזמת ח"כ אופיר כץ (ליכוד), ובשיתוף ח"כים נוספים.

במהלך הדיון בוועדה הסביר מנהל ביה"ח, פרופ' מסעד ברהום, את חשיבות השימוש ברובוט בניתוחים השונים, ואמר: "מדובר בסיפור קפקאי על מדינה שנלחמת בשירות הציבורי של עצמה. בישראל יש היום 13 מכשירי דה וינצ'י פעילים, 11 מתוכם במרכז הארץ ובירושלים, ואף אחד מהם לא צפונית לביה"ח רמב"ם. 50% מהם פועלים ללא רישיון, המדינה אפילו לא יודעת איפה הם. אחרים פעלו שנה-שנתיים ללא רישיון עד שזה התקבל בדיעבד. אבל כשזה מגיע לתושבי הגליל, משרד הבריאות מוציא איסור רשמי להפעלתו".

פרופ' ברהום בוועדת הבריאות בכנסת (צילום: באדיבות המרכז הרפואי לגליל נהריה)

בסיכום הדיון אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, כי הוועדה שבראשותה רואה חשיבות עליונה בשידרוג שירותי הבריאות בפריפריה, וקראה למשרדי הבריאות והאוצר להגיע לידי פתרון מהיר בסוגיית הרובוט. כמו כן חיזקה ח"כ סילמן את ידו של פרופ' ברהום והוסיפה: "הכדור נמצא בידיים של משרד הבריאות. העניין בנהריה חייב להיפתר בהקדם".

כמו כן היא אמרה: "אנחנו דורשים שהתקנות החדשות והגדלת המכסות יובאו לוועדה בהקדם. כאן נדון גם בקריטריונים לחלוקת המיכשור הנוסף. אנו מתחייבים שאלה יכללו את היחס בין הפריפריה למרכז, ובין בתי חולים לרפואה בקהילה. אם נראה שזה לא מתקדם בקצב מספק, נקדם את הנושא במסגרת הצעת חוק פרטית שתוגש בשיתוף חברי הוועדה".

פרופ' ברהום אמר בסיום הדיון: "יצאתי מהוועדה מעודד מהכוונות, מהמילים האיכפתיות ומרצון הוועדה וחבריה לחלץ את הנושא מהבירוקרטיה הארכאית. כולי תקווה שבימים הקרובים שר הבריאות, ניצן הורוביץ, יחד עם שר האוצר ובתמיכת ועדת הבריאות, יאפשרו את הפעלת הרובוט לרווחת תושבי הצפון".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר