הקצינים המצטיינים של חיל ההנדסה הקרבית מנהריה וגשר הזיו (צילום: דובר צה"ל)

הכירו את הקצינים המצטיינים של חיל ההנדסה הקרבית מנהריה וגשר הזיו

בוגרי קורס הקצינים האחוד מחזור 61, של חיל ההנדסה הקרבית שמייצגים בגאווה את נהריה הם בן אשטמקר ועמית דיין. מצטיין נוסף הוא נבו מלכה מגשר הזיו. ישר כח

פורסם בתאריך: 12.11.21 15:13

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים בשבוע האחרון בטקס שנערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) במחנה "לסקוב", במצפה רמון. הטקס התקיים בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, ומשפחות בוגרי הקורס.

במהלך הטקס הוענקו דרגות הקצונה ל-446 הקצינות והקצינים החדשים. דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על-ידי סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי ומפקד בה״ד 1, אלוף-משנה יהודה ואך. בימים הקרובים ישתלבו הבוגרים בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.

בן אשטמקר, בן 21 ומתגורר בנהריה עם הוריו ואחיו הקטנים. הוא למד בתיכון שחקים בנהריה ובזמנו הפנוי התנדב בתנועת בני עקיבא וצופי אש (כבאות והצלה). באוגוסט 2019, בן התגייס לחיל ההנדסה הקרבית. הוא עשה טירונות ומסלול בגדוד 601, וכשסיים את ההכשרה יצא לקורס מפקדי כיתות ושובץ כמפקד בקורס, את תפקיד זה מילא כ-8 חודשים. מתוך רצון להמשיך ולתרום לצבא ולמדינה, בחר בן לצאת לקורס קצינים.

"כמפקד, אני מאמין שהדבר הכי חשוב הוא האנשים," מספר בן. "חשוב לי לשמור על קשר טוב עם כל הפקודים שלי. אני רוצה שהם ירגישו שרואים אותם."

בן אשטמקר מצטיין מנהריה (צילום: דובר צה"ל)

עמית דיין, בן 21 ומתגורר בנהריה עם הוריו ושלושת אחיו. הוא למד בתיכון הדסה נעורים כפר נוער והתמחה בצמ"ה (ציוד מכני הנדסי).

בנובמבר 2018, התגייס עמית לחיל ההנדסה הקרבית והגיע לגדוד 601. לאחר שבועיים בטירונות הפרופיל של עמית ירד ונאלץ לסיים את תפקידו כלוחם, עמית לא נתן לזה לעצור בעדו. הוא החל טירונות 02 כללית, וסיים אותה בהצטיינות. הוא החליט שלא לוותר על החלום, ולהגיע ללוחמה.

הוא ביקש להיות מש"ק שלישות בגדוד הפיקוד, על מנת שיוכל לבצע את התפקיד במשך 4 חודשים ולאחריו, בהמלצת מפקדיו, להיות לוחם. לאחר 6 חודשים קיבל ממפקדיו המלצות חמות ורבות והצטרף לטירונות של נובמבר 2019. הוא סיים את המסלול בהצלחה, יצא לקורס מפקדי כיתות ואף שירת עם אחיו באותה הפלוגה במשך 8 חודשים. אז, בחר להמשיך ולתרום מעצמו ויצא לקורס קצינים.

"כמפקד, אני מאמין שצריך להסתכל על החיילים בגובה העיניים וקודם כל לראות את האדם, ברגע שהפקודים שלי ירגישו שרואים אותם, הם יצליחו לבטא את עצמם ולעשות את המשימה על הצד הטוב ביותר."

עמית דיין מצטיין מנהריה (צילום: דובר צה"ל)

נבו מלכה, בן 21 ומתגורר בקיבוץ גשר הזיו עם הוריו. אביו היה בתפקיד קבע בחיל האוויר במשך 28 שנה, ואת דרכו בחיל האוויר המשיכו אחיותיו של נבו. הוא למד בתיכון סולם צור בקיבוץ והתנדב בנוער העובדה והלומד ובתוכנית הסייבר "מגשימים" כאח בוגר.

הוא התגייס במרץ 2019 ליחידת העילית של חיל ההנדסה, יהל"ם, ועבר מסלול של שנה וחודש בפלוגה. בחודש האחרון למסלול עבר למחלקת הסיור של גדוד 603. נבו לא נתן למעבר לעצור בעדו, ובמהלך שבעת החודשים במחלקה דחף את עצמו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו ואף השתתף באירועי "יוצא לאור" המבצעיים האינטנסיביים. אחרי שבעה חודשים, יצא לקורס מפקדי כיתות וברגע שחווה את משמעות הפיקוד, ידע נבו שעליו להיות קצין.

"נקודת מפנה בחיי הייתה כאשר בן דוד שלי, ששירת כלוחם בגולני, נהרג בקרב בשג'אעיה מבצע צוק איתן." נבו מספר לנו. "אחד הדברים שמובילים את התפיסה שלי כמפקד, היא שהמטרה העליונה שמולי היא ניצחון בקרב."

נבו מלכה מצטיין מגשר הזיו (צילום: דובר צה"ל)

ישר כח ובהצלחה לכולם.


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוטי

    נבו – אתה אחלה. אני הכרתי את שוקה דורפמן מגשר הזיו – קצין בחסד עליון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר