שריפת יער במעלות תרשיחא (צילום: דוברות כיבוי אש צפון)

תיעוד: שריפת יער משתוללת במעלות-תרשיחא. כ-100 בתים פונו

כוחות גדולים של כיבוי אש, משטרה ו-6 מטוסי כיבוי הוזעקו הבוקר (א׳) למעלות-תרשיחא בעקבות שריפה משתוללת ביער אסיאנדה. עשרות תושבי הישוב פונו מחשש לחיי אדם ונכון לרגע זה, הושגה שליטה על האירוע.

פורסם בתאריך: 14.11.21 09:24

 

15 צוותים ו-6 מטוסים של כיבוי אש יחד עם 11 צוותים נוספים ממחוזות צפון, חוף ודן הוזעקו הבוקר (ראשון) למעלות-תרשיחא, בעקבות שריפת ענק המשתוללת ביער אסיאנדה.

הופעלה פקודת מכת אש מחוזית (ריכוז מאמץ כוח מחוזי לאירוע) בשלב זה אין נפגעים, כאמצעי זהירות שוטרי משטרת ישראל יחד עם לוחמי האש פינו כ-100 בתים הסמוכים לשריפה. רכב שחנה בסמוך עלה באש ונגרמו נזקים למספר בתי עסק.

כוחות משטרה, מסוק משטרתי, כב״ה, צוותי רפואה ונציגי עיריית מעלות נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ״ק אחוד לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור.

כוחות כיבוי גדולים פועלים במקום (צילום: דוברות כיבוי אש צפון)

טפסר משנה, שחר צאירי, מפקד תחנת גליל מרכזי שנמצא בזירת האירוע: "משעות הבוקר המוקדמות אנו פועלים בשריפה במעלות תרשיחא, מזג האוויר תרם להתפשטות השריפה. פינינו תושבים והזרמנו כוחות גדולים לטפל באירוע. אנחנו פועלים בחסות מטוסים, משטרת ישראל וכלל הכוחות. בשלב זה אין נפגעים"

התושבים המפונים מוזמנים על ידי ראש עיריית מעלות להגיע לאולם הספורט בעיר שנפתח ואורגן לטובת המפונים.

כל מי שזקוק לסיוע בפינוי ניתן לפנות למוקד העירוני 106.

חסימת כבישים: הציר מהצומת המזרחי בכניסה לתרשיחא על כביש 89 (מקדונלדס) ועד כיכר השוק בתרשיחא, יהיה חסום עד השעה: 12:00

מטוסי כיבוי אש פועלים במקום (צילום: דוברות כיבוי אש צפון)

הערכת מצב התקיימה ע"י השר לביטחון פנים, עמר בר-לב שהגיע לזירת השריפה ובהשתתפות מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס וראש עיריית מעלות תרשיחא, ארקדי פומרנץ.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב: "העבודה של כבאות והצלה ועיריית מעלות תרשיחא היתה טובה מאוד, הם הצליחו לתפוס את האש מההתחלה ולהשתלט על האירוע. לשמחתנו יש מעט פגיעות ברכוש יחסית למה שהיה צריך לקרות כאן. יצאנו במצב טוב בזכות המקצועיות של המפקדים ולוחמי האש. כל הכבוד".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב במעלות תרשיחא (צילום: כב"ה צפון)


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר