מחזקים את היחסים עם דרמשטאדט (צילום: עיריית נהריה)

מחזקים את היחסים עם העיר התאומה של נהריה – דרמשטאדט

משלחת עירונית מנהריה ביקרה בגרמניה וקיימה סדרת מפגשים שעסקו בקידום נושאים משותפים לשתי הערים. "סיכמנו לקדם ולחדש את תחום חילופי המשלחות בין הערים ולהוביל מיזמים בתחומי התיירות, הנוער והתרבות בין נהריה ודרמשטאדט. נהריה נמצאת בתנופת פיתוח מדהימה ומתמודדת כמו כל הערים בעולם, עם אתגרים בעלי השפעה גלובלית, ציין ראש עיריית נהריה", רונן מרלי

פורסם בתאריך: 3.12.21 13:04

 

ראש עיריית נהריה חזר בתחילת השבוע עם משלחת עירונית שיצאה לעיר התאומה דרמשטאדט שבגרמניה, כחלק מחידוש וחיזוק הקשר עם העיר הממוקמת במרכז גרמניה סמוך לפרנקפורט. לראש העיר מרלי, הצטרפו חבר המועצה זכריה חי, טל אלמוג עוזר ראש העיר ומרכז תחום התיירות, אלי אואקנין, חבר ועדת התיירות העירונית שסייע בתרגום במהלך הביקור.

בעיר דרמשטאדט מתגוררים כ-155 אלף איש והיא נחשבת כמרכז המדע של גרמניה המודרנית, בעיקר בזכות האוניברסיטה המפורסמת שלה שנחשבת כמובילה בעולם בתחום.

את פני המשלחת קיבל ראש העיר מר יוכן פארטש, שסיפר על הקשר כי ביקר מספר פעמים בישראל במהלך השנים האחרונות והוא רואה חשיבות רבה בקיום קשר הערים התאומות. "אני שמח מאוד על חידוש הקשר בין הערים שלנו, אני חושב שאנחנו יכולים ללמוד מכם ויש לנו גם דברים חשובים להראות לכם. הקשר הזה חשוב לי מאוד באופן אישי ונפעל לחיזוקו בכל הרבדים". במפגש העניק לו ראש העיר רונן מרלי ספר בגרמנית אודות ההיסטוריה של העיר נהריה שהוקמה על ידי עולים מגרמניה בשנת 1935.

כחלק מרעיון לקידום שיתופי פעולה בינלאומיים בתחום המחקר והסייבר, סיירה המשלחת במרכז המחקר פראונהופר, שם פגשה את פרופ׳ חיה וד״ר מיכאל ווידנר, זוג ישראלים שעברו לגרמניה ומבצעים מחקרים בנושאים רבים ובהם תחום הסייבר. בהמשך התקיים סיור נרחב ומקצועי במרכז העירוני לאיסוף פסולת ומיחזור שמרכז את הלוגיסטיקה העירונית, הניקיון, איסוף ומיחזור פסולת מכל רחבי העיר: פסולת ביתית, אלקטרוניקה, פסולת בניה ועוד. את המשלחת ליווה מנהל אגף הלוגיסטיקה מר קאצוך.

סגן ראש עיריית דרמשטאדט, מר קולמר, הקדיש את המפגש לשיחה שעסקה בנושא מערך התחבורה העירונית וציין, כי תחבורה קלה בעתיד, תחסוך גם במקומות חנייה וגם תאפשר יותר שבילי אופניים ומרחבים ציבוריים לטובת התושבים. בהמשך התקיימו פגישות עם מנהלת מערך קשרי החוץ ד"ר פטרישיה לטור וסגניתה הגברת אנה ויולטה סקיילוק שדנו בנושאי חילופי משלחות בין הערים.

חברי המשלחת סיירו במהלך הביקור בשרידי בית הכנסת העתיק של דרמשטאדט שנשרף בליל הבדולח 9 בנובמבר 1938.
בערב שבת התארחה המשלחת אצל ראש הקהילה היהודית דניאל נוימן והשתתפה בתפילה בבית הכנסת המרכזי. כיום חיים כ-600 יהודים בעיר דרמשטאדט.

״זה היה ביקור חשוב שנועד לחזק את הקשר עם העיר דרמשטאדט ולהכיר נושאים בהם ניתן לשתף פעולה", ציין ראש העיר רונן מרלי. "אני מודה לראש העיר יוכן פארטש על אירוח חם ומחבק של המשלחת שלנו ולכלל הגורמים שליוו אותנו בביקור מטעם עיריית דרמשטאדט וכן מנציגי הקהילה היהודית המיוחדת שמתגוררת בעיר. סיכמנו במהלך הביקור לקדם ולחדש את תחום חילופי המשלחות בין הערים ולהוביל מיזמים בתחומי התיירות, הנוער והתרבות בין נהריה ודרמשטאדט.

"נהריה נמצאת בתנופת פיתוח מדהימה ומתמודדת כמו כל הערים בעולם, עם אתגרים בעלי השפעה גלובלית. אנחנו רוצים לעצב את הצמיחה הזו באופן מיטבי ומעוניינים מאוד בשיתוף פעולה הדוק עם חברינו מדרמשטאדט", סיכם מרלי.

מחזקים את היחסים עם דרמשטאדט (צילום: עיריית נהריה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר