רבני מכון פוע"ה עם צוות היחידה להפריה חוץ גופית (צילום: רוני אלברט)

למען המגזר הדתי: שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי לגליל ומכון פוע"ה

במסגרת שיתוף הפעולה עם המכון, שמשלב בין עולם הרפואה והפסיקה ההלכתית, יחלו הרבנים להפנות נשים וזוגות דתיים לאגף נשים ויולדות שבביה"ח בנהריה וליחידה להפריה חוץ גופית (IVF)

פורסם בתאריך: 27.12.21 11:05

 

רבנים ממכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) ביקרו במרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם ערכו סיור ביחידה להפריה חוץ גופית (IVF), במהלכו שוחחו עם הצוותים והתרשמו מהקשת הרחבה של הטיפולים המוענקים ביחידה ומהטכניקות החדישות.

הרבנים שוחחו עם מנהלת היחידה, ד"ר קטי שלוש, מנהלת המעבדה, פנינה פרנקל, והאחות האחראית, עטר חן אפטקר, מהן שמעו על חידושים ביחידה ושירותים ייחודיים. בין השאר סיפר הצוות המטפל לרבנים על שירות חדש של שטיפת רחם בפלסמה, ועל שירות של הזרקת פלסמה לשחלה (מחקר) עבור נשים עם רזרבה שחלתית נמוכה.

במהלך השיחה פרסה ד"ר שלוש בפני הרבנים את ה"אני מאמין" של היחידה, תוך שהדגישה את חשיבותם של שימור פריון חברתי (הקפאת ביציות) עבור נשים המעוניינות להביא ילדים בגיל מבוגר.

רבני מכון פוע"ה התרשמו מאוד משירותי היחידה, חלקם ייחודיים וראשוניים בצפון, כמו גם מהמקצועיות, הדיסקרטיות, הזמינות והנגישות הגבוהה למטופלים.

כמו כן ערכו הרבנים סיור באגף נשים ויולדות, בהדרכת מנהל האגף, פרופ' ליאור לבנשטיין, שסיפר להם על ניתוחים גינקולוגיים חדשניים המתבצעים במרכז הרפואי. בנוסף הדגיש את המחשבה הרבה שהושקעה כדי להתאים את האגף לציבור הדתי והחרדי, בכל הקשור לשמירת שבת ומזון למהדרין.

ממכון פוע"ה נמסר, כי הם החלו לעבוד בשיתוף פעולה עם האגף בכלל ועם היחידה להפריה חוץ גופית בפרט, כאשר במסגרת שיתוף פעולה זה יחלו להפנות זוגות דתיים לאגף נשים ויולדות וליחידה להפריה חוץ גופית. מכון פוע"ה הוא מרכז חסד עולמי מוביל, המשלב בין עולם הרפואה והמחקר המתקדם לבין עולם הפסיקה ההלכתית לדורותיה בתחומי המשפחה. המכון הוקם במטרה לסייע לתושבים מהארץ והעולם בתחומי פוריות, גינקולוגיה, גנטיקה, טהרת המשפחה ועוד.

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, בירך על שיתוף הפעולה, תוך שהדגיש את חשיבות הנגשת השירות לתושבים מכלל המגזרים והדתות.

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר