היכל התרבות החדש שבו יפעל הקמפוס של "רימון" (צילום: דוברות העירייה)
היכל התרבות החדש שבו יפעל הקמפוס של "רימון" (צילום: דוברות העירייה)

לראשונה בתולדותיו: בית הספר היוקרתי למוזיקה "רימון" פתח קמפוס בעכו

השלוחה בעכו תציע מסלול משולב עם תואר אקדמי וילמדו בה טובי המורים, ביניהם גם נשיא "רימון", יהודה עדר. הלימודים בקמפוס העכואי יחלו באוקטובר הקרוב, וההרשמה נפתחה. ביום ראשון הקרוב יתקיים יום פתוח חגיגי

פורסם בתאריך: 21.2.22 18:26

שיתוף פעולה בין עיריית עכו לבין בית הספר למוזיקה "רימון" הוביל לפתיחת שלוחה רשמית של בית הספר בעיר. זו השלוחה הראשונה והיחידה שפתח רימון, בנוסף לקמפוס הראשי ברמת השרון. שלוחת רימון בעכו תאפשר ליוצרים מכל אזור הצפון לפתח את הכישרון שלהם, ללמוד לכתוב, להלחין ולהקליט שירים בצורה מקצועית ולקדם אותם בתעשיית המוזיקה. כל זאת, בבית הספר למוזיקה שנחשב לטוב ביותר בישראל.

בקמפוס ילמדו טובי המורים של "רימון": נשיא "רימון" יהודה עדר, המפיק אבי אלבז, ארי גורלי ורבים נוספים. טובי המוזיקאים של ישראל יתארחו בו ויעבירו סדנאות אורח.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "אנו מתרגשים לקראת פתיחת קמפוס 'רימון' בעכו ומקבלים בברכה את תלמידי רימון החדשים, המורים והמנהלים. עכו היא עיר של מוזיקה ושיעור לומדי המוזיקה בעירנו גדול משמעותית מהממוצע באוכלוסייה. אנו מקיימים מדי שנה פסטיבלי מוזיקה ומופעי תרבות מהשורה הראשונה. אני מאמין שפתיחת קמפוס 'רימון' תאפשר לתלמידים רבים מהעיר ומכל אזור הצפון לרכוש חינוך מוזיקלי בבית הספר הטוב ביותר במדינת ישראל".

תוכנית הלימודים בעכו כוללת שלושה תחומים מקיפים: כתיבת והלחנת שירים, נגינה על כלים והפקה מוזיקלית באולפן. מטרתה ליצור מוזיקאים מקצועיים, בעלי יכולות רחבות המסוגלים להשתלב בתעשיית המוזיקה בישראל על ענפיה השונים. משך הלימודים בשלוחה הוא שלוש שנים, וניתן לשלב אותם עם לימודים לתואר ראשון בחינוך מוזיקלי ותעודת הוראה במכללת לוינסקי, תואר ראשון באמנויות מהאוניברסיטה הפתוחה וגם תואר ראשון ממכללת ברקלי הנחשבת בבוסטון ארה"ב, איתה יש ל'רימון' שיתוף פעולה ייחודי, המתבטא במלגות לימודים ובהכרה בנקודות זכות.

הקמפוס בעכו ממוקם בהיכל התרבות החדש, והוא כולל חדרי לימוד אקוסטיים, כלי נגינה ואולפני הקלטה המצוידים בטכנולוגיות המפותחות ביותר ללימודי מוזיקה, בהשקעה של כ-3 מיליון שקלים. בשנה ג', הסטודנטים ישתתפו ב"פרויקט ה-P.E", במסגרתו 'רימון' מאפשר לכל אחד מתלמידיו להקליט ולהפיק מספר שירים מקוריים ברמה אמנותית ומקצועית גבוהה. לאורך כל הלימודים ישתתפו הסטודנטים בפרויקטים ומופעים בקהילה, אשר ירחיבו את הקשרים המקצועיים והאמנותיים שלהם ויעניקו להם ניסיון עשיר. מלבד זאת, 'רימון' יציעו קורסים והכשרות במוזיקה גם לקהל הרחב.

ההרשמה ללימודים בשלוחה הצפונית בעכו נפתחה, ויום פתוח ראשון וחגיגי ייערך ביום ראשון הקרוב, 27 בפברואר. טקס ההשקה החגיגי ייערך בקמפוס ביום שלישי, 1 במארס, במעמד מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט וראש העירייה לנקרי. אירוע ההשקה יתבסס על טהרת בוגרי רימון: מירי מסיקה תארח את אלון עדר ואת ולרי חמאתי, פיינליסטית תחרות 'הכוכב הבא', שתשיר בערבית ובעברית כסמל לדו-קיום של עכו.

 

 

מנכ"ל רימון, משה סיני: "מצאנו במנהיגי עכו, ובייחוד בראש העירייה שמעון לנקרי, שותפים מלאים לחזון של השקעה בתרבות, חינוך ומוזיקה. רימון ידוע כמוסד המוביל בישראל את תחום הפעילות המוזיקלית בקהילה. במסגרת זו נפתח מגוון מיזמים שיופעלו על ידי הסטודנטים על מנת להעצים אוכלוסיות שונות ולחזק את המגוון האתני-תרבותי העשיר של עכו באמצעות מוזיקה. כל זאת, בשיתוף פעולה עם העירייה, הגופים המקומיים בתחומי התרבות, החינוך, הרווחה, הקהילה ועם הקונסרבטוריון העירוני".

נשיא רימון, יהודה עדר: "כבר שנים שמבקשים מאיתנו לפתוח עוד שלוחות של 'רימון' ואני נרגש מאוד שהגענו לרגע ההיסטורי, שבו זה קורה. אנחנו מתרחבים צפונה. נביא לעכו ולכל אזור הצפון את כל העוצמה והאיכות של 'רימון'. הקמפוס יהווה חממה לקריירות של המוזיקאים הכי מוכשרים בצפון המדינה".

במהלך 37 שנותיו, הוציא מתוכו "רימון" כוכבים רבים במוזיקה הישראלית, ביניהם: יסמין מועלם, ולרי חמאתי, בניה ברבי, דורון טלמון (ג’יין בורדו), שי צברי, מירי מסיקה, אביב גפן, קרן פלס, דנה ברגר, עילי בוטנר, אוהד שרגאי, אוהד חיטמן, שפיטה (רותם שפי), ערן צור, נטע ברזילי, דניאל סולומון, איה זהבי פייגלין, יעל כהן שושנה, איה כורם, אריק ברמן, ארי גורלי, עינב כהן ג'קסון, סיון טלמור, תמיר קליסקי, ישי סוויסה, דין דין אביב, סגיב כהן, אתי אנקרי, אחינועם ניני, שמוליק נויפלד ורבים נוספים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר