מסעדת אורי בורי, מאי, 2021 (צילום: דוברות עיריית עכו)
מסעדת אורי בורי, מאי, 2021 (צילום: דוברות עיריית עכו)

כתב אישום חמור נגד תושב עכו: השתתף בהצתת מסעדת אורי בורי ובלינץ' באזרח יהודי

כתב האישום שהוגש היום (חמישי) לבית המחוזי בחיפה נגד ראני פיראן מייחס לו עבירות חמורות ממניע לאומני במהלך מבצע שומר החומות. בין היתר נטען, כי יידה אבנים לעבר שוטרים ובניינים, נטל בגדים מחנות ושרף אותם וחסם כביש עם פח זבל

פורסם בתאריך: 28.7.22 16:29

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) ופרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד ראני פיראן (28), תושב עכו, בגין ביצוע מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, התפרעות ממניע גזעני, הצתה ועבירות נוספות במהלך מבצע שומר החומות.

מלון עכותיקה, מאי, 2021 (צילום: דוברות עיריית עכו)

מלון עכותיקה, מאי, 2021 (צילום: דוברות עיריית עכו)

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד ענבל ברנסון ויאיר גויכמן מפרקליטות חיפה ועו"ד אוהד כהן מפרקליטות צפון, פיראן נטל חלק בגל ההתפרעויות בעיר עכו, במהלכן יידה אבנים לעבר כוחות משטרה ובניינים, השתתף בהצתת מסעדת אורי בורי בעכו העתיקה, חסם כביש עם פח זבל ואף נכנס לחנות בגדים, נטל ממנה בגדים ושרף אותם עם אחרים שהיו במקום, הכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי.

 

 

עוד נטען בכתב האישום, כי ב-12 במאי 2021, בשעות הערב, המתפרעים, ביניהם פיראן, עמדו לאורך הרחוב בעכו וכאשר זיהו רכב בו נוהג יהודי, ותוך שהרכב בנסיעה הם יידו לעברו עשרות אבנים ופגעו בו במקומות שונים. בניסיונו להימלט, איבד הנהג היהודי שליטה על הרכב והתנגש בחומה, בשלב זה, ומחשש לחייו, הוא יצא מהרכב על מנת לברוח מהמקום, אלא שאז הוא הותקף באכזריות במוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים שהושלכו לעברו. הנהג היהודי הופל על הרצפה והוכה במקלות ואבנים. בגין אירוע תקיפה זה, ביוני 2021 הוגש כתב אישום נגד שלושה נאשמים נוספים.

כתב האישום מייחס לפיראן עבירות של מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, התפרעות שסופה נזק ממניע של גזענות, הסגת גבול כדי לעבור עבירה ממניע של גזענות, היזק בזדון ממניע של גזענות, היזק בזדון, סיכון דרכים ונתיבי שיט, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות (מספר מקרים), מעשה פזיזות ורשלנות  והתפרעות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) ופרקליטות מחוז צפון (פלילי) לדרוש שלילת האזרחות של אויבנו: ראני פיראן .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר