ראש עיריית עכו עמיחי בן שלוש | צילום: דוברות עיריית עכו
ראש עיריית עכו עמיחי בן שלוש | צילום: דוברות עיריית עכו

תביעה של 200 אלף שקלים נגד ראש עיריית עכו בשל הפרת זכויות יוצרים

התביעה נגד ראש העירייה הנבחר עמיחי בן שלוש הוגשה לבית משפט השלום בחיפה על ידי המוזיקאים רותם חן ודביר גיל קהלני, שכתבו את השיר "עיר נמל" לאייל גולן. לטענתם, בן שלוש עשה שימוש בלחן השיר במהלך קמפיין הבחירות שלו בלי לקבל הרשאה לכך

פורסם בתאריך: 27.3.24 16:41

המוזיקאים והיוצרים רותם חן ודביר גיל קהלני, שכתבו את השיר "עיר נמל" לאייל גולן הגישו לבית משפט השלום בחיפה תביעה בסך 200 אלף שקלים נגד ראש עיריית עכו הנבחר, עמיחי בן שלוש, בטענה להפרת זכויות יוצרים.

בתביעה נטען, בין היתר, כי התובעים הם יוצרים ותמלילנים, מלחינים, מעבדים ומפיקים מוזיקליים מוערכים וידועים, שחיברו והלחינו עשרות יצירות ידועות בזמר העברי, וביניהן אף היצירה מושא התביעה. לתדהמתם הרבה, כך נטען, גילו התובעים כי בן שלוש עשה שימוש שלא כדין בלחן היצירה, וזאת ללא ידיעתם או קבלת הרשאה מטעמם, כאשר שילב את לחן היצירה, בשינוי המילים, בסרטון קמפיין הבחירות שלו לראשות עיריית עכו. בסרטון, כך נטען, נצפה בן שלוש מטייל עם ח"כ ניר ברקת ברחובות עכו, כשברקע מתנגן הלחן המקורי של היצירה בתפוצה נרחבת.

לטענת חן וקהלני, בסרטון נוסף שהופץ בהמשך, צולם זמר מטעמו של בן שלוש, כשהוא מקליט שיר עם מילים בערבית תוך שימוש בלחן המקורי של היצירה מושא התביעה. "במעשהו הפר הנתבע (עמיחי בן שלוש – מ"ג) באופן בוטה את זכויות היוצרים של התובעים בהתאם לחוק, תוך שימוש ביצירה המוזיקלית לצרכים פוליטיים", לשון התביעה.

 

 

עוד טוענים חן וקהלני, כי הסרטונים המפירים פורסמו בתפוצה ציבורית רחבה ובאופן פומבי, בין היתר ברשתות החברתיות. כמו כן לטענתם, חרף פניותיהם בכתב ושיחות טלפון לבן שלוש, וחרף התראה שנשלחה אליו בעניין, גם כיום בחלוף ארבעה חודשים מההתראה, הסרטונים עדיין לא הוסרו מהרשתות החברתיות.

מכתב התביעה: "אין חולק, כי לצורך שימוש ביצירה כחלק מהקמפיין הפוליטי היה על הנתבע לפנות לתובעים על מנת לקבל את אישורם והסכמתם מראש (ולא בדיעבד), תוך הסדרת זכויות השימוש ביצירה בכל הרבדים הרלבנטיים לרבות הכלכליים, אולם למרבה הצער, הנתבע לא קיבל בפועל את הסכמת התובעים ובכך הפר את חובתו ואחריותו, בין היתר על פי החוק תוך פגיעה בזכותו המוסרית של התובעים ביצירה… יודגש כי ערכן הכספי של זכויות היוצרים של התובעים הינו משמעותי, על אחת כמה וכמה לאור החשיפה והפופולאריות הרבה בציבור של היצירה, לאור השמעות תכופות ברשתות החברתיות, ברדיו בישראל, בפלייליסטים השונים, בתוכניות שונות, בהופעות ביצועי קאברים על ידי אמנים שונים וכיוצ"ב".

בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לבן שלוש לשלם לחן ולקהלני סכום של 200 אלף שקלים, בשל פגיעה של ממש בזכויותיהם תוך ניצול היצירה המוזיקלית, פגיעה בשלמותה (על ידי שינוי המילים) וניכוסה על ידו ללא הסכמתם ובניגוד לכל דין.

עמיחי בן שלוש מסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול עורך דין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר