דוד מגן
דוד מגן

קליש, הביתה

דוד מגן סופר את הימים שנותרו לקליש-רותם לכהן כראש העיר ומחכה לראש העיר הבא שיזניק את חיפה למקום שבו היא ראויה להיות

פורסם בתאריך: 30.12.21 16:30

אין ספק בכלל ש-2021 תהיה שנה שנעדיף לשכוח. אופוריה של שבועיים בלי מסכות שהוחלפה בעוד וריאנט מדכא, בחירות ארציות עם שיא חדש בתעמולת גועל, חשש מסגר נוסף ושלל התייקרויות במשק – הופכים את 2021 לאחת הגרועות שידענו.

אבל, כמה שהשנה הייתה גרועה עבורנו, היא הייתה גרועה שבעתיים עבור ראש העירייה והצוות שלה.

זו הייתה השנה שבה עדרי ענק של חזירי בר הציפו את חיפה. רעיונות הזויים שלפני שלוש שנים הדהדו בבתי קפה חצי מחתרתיים במסדה ודיברו על החזרת החזירים לטבע בעזרת משרוקיות, הפכו בתוך זמן קצר לבון טון הקובע בעירייה, והמציאות החלה לטפוח על פני החיפאים: גינות שבורות, ילדים מפוחדים, רכבים שניזוקים קשות ממפגש עם חזירים – כל אלה הביאו את העירייה ואת העומדת בראשה לצלול עמוק יותר לתוך הביצה העכורה שיצרו בעצמם: מיליונים על מיליונים מכספי הארנונה שלנו נשפכו על עבודות מסגרות מכוערות שקיבעו את הפחים למקומם, רק כדי לגלות שהחזירים יודעים לפתוח את המכסה ופשוט לשלוף את האוכל ישירות מהפח. בצר לה, פנתה ראש העיר למלחמה בקשישות שמאכילות חתולים ואף פנתה להנדסת תודעה גרועה במיוחד, עם סרטון מצויר יקר שבו סופר לחיפאים שהניצחון על החזירים הושג (כמעט…).

עוד ניצחון כזה ואבדנו.

זו הייתה גם השנה שבה לראשונה בתולדות העיר, חברי מועצת העיר הקשובים לרחשי הציבור החליטו לשלב ידיים ולייצר אלטרנטיבה למדיניות הכושלת של ראש העיר, עוד לפני הבחירות. בזכותם, זכינו לחסוך ממון רב מביטול שכרם של סגני ראש העיר, יועצים שונים ומשונים ועוד ועוד. בזכות עבודה מאומצת של סגנית ראש העיר החדשה, סופי נקש, התקציב העירוני נסרק במסרק צפוף, ואכן נמצאו כל מיני חריגות תקציביות ללא הסבר מניח את הדעת. הסברים להקצאות תקציביות אלה לא הגיעו עד עכשיו, כך שהתקציב לא עבר גם בפעם הרביעית, ובכך בעצם נסללת הדרך לסיום כהונתה של ראש העיר.

גם עולם היזמות, ההייטק והעסקים לא רווה נחת מהמדיניות של העירייה – ביורוקרטיה הזויה בהנחיות מלמעלה, ביטול של תוכניות התחדשות עירונית תוך הנחתת תוכניות חדשות ללא היתכנות כלכלית, חוסר השקעה בהבאת מעסיקים חדשים בשכר גבוה לעיר ועוד, כל אלה יצרו מנוע חזק לעזיבת אוכלוסייה חזקה את העיר לטובת חיזוק ערי הלוויין של חיפה. כואב.

 

 

אבל, אי אפשר לשקוע רק בהווה האומלל של עינת קליש-רותם ולהשליך ממנו על העתיד הצפוי לעיר.

בתחילת השנה אנו צפויים לסיום כהונתה של ראש העיר הגרועה ביותר בתולדות העיר חיפה. בין אם הוא יגיע בהדחה על ידי שרת הפנים ומינוי וועדה קרואה ובין אם בבחירות כלליות חדשות, שבהן היא צפויה להפסיד לכל מועמד שיגיע, כולל גמד גינה מהמשתלה ביגור (כך על פי סקר אוניברסיטת חיפה, שנתן לה 23 אחוזי תמיכה בלבד) – כהונתה של ראש העיר קליש מסתיימת השנה.

המחליף של ראש העיר יורה בוודאי באופן מיידי על ציד של חזירי הבר והעלמתם מרחובות העיר. הוא ייתן יד חופשית ליזמים זריזים לחדש את שכונות החוף ולממש את הפוטנציאל שלהן. הוא יחדש את הקשר עם משרדי הממשלה החדשה ויזרים פרויקטים חדשים לעיר – בתחבורה הציבורית, בחינוך, בתעסוקה. הוא ישקם את עבודת העירייה וייצא להתייעלות בשיתוף מלא עם ועד העובדים. ראש העיר החדש ישקם את היחסים בין העדות. העיר תחזור להיות נקייה, מובילה, נעימה, עיר שאפשר להתגאות בה. נישאר אופטימיים, הרוח החיפאית תנצח את הכל, גם את שלוש השנים של עינת קליש-רותם.


  • דוד מגן הוא פעיל פוליטי ויועץ ליו״ר מפלגת העבודה לשעבר בוז'י הרצוג

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר