יוסי כהן
יוסי כהן

רק התחדשות עירונית תציל את העיר

יוסי כהן קורא להנהגת העיר להפסיק להחרים את היזמים ולהתחיל להפוך הדמיות פוטושופ מרהיבות לתוכניות בפועל

פורסם בתאריך: 30.12.21 18:39

בלי שנשים לב עוד שנה חלפה לה. לצד מגפת הקורונה, תושבי חיפה והצפון נחשפו, כמו כל המדינה, למגפה נוספת והיא מגפת המבנים המסוכנים. זה לא סוד. חיפה היא עיר ותיקה, שלא נאמר זקנה, ובנייניה ישנים ואף הוגדרו כמסוכנים. בשנת 2022 שכונת נווה שאנן תחגוג 100 שנה להיווסדה, והמבנים הישנים מאוכלסים במשפחות רבות, על אף שהאוכלוסייה שילשה את עצמה, וסגנון החיים השתנה בצורה קיצונית מחיי הקהילה ביום בנייתה.

חיפה היא ללא ספק העיר היפה בישראל. עיר שבה חורש טבעי נמצא בין ההר הירוק לים הכחול, והקסם הזה הוא ייחודי רק לנו. כאשר משלבים את הרצון לשמור על הטופוגרפיה והדמוגרפיה של העיר לצד הסכנה מהמבנים המסוכנים, מתחדדת ההבנה שרק התחדשות עירונית תציל את חיפה, תחזיר את העיר למקומה הטבעי כבירת הצפון ונוכל לשוב ולראות אוכלוסייה צעירה וחדשה בוחרת להקים את ביתה כאן.

ההתחדשות העירונית נשענת על משולש שחייב לעבוד בסינרגיה מושלמת, המורכב מבעלי הדירות, החברה היזמית והרשות המקומית. לצערי, הנהגת העיר הנוכחית החליטה בצעד תמוה, מקומם ואף מעליב לא להיפגש עם יזמים ולא לפעול ביחד על מנת להצעיד את העיר קדימה. בכל מקום במדינה, חברות יזמיות וקבלניות הן אלו הבונות את המדינה ומוציאות את האג'נדה של מקבלי ההחלטות אל הפועל, וההחלטה להחרים את כולנו, כאילו מדובר בפושעים, היא שגויה ופוגעת אנושות בפיתוח העיר ובתושביה.

 

 

להבנתי, אנחנו רגע לפני מימוש הפוטנציאל. נכון, כרגע התהליכים התלויים ברשות המקומית די תקועים, ולצערי, תושבי חיפה מבינים שפוליטיקאים הצועקים "התחדשות עירונית" זה יפה, אבל אנחנו צריכים מנהיגים שיודעים איך להפוך חזון למציאות ולא מסתפקים במצגות יפות בפוטושופ.

לאחרונה אנו שומעים על מצבה הכלכלי של העיר ועל החוסר במקורות הכנסה. כל בר דעת מבין, כי הדרך המשמעותית ליצירת הכנסות לקופת העיר היא על ידי אגרות והיטלי השבחה. חיפה שבה מתוכננות תוכניות אב לעשרות אלפי יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה בהתחדשות עירונית יכולה לשנות את מצבה מקצה לקצה, אם רק תהפוך את ההדמיות שלה לתוכניות בפועל.

אין לי ספק ששנת 2022 תהיה חייבת להיות שנת המימוש של ההתחדשות העירונית בעיר, אחרת נמשיך לראות את ערי הלוויין מסביבנו עוקפות את חיפה ומושכות את האוכלוסייה הצעירה אליהן. יש משפט שאומר: "זה נכון שהבטחתי, אך לא הבטחתי גם לקיים", וכעת זה הזמן של חיפה לקיים; על הנהגת העיר לקיים את החזון של חיפה לממש את הפוטנציאל. כאוהב חיפה ומאמין גדול בעיר, אין לי ספק שהשנה זה יקרה.


  • יוסי כהן הוא מנכ"ל "נקסט אורבן – התחדשות עירונית"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר