ד"ר לילך צולר (צילום: דוברות כללית)
ד"ר לילך צולר (צילום: דוברות כללית)

ילדים עכשיו!

עד עתה, חוסנו בארצות הברית כבר יותר מ-7 מיליון ילדים, והחיסון הוכיח את בטיחותו. ד"ר לילך צולר קוראת לכם לבוא ולחסן את הילדים

פורסם בתאריך: 30.12.21 19:10

מערכת הבריאות הציבורית בישראל נושאת בשגרה את הטיפול הרפואי בתושבי המדינה, ועושה זאת על כתפיים צרות, עמוסות אך חסונות. בשנתיים האחרונות אנו, במערכת, רחוקים מהשגרה לה היינו מורגלים ועושים לילות כימים במאבק במגפת הקורונה.

בתקופה זאת עברנו תהליכי התבגרות משמעותיים במאבק אל מול הווירוס. אם בשנת 2020, עסקנו מבחינה בריאותית בקרב בלימה, בשנת 2021, אותה התחלנו בשיאו של הגל השלישי, עברה מערכת הבריאות למתקפה נגדית, עם הגעת החיסונים ופתיחת מבצע ההתחסנות, שהיה לחוד חנית בעולם מבחינות רבות – היקף, מהירות פרישה, נגישות לאוכלוסייה ועוד.

מבצע החיסונים שהובלנו במהלך שנה זאת אפשר לנו להציע לכל אזרח שחפץ בכך לקבל חיסון במהירות ובנוחות. בתחילה בצמד זריקות ובהמשך בזריקת הבוסטר השלישית. הגענו יחד להישגים מרשימם בקנה מידה עולמי, עברנו את הגל השלישי הקשה והצלחנו לעבור את הגל הרביעי עם פחות הגבלות ופחות פגיעה בחיי השגרה.

בדרך, עברנו תהליכי הבשלה רבים בכל הנוגע לטיפול בחולי הקורונה. בתחילת המגפה עיקר המיקוד הבריאותי היה במחלקות הקורונה בבתי החולים. בזמן שחלף מאז מיסדנו את תורת העבודה שאפשרה לנו לטפל במרבית חולי הקורונה בביתם ולהעביר לבתי החולים רק את המקרים הקשים שמחייבים זאת. ובמקביל לקורונה, המשכנו לטפל בשגרה בשאר בעיות הבריאות של האוכלוסייה. הרחבנו רבות את השימוש בכלי הדיגיטל, על מנת להנגיש שירותים, לצמצם ביורוקרטיה ולחסוך ביקורים מיותרים במרפאות. במקביל חיזקנו את קשרי העבודה עם גורמי הרווחה, שיפרנו את מערכי טיפולי הבית והגענו לביתם של יותר מטופלים לצורך מעקב רפואי, בדיקות קורונה, בדיקות מעבדה, מתן חיסונים ואף טיפול תרופתי לקורונה.

 

 

גם כיום, בפאתי שנת 2022 וכשאנו בתחילת הגל החמישי, החיסון נגד הקורונה הוא האמצעי היעיל ביותר ברשותנו לצמצום התפשטות המגפה ובתקווה לעצירתה בקרוב. מדיניות הבוסטר, הזריקה השלישית שישראל הייתה הראשונה ליישמה, הוכיחה את יעילותה וכעת נבחנת גם האפשרות לזריקה רביעית לאוכלוסיות יעד.

במקביל, התחלנו בחודשים האחרונים במבצע חיסון הילדים. עד עתה, חוסנו בארצות הברית כבר יותר מ-7 מיליון ילדים, והחיסון הוכיח את בטיחותו. קיימת הסכמה רחבה בקרב מומחי משרד הבריאות שהתחסנות הילדים היא מרכיב קריטי בהתגברות על מגפת הקורונה ובחסימת גל התחלואה, וזאת בפרט לאור קצב ההדבקה המואץ שהביא וריאנט האומיקרון. המבצע, שנתקל בתחילתו בחששות רבים, מתקדם, ואנו תקווה שהציבור יישמע להמלצותינו ויגיע עם ילדיו להתחסן.

בהערכות לשנה הבאה, אנו פועלים מצד אחד בהכנות לתרחישים בהיקפים שונים מבחינת הקורונה, ומצד שני, ממשיכים בפיתוח הרפואה הציבורית בישראל, בשיפור איכות הטיפול והשירות הרפואי והנגשתו, תוך מעקב וקידום של תהליכים להטמעת ופרישת שירותים חדשים.


ד"ר לילך צולר היא המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר