מאיר חן (צילום: אוליביה פיטוסי)
מאיר חן (צילום: אוליביה פיטוסי)

תפתחו את הפקק

שנת 2021 תיזכר לעד כשנה תחבורתית שפוספסה בענק. מאיר חן קורא למקבלי ההחלטות לשים את האגו בצד ולהתחיל להניע את גלגלי הפרויקטים התקועים

פורסם בתאריך: 30.12.21 19:13

תנופת הפיתוח התחבורתי שהיינו עדים לה בשנים האחרונות במטרופולין חיפה, נעצרה, וזה לטעמי פספוס של האזור בכלל ושל חיפה בפרט.

בתחילת השנה נסתם הגולל על חברת "יפה נוף" כזרוע ביצוע מרכזית של משרד התחבורה, וללא ספק העיר חיפה היא הנפגעת המרכזית ממהלך זה, וכבר היום רואים תוצאות עגומות בהקשר זה.

הקמת מרכז הבקרה המטרופוליני המודרני והמתקדם במרכזית המפרץ, שאמור היה לאגום בתוכו את ערי המטרופולין, כשהשחקן המרכזי בו הוא העיר חיפה, לא יצאה אל הפועל משיקולים לא ענייניים של קברניטי העיר, וכך, שוב המערכת התחבורתית נפגעת בשל סירוב מקבלי ההחלטות בעירייה להעביר את מרכז בקרת הרמזורים למקום של קדמה וחדשנות שהוקם על ידי המדינה באמצעות חברת "נתיבי איילון".

הרכבלית, התחבורה הציבורית שאמורה הייתה להביא לאזור בשורה חדשנית ולהקל מאוד על ציבור הסטודנטים באוניברסיטה והטכניון, לא צלחה בשנה הנוכחית, למרות שכל העבודות הסתיימו. זאת בשל אי הסכמות וגרירת רגליים בין משרד התחבורה והחברה האוסטרית "דופלמאייר" ועל רקע הסכמים, שנחתמו בעבר בין עיריית חיפה, "יפה נוף" ומשרד התחבורה ומאחר שהסמכויות של "יפה נוף" פוצלו בין מספר חברות ממשלתיות. גם במקרה זה אוכלוסייה שלמה נפגעה, וכעת פתיחת הרכבלית נדחתה לתחילת הסמסטר השני במארס 2022.

 

 

גם המפעילה החדשה של המטרונית, חברת "סופרבוס", שאמורה הייתה להפעיל מטרוניות חשמליות במקום אוטובוסים מונעי דיזל מזהמים, לא הצליחה לעשות זאת במועד, והפעלת המטרוניות החשמליות נדחתה לשנה הבאה. כנראה שזה ממש לא מפריע לקברניטי המטרופולין, ושוב, הנפגעים הם הנוסעים וגם הסביבה שעדיין סובלת מזיהום אוויר. הרחבת המטרונית לנשר וטירת כרמל מתקדמת במרץ רב, בעוד קווי המטרונית ברכס הכרמל ונווה שאנן הוקפאו.

לסיכום שנת 2021, חיפה פספסה בגדול הזדמנות לשפר את מערך התחבורה הציבורית במטרופולין בגלל קיפאון בקבלת החלטות, משחקי אגו ועוד. התושבים הם אלו שמשלמים את המחיר.

לקראת סיומה של שנה תחבורתית שפוספסה בגדול, מאחל לכולנו, תושבי מטרופולין חיפה, שהשנה הבאה תהיה מוצלחת יותר, יעילה יותר, עם קדמה, חדשנות, פחות אגו, פחות פקקים, יותר נוסעים בתחבורה הציבורית ויותר מעורבות חיובית של קברניטי העיר.


מאיר חן הוא מנהל הרשות לתחבורה ציבורית ויו"ר נתיבי איילון לשעבר


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר