עומרי זילכה (צילום: חגית הורנשטיין)
עומרי זילכה (צילום: חגית הורנשטיין)

מתי הייתם בסירקין?

שורה של יוזמות מבורכות הפכה את שוק תלפיות לאזור הכי חם בעיר. עומרי זילכה תוהה האם האיזון בין כל ההתחדשות שנעשית לבין שוק הפירות והירקות העממי יופר במהלך השנים הבאות

פורסם בתאריך: 30.12.21 20:26

מבחינה אורבנית זו הייתה ה-שנה של אזור שוק תלפיות. עוד מאמצע העשור הקודם האזור הזה עובר שינוי, ומשוק פירות וירקות ביום (ומקום די מפחיד בלילה) הוא הפך בשנים האחרונות לאזור בילוי ותרבות ומוקד ליזמויות שונות. השנה נדמה שהוא עלה שלב נוסף בסולם והפך לאחד המקומות הכי מהנים בעיר והכי מוצלחים מבחינה אורבנית. יחד עם זאת, השוק לא איבד את אופיו או את המחירים הנוחים שבו ולא שינה את עורו כפי שקרה לחלקים גדולים בשוק מחניודה בירושלים, למשל.

מה גרם לזה השנה? אולי אלו היו הפארקלטים שעיריית חיפה הציבה במקום מקומות חנייה ברחוב סירקין, אפשרה בכך לבעלי העסקים להוציא לשם שולחנות ואותתה לבעלי הרכבים שמקומם של הולכי הרגל חשוב יותר?

אולי היו אלה עוד עסקים שנפתחו, בין אם זה חנות יד שנייה, גלריה לאמנות או מסעדות שהולידו עוד ועוד עניין ברחוב ועוד סיבות להגיע למקום?

אולי היה זה "הנביאים חדר עבודה" – בית ספר לאמנות שעבר דירה השנה לרחוב יחיאל והביא איתו עשרות אמנים ותלמידים שפועלים במקום והופכים אותו לבית?

 

 

ואולי היה זה מבנה סירקין 21 שתרם השנה לפריחתו של האזור? המבנה שעד לפני שנתיים היה נטוש הפך השנה לדבר הכי חם באזור ובעיר. משרדי אדריכלות נוף לצד בתי קפה ומסעדות, משתלה לצד קולקטיב אמנים, מאפייה לצד מעדנייה, ומעל לכולם גג אדיר, מדהים בנוף, שבו אירח ומארח מסיבות מעולות. סירקין 21 הוכיח שתהליכי התחדשות עירונית יכולים וצריכים להגיע "מהשטח" ושיזמים שבאים באווירה טובה יכולים לשנות ולעשות המון.

אין ספק שגם בשנים הקרובות השוק ימשיך להיות אזור מאוד מבוקש לקניות, בילוי ותרבות, וסביר להניח שלאחר שיסתיימו פעולות השימור במבנה השוק, גם הוא יעורר עניין ויתרום לתהליך ההתחדשות.

אבל השאלה הגדולה הנשאלת היא – האם האיזון בין כל ההתחדשות שנעשית לבין שוק הפירות והירקות העממי יופר במהלך השנים הבאות? האם נראה שינוי דרסטי באופי האזור? האם המבנים הנטושים יהפכו לחדרי אירוח וגלי תיירים ישטפו את המקום? האם האנשים ימשיכו לבוא לכאן עם עגלת קניות ולא רק כדי לקנות יין בוטיק או עציץ בתור מתנה? בשביל זה צריך לחכות לסיכום של שנת 2025…


  • עומרי זילכה הוא אדריכל ובעל הבלוג "פינת רחוב"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר