מפגש המנטוריות בחיפה, מארס 2020 (צילום: חיים מגיורה)
מפגש המנטוריות בחיפה, מארס 2020 (צילום: חיים מגיורה)

צועדות יחד, חונכות דרך לחברה שוויונית יותר

שנתיים אחרי שהתקיימה הצעידה הראשונה, ביום שישי הבא, 25 במארס, יתקיים לאורך חופי חיפה אירוע נוסף של צעידת המנטוריות – "אחת שיודעת". הצעידה הנשית היא הזדמנות נפלאה ליצירת חיבורים וקשרים אישיים ושיתופי פעולה מקצועיים. מוזמנות

פורסם בתאריך: 17.3.22 13:32

יום האישה הבינלאומי, שצוין בשבוע שעבר, מפנה ליום אחד זרקור על תרומתן של נשים בכלכלה, בתרבות ובקהילה. מנגד, היום הזה מאפשר להציף את האתגרים והדרך הארוכה שעלינו לעבור על מנת להגיע לחברה שוויונית, שלא רק מכירה בתרומה זו, אלא גם מתגמלת בהתאם ומייצרת סטנדרטים חדשים בשוק העבודה. תנאים שיאפשרו חיי משפחה והורות שוויוניים לצד התפתחות אישית ומקצועית.

על מנת להגיע אל יעד חשוב זה, הוא צריך להיות חלק מתוכנית אסטרטגית רחבה שמערבת את כל המגזרים – הפרטי, הציבורי והחברתי.

כבר היום,  ניתן לראות סנוניות ראשונות של תווי תקן מקדמי שוויון, יוזמות של ארגוני החברה האזרחית, ששואפים להוביל  לשינוי חברתי משמעותי בתחום. אך ללא שיתוף פעולה רב מגזרי, בתמיכה ממשלתית, יהיה קשה לראות את השינוי קורם עור וגידים במציאות.

מדוחות שונים שפורסמו בארץ ובחו"ל עולה, כי מגפת הקורונה העמיקה את הפערים המגדריים. כמו עם אתגרים רבים שהמגפה זימנה בחיינו, גם כאן אני מזהה הזדמנות ומנוף לשינוי.

העבודה מהבית, מרחוק או היברידית, הוכיחה כי פריון העבודה עולה גם כשהעבודה איננה מתבצעת ממקום העבודה הפיזי. ימי המגפה האיצו בניית שיתופי פעולה מסוגים חדשים, יוזמות וצורך עמוק יותר בקיומן של קהילות תומכות.

מאז ומעולם כוחן של נשים בא לידי ביטוי ביכולתן לעבוד כקהילה, לתמוך ולהיות האחת בשביל השנייה. המציאות החדשה של ימינו זקוקה יותר למנהיגות נשית כפי שהוכח בניו זילנד, דנמרק, פינלנד, גרמניה ובאיסלנד. נשים, ראשי ממשלה, הנהיגו את ימי המגפה במדינתן בהצלחה רבה בהשוואה למדינות אחרות.

ג'רלדין לייבורן, ממובילות הארגון  Vital Voices, רשת גלובלית המשקיעה בנשים מנהיגות שמובילות שינוי בעולם, הייתה מנהלת בכירה בחברות בניו יורק. לאורך השנים התבקשה לייעץ לנשים ולהיות להן למנטורית. לייבורן היא אישה עסוקה מאוד, אך רצתה לסייע לאותן נשים, ולכן הציעה להן להצטרף אליה להליכת הבוקר, שבה יוכלו לנצל את זמן הצעידה להתייעצות מקצועית ואישית. צעידת הבוקר הזו הפכה ללהיט, ועוד ועוד נשים הצטרפו אליה למה שהתפתח להיות  The Mentoring Walk – צעדת המנטוריות.

לייבורן זיהתה שיש בזה כוח, רב והחלה לשתף פעולה עם חברות ב-Vital Voices בערים בארה"ב, ומשם לערים ברחבי העולם, וכך הרעיון הפך למסורת של שנים. בשנת 2019 התקיימו 'הליכות מנטורינג' ב-185 ערים ב-61 מדינות ברחבי העולם.

 

 

כבוגרת תוכנית GAP (Global Ambassador Program) לנשות עסקים שמשפיעות בקהילה, וחברה בקהילה הנפלאה של הארגון, השקנו במארס 2020, לרגל יום האישה הבינלאומי, ב"מותג" את הקונספט "אחת שיודעת" – Mentoring Walk לראשונה בחיפה. רגע לפני ההגבלות והסגר הראשון הצלחנו להפיק אירוע בין הבודדים שקרו ברחבי העולם בהשתתפות 150 נשים, מתוכן 60 מנטוריות מהמובילות במשק.

מהנתונים שאספנו זיהינו שהמפגש החד פעמי יצר חיבורים וקשרים יוצאי דופן כמו חיבור נשים לתעסוקה, יצירת שיתופי פעולה מקצועיים וקשרים אישיים. המפגש בצעידה משותפת לאורך חוף ימה של חיפה נתן השראה למשתתפות ויצר טעם של עוד.

זוהי הזדמנות נפלאה להפגין את כוחה של מנהיגות נשים ולאחד נשים בתמיכה בנשים אחרות. כחלק מהיוזמה הבינלאומית של ארגון Vital Voices, חונכות וחניכות מתכנסות לצעדה בקהילות שלהן, חולקות אתגרים ופתרונות ויוצרות קשרים תומכים המטפחים צמיחה, ביטחון ומנהיגות.

ביום שישי הבא, 25 במארס, נקיים אירוע נוסף של צעידת מנטוריות "אחת שיודעת", בשיתוף רשת החינוך עתיד, חברת החשמל ובנק מרכנתיל. אני מזמינה אתכן להיות חלק מקהילת נשים עם כוחות נפלאים, להיפגש עם "אחת שיודעת" ולשתף אחרות בכל מה שאת יודעת.

הכותבת היא יזמת, בעלים ומנכ"לית Mootag – אסטרטגיה, מיתוג, אימפקט

להרשמה לחצו על הלינק >>>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר