שני בקנוב מצלמת את חברותיה לנבחרת על הפודיום (צילום: Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
שני בקנוב מצלמת את חברותיה לנבחרת על הפודיום (צילום: Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

סינדרלה: מדירת 35 מ"ר בנוה דוד למדליית זהב באליפות העולם

המתעמלת שני בקנוב בת ה-17 מאגודת מכבי חיפה היא שותפה מלאה לזכייה ההיסטורית של נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל במדליית הזהב בקרב רב באליפות העולם בוולנסיה. מנכ”ל האגודה רועי שווץ: “זהו אחד מההישגים הגדולים ביותר של ספורטאי מהאגודה מיום הקמתה, אם לא הגדול שבהם"

פורסם בתאריך: 27.8.23 13:59

הדרך מדירת 35 מ"ר בנוה דוד לזכייה בתואר אלופת העולם בהתעמלות אמנותית כרוכה ב-11 שעות אימון ביום, שישה ימים בשבוע, כשאת היום החופשי מאימון מקדישה שני בקנוב לבית הספר.

המתעמלת בת ה-17 מאגודת מכבי חיפה היא שותפה מלאה לזכייה ההיסטורית של נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל באליפות העולם שהתקיימה בוולנסיה, ספרד, לאחר שנתנה הצגה מדהימה בגמר תחרות הקרב רב שנערך ביום שישי. שש הבנות של המאמנת איילת זוסמן – דיאנה סברצוב, אופיר שחם, רומי פריצקי, הדר פרידמן, ליזה בנצ'וק ובקנוב – עלו על הפודיום כדי לקבל את מדליית הזהב, ובכך הן מאותתות לשאר הנבחרות: "ניפגש באולימפיאדת פריז 2024".

בקנוב נולדה וגדלה בנוה דוד להורים שעלו לארץ מבלארוס. היא מתגוררת בדירה הקטנה ביחד עם אמה שמתפרנסת מעבודות ניקיון ועם אחותה, כאשר האב לא נמצא בתמונה. כשהיא היתה בת 4 רשמה אותה אמה לחוג התעמלות אצל המאמנת אנה וינר, וזו קלטה את הפוטנציאל והשקיעה בילדה המחוננת. השתיים הצטרפו בשנת 2018 למכבי, ועד היום וינר מנהלת את המחלקה ומשמשת המאמנת הראשית בה. 

הכישרון של בקנוב לא נעלם מעיניהם של בכירי הענף, ובשנת 2021 היא היתה חלק מקבוצה של מתעמלות צעירות – ביחד עם בנצ'וק, אלונה הלל, אמילי מלכה וסימונה רודניק – שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה בוורנה. בשנת 2022 היא זומנה לנבחרת הלאומית החדשה של ישראל לאחר פרישתן של כל הבנות אחרי אולימפיאדת טוקיו, ולראשונה השתתפה כמתמודדת אישית בגביע העולם באתונה וקטפה את הזהב. באותה השנה זכתה בקנוב במדליית זהב באליפות אירופה ופעמיים סגנות באליפות העולם, והבטיחה את השתתפותה באולימפיאדת פריז. במאי 2023 זכתה הנבחרת עם בקנוב במדליית זהב בתרגיל החישוקים ובמדליית כסף בקרב רב ובתרגיל המשולב כדור וסרט באליפות אירופה בבאקו, באזרבייג'ן. בכך הבטיחה בקנוב את מקומה בפריז גם בתרגילים הקבוצתיים עם הנבחרת. עד לאליפות העולם הנוכחית הספיקה בקנוב לצבור, לבד או כחלק מקבוצה, 25 מדליות – שמונה מזהב, 11 מכסף ושש מארד.

 

שני בקנוב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

שני בקנוב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

 

 

למרות הקושי, בקנוב לומדת בתיכון גימנסיה ליד הצ'ק פוסט כי היא לא מוכנה לוותר על השכלה ועל תעודת בגרות. שלא כמו טינאייג'ריות אחרות, חיי החברה שלה מסתכמים באימונים יומיומיים עם חברותיה במכון וינגייט, והן מעבירות ביחד את הזמן הקצר שנותר להן אחרי יום אימונים מפרך ועד שהן הולכות לישון. בקנוב אינה יכולה לצאת לעבוד ולהרוויח כסף מעבודות מזדמנות, אך למזלה, עם ההצלחה הגיעו התמיכות, והיום יש גופים שנותנים לה ולחברותיה בנבחרת מלגות ומענקים כדי שהן יוכלו להתרכז במה שהן יודעות לעשות הכי טוב.

והכי טוב שלהן זה מדליית זהב קבוצתית ראשונה של נבחרת ישראל באליפות העולם בקרב רב. בתרגיל הראשון המשולב של כדורים וסרטים, לצלילי השיר "דיווה" של דנה אינטרנשיונל, הן קיבלו ציון של 32.650 נקודות. בתרגיל השני – עם חישוקים – הנבחרת התעלתה על עצמה וזכתה לציון מדהים של 38.150 נקודות שהעניק לה את מדליית הזהב הקבוצתית.

מנכ”ל אגודת מכבי חיפה כרמל רועי שווץ: “זהו אחד מההישגים הגדולים ביותר של ספורטאי מהאגודה מיום הקמתה, אם לא הגדול שבהם. אנחנו מתרגשים מאוד ומאושרים בשביל בקנוב, בשביל הנבחרת הישראלית ובשביל וינר שאצלה גדלה אלופת העולם הטרייה. בקנוב היא חיפאית פורצת גבולות שמביאה גאווה ענקית לאגודה ולעיר”.

 

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית עם מדליית הזהב (צילום: Ulrich Fassbender באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית עם מדליית הזהב (צילום: Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר