סופי נקש
סופי נקש

נקש מתריעה כי לא יתקיים דיון בתקציב 2022 אם לא תקבל לידיה נתונים מפורטים

יושבת הראש החדשה של ועדת הכספים, סופי נקש, פנתה לגזבר העירייה רוני בן חיים, בדרישה לקבל לידיה רשימה ארוכה של נתונים, בטרם תקיים את הדיון על התקציב בוועדה. נקש: "אנו זקוקים לחומרים ולנתונים שביקשנו כדי לבדוק שאכן התקציב המבוקש מאוזן ואינו גירעוני"

פורסם בתאריך: 12.9.21 07:48

יו"ר ועדת הכספים הנכנסת, סופי נקש, מתריעה בפנייה ששלחה לגזבר העירייה, רוני בן חיים, כי לא תקיים דיון בוועדה בתקציב 2022 ללא פירוט מעמיק של נושאים, אותם היא מבקשת להביא לידיעת חברי הוועדה, וביניהם תוכנית העבודה שעל פיה הנהלת העירייה בנתה את התקציב וסעיפיו.

נקש התמנתה לאחרונה לתפקיד יו"ר הוועדה כחלק מהשינויים שביצעה קואליציית השינוי בהרכבי הוועדות העירוניות. ראשות ועדת הכספים מציבה את נקש באחד התפקידים המרכזיים במערכת העירונית, שכן נושאים תקציביים מגיעים לוועדה עוד בשלב התכנון, בטרם יצאו לפועל ובטרם הובאו לאישור מועצת העיר, ובסמכותה של נקש לאשרם או שלא לאשרם.

בפנייה לבן חיים מבקשת נקש לקבל לידיה, בטרם קיום דיון בהצעת התקציב, פירוט של הנושאים הבאים: תוכנית עבודה שעל פיה נבנה התקציב; תקציב מאושר מול ביצוע תקציב רגיל ב-2020 (לפי פירוט סעיפים תקציביים – לא לפי מחלקות); תחזית הוצאות והכנסות של התקציב לשנת 2021 מול ביצוע בפועל; פירוט התפתחות מצבת כוח האדם של העירייה משנת 2018 עד היום, שתפורט באמצעות טבלה המחולקת למחלקות העירייה ותהיה בנויה בצורה הבאה: כל שנה תהיה מפורטת בטבלת אקסל ובה שם המחלקה, התפקיד, היקף המשרה, העלות השנתית למעביד, סה"כ עלות שנתית כוללת לכל מחלקה, וסיכום שנתי של העלות הכוללת. כמו כן מבקשת נקש לקבל טבלת השוואה מסכמת של השנים 2018, 2019, 2020, ו-2021 של כל התקנים ועלותם בטבלה, וכן את מבנה העירייה הנוכחי בחלוקה למינהלים, אגפים ומחלקות. "יש להכין את מנהלי המחלקות להגיע לפי הצורך לוועדה על מנת לענות על שאלות, נודיע מראש את מי יש לזמן ומתי", כתבה נקש לבן חיים.

 

 

בנוסף, מבקשת נקש פירוט בנושא מקורות המימון לתקציב, ובין היתר גם פירוט הכנסות שהתקבלו מתחום התכנון והבנייה. מפנייתה של נקש עולה עוד, כי היא מבקשת לקבל רשימה של כל ההרשאות ששוחררו עד היום מתחילת שנת 2021 בפירוט לפי הפרויקטים השונים, כולל מקורות המימון; אומדן בדבר הגירעון הצפוי לעירייה, אם כל ההרשאות ימומשו; רשימת הפרויקטים (לפי חלוקה לסופי ולא סופי); הרכב התפתחות הקרן הבלתי מתוקצבת ומה מקורותיה של הקרן ורשימת הוצאות האחזקה בתקציב הפיתוח לשנת 2021. בנושא התב"ר (תקציב בלתי רגיל – ב"כ) – מבקשת נקש מענה על הסכום שתוכנן בתקציב לטובת פרויקטים, מה נעשה עד עכשיו ומה מקורות המימון.

בנושא התכנון והבנייה, מבקשת נקש לקבל לידיה בטבלה את סכום היטלי ההשבחה והאגרות שהתקבלו ממינהל ההנדסה בשנים 2021-2018, וכן טבלה של כל הפרויקטים שאושרו במינהל ההנדסה בכל שנה ומה עלות האגרות וההיטלים. "הטבלה צריכה להיות מפורטת לפי שנת הגשת התוכניות, תאריך הדיון בהם, סוג הבנייה (מגורים, מסחרי, תעשייה) וההכנסות מהיטלים ואגרות לאותו פרויקט וסיכום כללי של ההכנסות על פי שנה מהשנים 2021-2018".

בסיפא של פנייתה כותבת נקש לבן חיים: "החומרים הללו הינם קריטיים ונחוצים, על מנת שנוכל לקיים דיון מקצועי וענייני על התקציב. לא יתקיימו דיונים בנושא התקציב ללא המצאת כל החומרים הנ"ל בפני הוועדה, לכן יש לשלוח את החומרים עם התקציב לפחות שבוע לפני הדיונים".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה נקש: "ועדת הכספים היא ועדה חשובה מאוד להמשך הפעילות הכלכלית של העיר. על מנת שנוכל לדון באופן מעמיק בתקציב לשנת 2022 אנו זקוקים לחומרים ולנתונים שביקשנו, כדי לבדוק שאכן התקציב המבוקש מאוזן ואינו גירעוני. תקציב העירייה משפיע על כל העיר והתושבים, ולכן יש להביא בפני חברי הוועדה וחברי המועצה את כל הנתונים על מנת שנוכל לדון ולבחון כל סעיף וכל פעילות לעומק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גילה

    סופי נקש עושה עבודה מדהימה, חכמה ויסודית. וכל זה על חשבון זמנה וכספה הפרטי. לאחת כזו אני קוראת פטריוטית חיפאית ואשת ציבור אמיתית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר